Εκπρόθεσμο το 45% των τιμολογίων στην Ελλάδα

Εκπρόθεσμο το 45% των τιμολογίων στην Ελλάδα

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη διολίσθηση κατά τους πρώτους μήνες του 2015 της ελληνικής οικονομίας στην αβεβαιότητα επιβεβαιώνει το Βαρόμετρο συναλλακτικής συμπεριφοράς, που δημοσιεύει ο παγκόσμιος ασφαλιστής πιστώσεων, Atradius, που επαναφέρει ως βασικότερο λόγο για την καθυστέρηση πληρωμών μεταξύ των εγχώριων επιχειρήσεων, σε ποσοστό 84,3%, την ανεπαρκή διαθεσιμότητα κεφαλαίων.

Οπως διαπιστώνει η Atradius, ενώ το ποσοστό των Ελλήνων που ανέφεραν ως βασικότερη αιτία για την καθυστέρηση την ανεπαρκή διαθεσιμότητα κεφαλαίων, είχε μειωθεί σημαντικά το 2014, «το ποσοστό αυξήθηκε και πάλι φέτος, αντανακλώντας την αύξηση του κινδύνου φερεγγυότητας της χώρας». Αντίστοιχα αυξήθηκαν οι καθυστερήσεις πληρωμής από ξένους πελάτες, φθάνοντας το 57% των ερωτηθέντων, ποσοστό που είναι κατά 20 μονάδες υψηλότερο από αυτό της Δυτικής Ευρώπης. Την ίδια αγωνία αποτυπώνουν και οι απαντήσεις των ερωτηθέντων σχετικά με το ποια θεωρούν τη μεγαλύτερη πρόκληση για την κερδοφορία των επιχειρήσεων το 2015. Δύο στους πέντε Ελληνες ανέφεραν τη διατήρηση επαρκών ταμειακών ροών και την είσπραξη των ανεξόφλητων απαιτήσεων. Και στις δύο περιπτώσεις το ποσοστό των ερωτηθέντων υπερβαίνει αυτό του συνόλου της Δυτικής Ευρώπης, όπου το 18% ανέφερε το ζήτημα των ταμειακών ροών και το 11% την είσπραξη των ανεξόφλητων απαιτήσεων.

Παρά το γεγονός ότι η διάρκεια της πίστωσης που δίνεται από τους Ελληνες εμπόρους στις εγχώριες συναλλαγές τους είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, φθάνοντας τις 70 ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης του τιμολογίου, την ίδια στιγμή καταγράφεται το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό ληξιπρόθεσμων τιμολογίων. Το ποσοστό φθάνει το 45% και είναι αυξημένο κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες τα δύο τελευταία χρόνια, ενώ αυξημένη κατά 10 ημέρες είναι και η περίοδος πληρωμών.

Τα υψηλότερα επίπεδα ληξιπρόθεσμων πληρωμών διαπιστώνονται στον εγχώριο κατασκευαστικό τομέα, που καταγράφει τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις πληρωμών, στις 46 ημέρες κατά μέσο όρο. Οι ερωτηθέντες απαντούν σε συντριπτικό ποσοστό -4 στους 5- ότι οι εγχώριοι αγοραστές καθυστερούν την πληρωμή λόγω οικονομικών δυσκολιών, συμπεριφορά που αναμένουν ότι θα συνεχιστεί όλο το 2015.

Στον αντίποδα είναι οι πελάτες του εξωτερικού, οι οποίοι πληρώνουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους πολύ πιο γρήγορα από τους εγχώριους πελάτες, με αποτέλεσμα μόνο το 12% της συνολικής αξίας των ξένων τιμολογίων να μπαίνει τελικώς σε οριστική καθυστέρηση. Σε αντίθεση μάλιστα με τα ληξιπρόθεσμα τιμολόγια του εσωτερικού, τα τιμολόγια του εξωτερικού πληρώνονται μέσα σε 5 ημέρες από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας πληρωμής, χρονοδιάγραμμα που έχει βελτιωθεί κατά 20 ημέρες τα τελευταία δύο χρόνια.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις δηλώνουν επίσης ότι χάνουν το 3,3% των απαιτήσεών τους, το οποίο είναι και αυτό που χαρακτηρίζεται ως μη εισπράξιμο. Πρόκειται για ποσοστό τριπλάσιο σε σχέση με τον μέσο όρο στη Δυτική Ευρώπη, που διαμορφώνεται στο 1,2%. Σε σχέση με τις εγχώριες απαιτήσεις τους, οι μη εισπράξιμες οφειλές προέρχονται κυρίως από τους τομείς των υπηρεσιών και των διαρκών καταναλωτικών αγαθών, ενώ σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις από το εξωτερικό, οι μη εισπράξιμες αφορούν κυρίως τον τομέα των χημικών προϊόντων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή