Καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων βλέπει η Fraport

Καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων βλέπει η Fraport

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανησυχητικά μηνύματα σχετικά με την έκβαση της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων εξέπεμψε χθες η διοίκηση της γερμανικής εταιρείας Fraport. Συγκεκριμένα, ο προτιμητέος επενδυτής για να αναλάβει τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, σε αντίθεση με την αισιοδοξία που εξέφρασαν πρόσφατα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, βλέπει καθυστερήσεις στην αποκρατικοποίηση. Χαρακτήρισε μάλιστα τη διαδικασία αβέβαιη ως προς το αποτέλεσμά της, ενώ θεωρεί σίγουρο το ενδεχόμενο ότι η συμφωνία δεν θα κλείσει μέσα στη χρονιά.

«Σε σχέση με τη σχεδιαζόμενη απόκτηση της σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, στην παρούσα φάση δεν είναι βέβαιο κατά πόσον και πότε μπορεί να ολοκληρωθεί μια συμφωνία στο πλαίσιο των πολιτικών και μακρο-οικονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα», αναφέρει η διοίκηση της γερμανικής εταιρείας, στις οικονομικές καταστάσεις της για τα αποτελέσματα α΄ τρίμηνου του 2015 που δημοσιοποίησε χθες. Παράλληλα, σε αντίθεση με ό,τι αναμενόταν αρχικά και υποστήριζε η γερμανική εταιρεία, χθες γνωστοποίησε ότι δεν θεωρεί πιθανή την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων μέσα στο 2015. «Η πρόβλεψη για το τρέχον οικονομικό έτος του 2015», συνεχίζει η διοίκηση της Fraport, «δεν περιλαμβάνει οποιαδήποτε επίπτωση από τη συγκεκριμένη συναλλαγή». Υπενθυμίζεται ότι κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του οικονομικού έτους 2014, τρεις μήνες πριν, η διοίκηση της Fraport εκτιμούσε ότι η συμφωνία θα ολοκληρωνόταν είτε στο τέλος του 2015, είτε στις αρχές του 2016.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το μήνυμα αυτό της γερμανικής εταιρείας έχει δύο αποδέκτες. Πρώτον, την ελληνική κυβέρνηση που «στριφογυρίζει» γύρω από τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση χωρίς να λαμβάνει αποφάσεις, και δεύτερον, τους μετόχους της εταιρείας, οι οποίοι κάθονται σε «αναμμένα κάρβουνα», καθώς η διοίκηση της Fraport έχει δεσμεύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στη συγκεκριμένη υπόθεση. Και πολλοί από αυτούς πιθανόν να θεωρούν χαμένο χρόνο την ενασχόληση με την ελληνική αγορά.

Οπως και να έχει η κατάσταση, είναι προφανές ότι οι επενδυτές δεν πρόκειται να αναμένουν εσαεί την κυβέρνηση είτε να ολοκληρώσει μια διαπραγμάτευση με τους πιστωτές της, είτε να αποκρυσταλλώσει άποψη για το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων.

Πάντως, είναι ενθαρρυντικό ότι χθες πραγματοποιήθηκε η πρώτη επαφή, μετά τις εκλογές του περασμένου Γενάρη, μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development σχετικά με την αξιοποίηση του Ελληνικού. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ και ήταν η πρώτη που έλαβε χώρα μετά την τοποθέτηση νέας διοίκησης στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Εσπασε έτσι ο πάγος που είχε δημιουργηθεί μεταξύ πωλητή και προτιμητέου επενδυτή μετά την αλλαγή κυβέρνησης.

Σύμφωνα με στελέχη του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα και η πλευρά του προτιμητέου επενδυτή ενημέρωσε τη νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για το Σχέδιο Ανάπτυξης της περιοχής (master plan). H πλευρά των επενδυτών εξήγησε ότι το Ελληνικό θα είναι ανοικτό σε όλους τους πολίτες, γιατί αυτό επιτάσσουν τόσο οι νόμοι της πολιτείας, όσο και μια αποτελεσματική εμπορική εκμετάλλευση της περιοχής.

Η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ επιφυλάχθηκε να δεσμευθεί σε ένα χρονοδιάγραμμα απεμπλοκής της επένδυσης, καθώς φαίνεται να αναμένει το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση. Καταλύτης, δε, για ό,τι συμβεί από εδώ και στο εξής θεωρείται η συμφωνία της χώρας με τους πιστωτές της.

Η πλευρά, πάντως, της Lamda με τους Αραβες και τους Κινέζους συνεπενδυτές της φέρεται ότι διατηρεί το αρχικό ενδιαφέρον για την ανάληψη της επένδυσης, παρά το ότι η διαδικασία έχει παγώσει για περίπου 4 μήνες. Προς την κατεύθυνση αυτή συμβάλλει και το γεγονός ότι η εταιρεία επένδυσε χρόνο και χρήμα στην υπόθεση αυτή, που αναμφίβολα δεν θα ήθελε να χαθεί αμαχητί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή