Στην Πειραιώς το 23,56% της ANEK Lines

Στην Πειραιώς το 23,56% της ANEK Lines

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζεται η διαδικασία αναδιαμόρφωσης των ισορροπιών στον κλάδο της ακτοπλοΐας, με την Τράπεζα Πειραιώς, που είναι και ο μεγαλύτερος πιστωτής των εταιρειών του κλάδου, να έχει ρόλο «ρυθμιστή» των εξελίξεων. Χθες, η Πειραιώς απέκτησε το 23,56% της ANEK Lines, εξασκώντας το σχετικό της δικαίωμα, έπειτα από σχετική καταγγελία δανείου της θυγατρικής της εισηγμένης, Sea Star Capital, η οποία είχε ενεχυριάσει τις εν λόγω μετοχές. Οπως ανακοίνωσε χθες η ΑΝΕΚ, η Τράπεζα Πειραιώς απέκτησε τον έλεγχο των δικαιωμάτων ψήφου επί 43.685.197 κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας, που αντιπροσωπεύουν το 23,56% των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας, με αποτέλεσμα πλέον να ελέγχει συνολικά το 24,6% της ANEK Lines, καθώς ήδη διέθετε ποσοστό 1,04% της εταιρείας.

Πρόκειται για μία ακόμα εξέλιξη προς την κατεύθυνση της αναδιάρθρωσης του κλάδου, δεδομένου ότι η Τράπεζα Πειραιώς διαθέτει επίσης (άμεσα και έμμεσα μέσω ενεχύρων) ποσοστό της τάξεως του 40% στη μη εισηγμένη Hellenic Seaways, ενώ παράλληλα αποτελεί τον μεγαλύτερο πιστωτή της ΝΕΛ κι έχει συνάψει στρατηγική συνεργασία με τη MIG, η οποία με τη σειρά της ελέγχει την Attica Group (Superfast και Blue Star Ferries).

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων XRTC, οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις των μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών (Attica Group, Minoan Lines, ΝΕΛ, Hellenic Seaways και ΑΝΕΚ) ανήλθαν το 2013 σε 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων σχεδόν το 50% ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς. Είναι λοιπόν δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια των προσεχών μηνών, ο τραπεζικός όμιλος θα επιδιώξει να «ξεκαθαρίσει» το τοπίο, προχωρώντας στις απαιτούμενες ενέργειες για τη διαμόρφωση νέων εταιρικών σχημάτων, ή έστω νέων συμμαχιών, όπως προτείνει, μεταξύ άλλων, σχετική μελέτη της εταιρείας συμβούλων McKinsey, η οποία έχει συντάξει σχετικό σχέδιο για λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς. Στο επίκεντρο της μελέτης είναι η ανάγκη εξορθολογισμού του κόστους, η διαμόρφωση ευρύτατων συμμαχιών ώστε να επιτευχθούν οι μέγιστες δυνατές συνέργειες και ο εξορθολογισμός των δρομολογίων, ώστε να προκύψουν οι απαιτούμενες οικονομίες κλίμακος. Θετική εξέλιξη για τον κλάδο είναι πάντως η πτώση των τιμών του πετρελαίου, που θα μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των εταιρειών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή