ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελληνική ακτοπλοϊκή στην πρώτη σύνδεση ΗΠΑ – Κούβας ύστερα από μισό αιώνα

elliniki-aktoploiki-stin-proti-syndesi-ipa-amp-8211-koyvas-ystera-apo-miso-aiona-2081999

«H ακτοπλοϊκή αγορά της Κούβας εμπεριέχει εκπληκτικές δυνατότητες για ανάπτυξη και μεγάλη σωρευμένη ζήτηση για τη διασύνδεσή της με τις ΗΠΑ» σημειώνει μιλώντας στην «Κ» ο βασικός μέτοχος της United Caribbean Lines Florida, Αλέξανδρος Παναγόπουλος που εξασφάλισε μια από τις πρώτες -μετά από μισό αιώνα- άδειες του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών για το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Η United Caribbean είναι μια εκ των τεσσάρων ακτοπλοϊκών που έλαβαν το πράσινο φως από την Ουάσιγκτον για να ξεκινήσουν δρομολόγια στο πλαίσιο σταδιακής αποκλιμάκωσης του πολυετούς εμπάργκο στην Αβάνα.

Γιος του Περικλή Παναγόπουλου, ιδρυτή των Blue star ferries και Super Fast Ferries που τώρα βρίσκονται υπό τον έλεγχο της MIG, o επιχειρηματίας προσδοκά σε μεγάλη επιβατική αλλά και εμπορευματική κίνηση. Το πλοίο που θα δρομολογήσει θα συνδέσει μεγάλα λιμάνια της Φλόριντας, μεταξύ των οποίων τα Port of Miami, Tampa Bay και Port Everglades με την Αβάνα. Προοπτικά, όπως αναφέρει, οι γραμμές αυτές θα περιλάβουν και συνδέσεις με λιμάνια στο Μεξικό όπως στο Κανκούν και τη Χερσόνησο Γιουκατάν. Η τουριστική επιβατική κίνηση είναι μια από τις αγορές που στοχεύει το εγχείρημα. Η μεταφορά εμπορευμάτων (φορτηγά) αλλά και αυτή της τακτικής διασύνδεσης της, απομονωμένης επί δεκαετίες, μεγάλης κουβανέζικης ομογένειας στις ΗΠΑ με τη γενέτειρα της οι άλλες δύο.

«Πάντοτε άρεσε στην οικογένειά μας η δραστηριοποίηση στο εξωτερικό. Μας άρεσε η Βαλτική, μας αρέσουν οι προοπτικές ανάπτυξης, που ενυπάρχουν σε πολλές περιοχές των διεθνών αγορών» αναφέρει στην «Κ». Υπενθυμίζεται το προ δεκαπενταετίας επιτυχές άνοιγμα των Επιχειρήσεων Αττικής, συμφερόντων του Π. Παναγόπουλου, στη Βαλτική.

Το Office of Foreign Asset Controls του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών επέτρεψε πρόσφατα τις ελεύθερες επισκέψεις από τις ΗΠΑ στην Κούβα για μια σειρά λόγους όπως είναι οι επισκέψεις ομογενών, επαγγελματικές και εκπαιδευτικές επισκέψεις αλλά και για ανθρωπιστικά προγράμματα και αθλητικά γεγονότα. Ο τουρισμός παραμένει για την ώρα υπό περιορισμό, αλλά παράγοντες του κλάδου διατυπώνουν τη βεβαιότητα πως είναι θέμα χρόνου να απελευθερωθεί επίσης.

Ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος θα ξεκινήσει ταξίδια από το φθινόπωρο του 2015 πιθανόν και νωρίτερα με πλοίο το οποίο δεν έχει αποφασιστεί ακόμα εάν θα είναι ιδιόκτητο ή θα ναυλωθεί από τρίτους. Η δυναμικότητά του, πάντως, θα είναι της τάξης των 1.500 επιβατών περίπου με περί τις 400 καμπίνες διαθέσιμες. Οπως αναφέρει στην «Κ», η πρόοδος της γραμμής αλλά και της προσέγγισης Ουάσιγκτον-Αβάνας θα κρίνει τα αν και πότε η εταιρεία του θα δρομολογήσει και δεύτερο πλοίο.

Η απόβαση Αλ. Παναγόπουλου στις γραμμές της άλλης πλευράς του Ατλαντικού δεν κομίζει γλαύκα εις Αθήνας. Η ελληνική ακτοπλοϊκή βιομηχανία εδώ και αρκετό καιρό αναζητεί διέξοδο σε ξένες αγορές. Είτε με τη ναύλωση πλοίων στο εξωτερικό, δραστηριότητα που έχει υλοποιήσει η ΑΝΕΚ, είτε με την αναζήτηση ευκαιριών στις γραμμές της δυτικής Μεσογείου, όπως η Attica Group με την προσφορά της για τη γαλλική ακτοπλοϊκή Nationale Maritime Corse Méditerranée. Η Attica μάλιστα φέρεται να εξετάζει ήδη επιλογές για την είσοδό της στις αγορές της βορείου Αμερικής.