ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Kleemann ενισχύει περαιτέρω την παρουσία της στο εξωτερικό

i-kleemann-enischyei-peraitero-tin-paroysia-tis-sto-exoteriko-2058766

Στις επτά μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου ανελκυστήρων διεθνώς συγκαταλέγεται η εισηγμένη Kleemann με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς που προσεγγίζει το 3%. Η στρατηγική διεθνοποίησης και εξωστρέφειας της εταιρείας ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια όταν και ιδρύθηκε στο Κιλκίς από τον κ. Νικόλαο Κουκούντζο, με αποτέλεσμα σήμερα ο όμιλος να έχει παρουσία σε 98 χώρες, με τις διεθνείς πωλήσεις να ανέρχονται στο 90% του κύκλου εργασιών, με κύριες αγορές τις Αγγλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ρωσία, Ν. Ζηλανδία, Ρουμανία, Τουρκία και Κύπρο. Παράλληλα εξετάζονται ευκαιρίες ανάπτυξης στην Αφρική και την Απω Ανατολή. Η Kleemann διαθέτει σήμερα εργοστάσια παραγωγής στην Ελλάδα, στην Κίνα και στη Σερβία. Κατασκευάζει περισσότερα από 10.500 νέα συστήματα ανελκυστήρων κάθε χρόνο, ενώ πρόσφατα ίδρυσε θυγατρική και στο Αζερμπαϊτζάν, ανεβάζοντας σε 102 τις χώρες στον πλανήτη που υπάρχουν προϊόντα της επιχείρησης. Η εταιρεία, σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή Λάζαρο Ασβεστόπουλο, εστιάζει στην ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων της, προσφέροντας εξειδικευμένα προϊόντα, ενώ παράλληλα δίνει έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς ειδικεύεται στην κατασκευή «πράσινων» ανελκυστήρων με εξοικονόμηση ενέργειας έως και 70%.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Ασβεστόπουλος στο θέμα της ασφάλειας των ανελκυστήρων, σημειώνοντας ότι σήμερα στην Ελλάδα από τους 400.000 ανελκυστήρες που υπάρχουν οι 200.000 χρήζουν βελτίωσης και αναφέρθηκε στο πρόσφατο δυστύχημα σε εμπορικό κατάστημα των βορείων προαστίων της Αθήνας όπου έχασε τη ζωή της μία υπάλληλος.

Στο πλαίσιο αυτό όλοι οι παλιοί ανελκυστήρες (όσοι κατασκευάστηκαν έως το 1985) οφείλουν να βελτιώσουν το παρεχόμενο επίπεδο ασφάλειας και να ανακαινισθούν στον βαθμό που απαιτείται ώστε να παρέχουν την επιθυμητή ασφάλεια. Ανέφερε ότι από το 2005 με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), σε μια προσπάθεια αναβάθμισης της ασφάλειας των ήδη εγκατεστημένων ανελκυστήρων, ορίστηκε ως υποχρεωτική η τοποθέτηση πόρτας θαλάμου. Στη συνέχεια, επόμενες KYA κατέστησαν το μέτρο προαιρετικό, με αποτέλεσμα τη δεδομένη χρονική στιγμή να τίθεται στη διακριτική ευχέρεια του ιδιώτη-χρήστη του ανελκυστήρα η τοποθέτηση ή μη της πόρτας θαλάμου. Τόνισε δε ότι η πόρτα θαλάμου είναι το μόνο μέσο που προστατεύει πλήρως τους επιβάτες από τον «κινούμενο» τοίχο του φρεατίου και συνεπώς θεωρεί επιβεβλημένη την αλλαγή νομοθεσίας, ώστε να καταστεί υποχρεωτική η τοποθέτηση πόρτας θαλάμου σε όλους ανεξαιρέτως τους ανελκυστήρες. Πρόσθεσε, τέλος, ότι το κόστος για την προσθήκη πόρτας στους υφιστάμενους ανελκυστήρες, αλλά και εν γένει για την ανακαίνιση όλων των παλαιών ανελκυστήρων δεν είναι απαγορευτικό και ανέφερε ότι το ποσό μπορεί να κυμανθεί από 300 ευρώ έως την πλήρη αντικατάσταση του ανελκυστήρα. Για την αλλαγή ολόκληρου του ανελκυστήρα το κόστος σήμερα κυμαίνεται από 15.000 έως 16.000 ευρώ.

Αναφορικά για τα σχέδια της Kleemann για την Ελλάδα, ο κ. Ασβεστόπουλος ανέφερε ότι στόχος είναι να συμμετέχει σε εγχώριους διαγωνισμούς, ενώ η κατασκευή νέων αεροδρομίων δημιουργεί θετικές προϋποθέσεις. Eπίσης η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη σημασία στο design, και γι’ αυτόν τον λόγο τους θαλάμους και τις πόρτες σχεδίασε ο παγκοσμίου φήμης σχεδιαστής Ανδρέας Ζαπατίνας που έχει εργαστεί και για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.