ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: δικαιώματα ψήφου 67% με την αγορά του 51%

olp-dikaiomata-psifoy-67-me-tin-agora-toy-51-2083423

Τη δέσμευση για επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ στην 4ετία θα αναλάβει ο προτιμητέος επενδυτής με την υπογραφή της σύμβασης αγοράς του 51% του μετοχών του ΟΛΠ. Παράλληλα, όμως ο προτιμητέος επενδυτής μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, θα διαθέτει όλα τα δικαιώματα ψήφου του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης. Στη σχετική σύμβαση ακόμη, θα προβλέπονται επακριβώς οι τέσσερις ετήσιες κινήσεις που θα αυξήσουν τη συμμετοχή του 51% στο 67% του μετοχικού κεφαλαίου.

Με τις κινήσεις αυτές, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν να μετριάσουν τις αντιδράσεις για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση. Η σταδιακή εκχώρηση του 16% των μετοχών, μπορεί να εξασφαλίσει ένα μεγαλύτερο τίμημα στο ελληνικό Δημόσιο, με δεδομένο ότι η είσοδος του ιδιώτη μπορεί να βελτιώσει την αξία του περιουσιακού στοιχείου. Παράλληλα δεν διακινδυνεύεται η νομιμότητα της διαδικασίας, η οποία ξεκίνησε από τον Μάρτιο του 2014.

Χθες, ωστόσο, συνεχίστηκαν τα «παρατράγουδα» για τον ΟΛΠ. Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π. Καμμένος, μιλώντας σε συνέδριο του Economist, ανέφερε ξανά ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε επαφή με την Cosco, τόσο για τον ΟΛΠ όσο και την Τραινοσέ. «Γνωρίζετε τη μεγάλη επένδυση που έχει γίνει στο λιμάνι του Πειραιά από την εταιρεία Cosco», είπε. «Σας ανακοινώνω σήμερα», πρόσθεσε, «ότι είμαστε σε πολύ προχωρημένες συζητήσεις για την επέκταση της συνεργασίας αυτής πολύ σύντομα σε σχέση με την εμπλοκή πλέον και σιδηροδρομικού δικτύου».

Σε αντίθεση όμως με τις εκτιμήσεις του ΥΠΕΘΑ, δημοσίευμα κινεζικής εφημερίδας (South China Morning Post), παρουσίασε προχθές για πρώτη φορά, αποστασιοποιημένη την Cosco Pacific, μητρική της ΣΕΠ, από τα τεκταινόμενα στον διαγωνισμό του ΟΛΠ. Η διοίκηση της εταιρείας, σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν θέλησε να τοποθετηθεί για τη συμφωνία, κάνοντας λόγο για αποφάσεις που λαμβάνονται σε επίπεδο Cosco Group και όχι Cosco Pacific. Ο επικεφαλής μάλιστα της επιχείρησης είπε ότι η Cosco ενδιαφέρεται κυρίως για εμπορευματικούς τερματικούς σταθμούς λιμένων και όχι για άλλης χρήσης τερματικούς σταθμούς. Η δημοσιογράφος της εφημερίδας ερμήνευσε τις δηλώσεις αυτές, ως αποστασιοποίηση της Cosco.