Προσωρινό χρονοδιάγραμμα εργασιών για το μετρό της Θεσσαλονίκης, μέχρι να αποφασιστεί αν τελικά θα διαλυθεί η σύμβαση ή όχι, απέστειλε η Αττικό Μετρό στον εργολάβο. Μάλιστα, τον προειδοποιεί ότι η παύση των εργασιών στην οποία έχει προχωρήσει είναι παράνομη. Από την πλευρά του ο εργολάβος φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στην επανασυναρμόλογηση των μετροποντίκων για την εκσκαφή της υπόλοιπης σήραγγας, καθώς οι μετροπόντικες… πρέπει να παραδοθούν στην ΑΚΤΩΡ για την εκσκαφή της επέκτασης.
Η διένεξη ανάμεσα στην Αττικό Μετρό και τον εργολάβο του Μετρό Θεσσαλονίκης (κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ, Ansaldo, Ansaldobreda, Impregilo. Seli) λαμβάνει, συν τω χρόνω, σουρεαλιστικές διαστάσεις. Πριν από λίγες ημέρες, η Αττικό Μετρό επιχείρησε να σταματήσει τις απολύσεις του κατασκευαστικού προσωπικού από τον εργολάβο, ζητώντας του να συνεχίσει τις εργασίες. Μάλιστα, δεν έχασε την ευκαιρία να κάνει ορισμένες αιχμηρές υποδείξεις σχετικά με τις ικανότητές του: «Η επιδίωξή σας να διαλυθεί η σύμβαση και να αποχωρήσετε από το έργο είναι δεδηλωμένη, όπως διαπιστωμένη είναι επίσης και η δυσκολία σας να τηρήσετε τα χρονοδιαγράμματα του έργου στις κατασκευαστικές εργασίες και στην εκπόνηση μελετών μέχρι σήμερα», ξεκινά η τελευταία επιστολή της Αττικό Μετρό.
Υπενθυμίζοντας ότι επισήμως η σύμβαση του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν έχει ακόμα λυθεί, η Αττικό Μετρό εγκαλεί τον εργολάβο για την παύση των εργασιών. «Παρότι σας έχει επισημανθεί η εκ του νόμου υποχρέωσή σας να συνεχίσετε τις εργασίες, εσείς προσχηματικά κωλυσιεργείτε επικαλούμενοι την έλλειψη χρονοδιαγράμματος και εξ αυτού του λόγου τη μη νόμιμη πληρωμή σας», αναφέρει.
Με αυτό το σκεπτικό, η Αττικό Μετρό προτείνει στον εργολάβο προσωρινό χρονοδιάγραμμα εργασιών για τους επόμενους 3 – 4 μήνες. Εργασίες που, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, έπρεπε να είχαν εκτελεστεί μέχρι την 1η Δεκεμβρίου 2014. Ειδικότερα:
• Σταθμός «Αγία Σοφία». Τοποθέτηση αντηρίδων (υποστηρικτικών τοίχων) στο νότιο τμήμα του σταθμού σε 1 μήνα και κατόπιν συνέχιση της ανασκαφικής έρευνας.
• Σταθμός «Σιντριβάνι». Απομάκρυνση τάφου από τη βόρεια είσοδο εντός 1 μήνα και συνέχιση της ανασκαφής στο νότιο φρέαρ αερισμού.
• Σταθμός «Πανεπιστήμιο». Κατασκευή πλάκας θεμελίωσης σταθμού εντός 4 μηνών.
• Σταθμός «Φλέμινγκ». Κατασκευή πλάκας θεμελίωσης σταθμού εντός 4 μηνών.
• Σταθμός «Ανάληψη». Κατασκευή πλάκας θεμελίωσης σταθμού μέσα σε 1,5 μήνα, κατασκευή πλακών και μόνιμης επένδυσης της ανατολικής πρόσβασης εντός 2 μηνών και αποκατάσταση της συνέχειας του ανατολικού πεζοδρομίου (οδός Κατακουζηνού) εντός 1 εβδομάδας.
• Σταθμός «Βούλγαρη». Συνέχιση και ολοκλήρωση των παρακάμψεων δικτύων εντός 3 μηνών.
• Σταθμός «Πατρίκιος». Περιορισμός της εργοταξιακής κατάληψης της οδού 25ης Μαρτίου, ώστε να μην υπερβαίνει τα όρια της οδού Σόλωνος και δημιουργία δύο πεζοδιαβάσεων εγκάρσια στο εργοτάξιο για την αποκατάσταση της κίνησης των πεζών στις οδούς 25ης Μαρτίου και Παπαντωνίου εντός 2 εβδομάδων.
«Οι υπόλοιπες εργασίες του έργου (κατασκευή σταθμών, αμαξοστασίων, συναρμολόγηση μετροποντίκων κ.λπ.) πρέπει να συνεχίζονται σύμφωνα με το προσωρινό χρονοδιάγραμμα, καθώς και η εκπόνηση των εκκρεμών μελετών», αναφέρει. Μάλιστα σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη πριν από λίγες ημέρες, ο εργολάβος συμφώνησε να προχωρήσει στην άμεση επανασυναρμολόγηση των μετροποντίκων και στην επανέναρξη εκσκαφή του υπολοίπου της σήραγγας τον Απρίλιο (από το τέρμα της γραμμής έως τον σταθμό Ανάληψης). Αιτία η συμφωνία με την ΑΚΤΩΡ, που έχει αναλάβει την επέκταση προς Καλαμαριά, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν οι ίδιοι μετροπόντικες. Η ΑΚΤΩΡ δεν έχει ιδιαίτερο χρονικό πρόβλημα, καθώς έχει ήδη πάρει παράταση λόγω απαλλοτριώσεων.
«Σας επισημαίνουμε ότι οποιαδήποτε άρνησή σας για συνέχιση των εργασιών είναι μη νόμιμη και θα αντιμετωπιστεί από την πλευρά μας με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία», καταλήγει η επιστολή της Αττικό Μετρό προς τον εργολάβο.