ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι «πρωτοπόροι», οι «παραδοσιακοί» και οι «αρχάριοι» του ψηφιακού μάρκετινγκ

oi-protoporoi-oi-paradosiakoi-kai-oi-archarioi-toy-psifiakoy-marketingk-2073634

Σε αρκετά «πρωτόγονο» στάδιο βρίσκονται ακόμη οι ελληνικές επιχειρήσεις σε ό,τι αφορά τη χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing), παρά το γεγονός ότι πλέον πολλοί Ελληνες καταναλώνουν σημαντικό μέρος της ημέρας τους στο Διαδίκτυο, είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου τους.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα «State of Digital Leadership 2014: «Πόσο digital είναι το marketing των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σήμερα;» που διεξήγαγε η εταιρεία Valuecom σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) υπό τον καθηγητή κ. Γεώργιο Δουκίδη, μόλις το 42% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα θεωρείται σχετικά έμπειρο στο ψηφιακό μάρκετινγκ, υπό την έννοια ότι το χρησιμοποιούν τα τελευταία 6-10 χρόνια. Το γεγονός ότι δεν αντιλαμβάνονται τα οφέλη αυτής της μορφής μάρκετινγκ, ειδικά μάλιστα στις νεαρές ηλικίες οι οποίες αποτελούν και τους κύριους χρήστες του Διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) φαίνεται και από το γεγονός ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις δαπανούν για διαδικτυακές προωθητικές ενέργειες μόλις το 18% -κατά μέσο όρο- του συνολικού για ενέργειες μάρκετινγκ προϋπολογισμού τους. Εξαίρεση αποτελεί ο κλάδος των ταξιδιωτικών υπηρεσιών που δαπανά πάνω από 85% του συνολικού προϋπολογισμού μάρκετινγκ για ενέργειες ψηφιακού μάρκετινγκ.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις, με βάση τη χρήση ψηφιακού μάρκετινγκ, διακρίνονται στο πλαίσιο της έρευνας σε τρεις κατηγορίες:

• Οι «πρωτοπόροι», εταιρείες δηλαδή με ηγετική παρουσία στα ψηφιακά μέσα, οι οποίες αποτελούν μόλις το 16%. Οι εταιρείες αυτές χρησιμοποιούν το σύνολο των εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ (Διαδίκτυο, youtube, facebook, twitter, e-mail) με έμφαση στο facebook και στο SEM (Search Engine Marketing). To SEM ή κατά το ελληνικότερον το μάρκετινγκ των μηχανών αναζήτησης είναι μια μορφή του μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο που αποβλέπει στην προώθηση των ιστοσελίδων και την αύξηση της προβολής τους στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

• Οι «παραδοσιακοί», εταιρείες με καθιερωμένη παρουσία στα ψηφιακά μέσα, οι οποίες χρησιμοποιούν κυρίως το facebook και το twitter. Αποτελούν το 66% των επιχειρήσεων.

• Οι «αρχάριοι», εταιρείες που χρησιμοποιούν κυρίως το facebook και αποτελούν το 18% των επιχειρήσεων. Οι εταιρείες αυτές μπορεί να έχουν κάποιο λογαριασμό στα υπόλοιπα μέσα, αλλά δεν είναι στην πραγματικότητα ενεργές σε αυτά.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις σύμφωνα με την έρευνα το 69% δήλωσε ότι θα αυξήσει τις δαπάνες του για ψηφιακό μάρκετινγκ.