Η Cosco σπάει το φράγμα των 3 εκατ. στη διακίνηση κοντέινερ μέσω Πειραιά

Η Cosco σπάει το φράγμα των 3 εκατ. στη διακίνηση κοντέινερ μέσω Πειραιά

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνω από 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια αναμένεται να διακινήσει φέτος από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική του κινεζικού ομίλου της Cosco. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Cosco Pacific για το φετινό 11μηνο (Ιανουάριος – Νοέμβριος), από τα οποία προκύπτει ότι ο συνολικός αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε 2,73 εκατ., έναντι 2,28 εκατ. κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2013, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 19,7%. Σε μηνιαία βάση τον Νοέμβριο διακινήθηκαν 255,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 12,4% έναντι του προηγούμενου έτους.

Με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα κι εφόσον συνυπολογιστούν και τα περίπου 650.000 – 700.000 εμπορευματοκιβώτια που θα διακινηθούν φέτος από την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, ο συνολικός αριθμός για το λιμάνι του Πειραιά διαμορφώνεται σε πλέον 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, κάτι που σημαίνει ότι το λιμάνι πλησιάζει σταδιακά στο 100% της ετήσιας δυναμικότητάς του, που ανέρχεται σε 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Το στοιχείο αυτό εξηγεί και την προσπάθεια που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Cosco, σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΟΛΠ και το υπ. Ναυτιλίας, προκειμένου να διευρύνει την παρουσία της στο λιμάνι και να αυξήσει τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η συμφωνία του φιλικού διακανονισμού μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία, αφού έλαβε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε., του Ελεγκτικού Συνεδρίου και των γενικών συνελεύσεων των δύο εταιρειών, πλέον οδεύει προς ψήφιση από την Βουλή, καθώς έχει κατατεθεί σχετική τροπολογία στο νομοσχέδιο για τις απαλλοτριώσεις και την εισφορά γης, το οποίο θα συζητηθεί την Παρασκευή και το Σάββατο στην Ολομέλεια της Βουλής. Πάντως, ο ίδιος ο υπ. Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε χθες σε δηλώσεις του ότι θα προτιμούσε να είχε καταθέσει ολοκληρωμένο νομοσχέδιο για την νέα συμφωνία και όχι τροπολογία, αλλά υπό τις παρούσες πολιτικές εξελίξεις, δεν κατέστη εφικτό κάτι τέτοιο.

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία του φιλικού διακανονισμού τροποποιεί την υφιστάμενη σύμβαση ΟΛΠ – Cosco, με τη δεύτερη να αναλαμβάνει πρόσθετες επενδύσεις 230 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία της νέας Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ, μέσω της οποίας η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Το τμήμα που διαχειρίζεται η Cosco θα αυξηθεί σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σήμερα.

Παράλληλα, η συμφωνία ορίζει ότι το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, από το 2021 και μετά, θα αντικατασταθεί από τη ρήτρα της ελάχιστης εγγυημένης δυναμικότητας (έχει οριστεί σε 3,08 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως, μέγεθος που αντανακλά το σημερινό ύψος του ελάχιστου ανταλλάγματος), ενώ παράλληλα προβλέπεται σταθερό αντάλλαγμα επί των συνολικών ετήσιων εσόδων της ΣΕΠ της τάξεως του 24,5% (από 21% σήμερα).

Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του ΟΛΠ, το 2021 το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα προβλεπόταν ότι δεν θα ξεπερνούσε τα 50,84 εκατ. ευρώ, ενώ το πραγματικό μετά τη νέα συμφωνία θα ανέρχεται στα 100,81 εκατ. ευρώ (και συνολικά 109 εκατ. ευρώ με την προσθήκη και του σταθερού ποσού που ορίζει η νέα σύμβαση). Πάντως, η ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος) παραμένει κάθετα αντίθετη στη νέα συμφωνία, αλλά και στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και για τον σκοπό αυτό προκήρυξε χθες 24ωρη απεργία την προσεχή Παρασκευή και αποχή από την εργασία το Σάββατο.

Παράλληλα, κατέθεσε αγωγή ακύρωσης της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ για την παραχώρηση της Προβλήτας ΙΙΙ και την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή