Μάρκετινγκ δεν σημαίνει μόνο διαφήμιση, προβολή και πωλήσεις

Μάρκετινγκ δεν σημαίνει μόνο διαφήμιση, προβολή και πωλήσεις

3' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα ευρήματα από το 1ο Βαρόμετρο Μάρκετινγκ, που παρουσίασαν σε πρόσφατη ειδική εκδήλωση το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ (ΕΙΜ) της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων και η Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ, δεν υπογραμμίζουν μόνο το πόσο σημαντική δράση προόδου είναι η ερευνητική αυτή προσπάθεια στα έως τώρα πεπραγμένα και στις δραστηριότητες του 40χρονου ΕΙΜ. Παράλληλα και ταυτόχρονα, πέτυχε να φέρει στην επιφάνεια και να ρίξει φως στις παρεξηγήσεις, στις παρερμηνείες αλλά και στην άγνοια που διαπιστωμένα υπάρχει γύρω από τον κλάδο αυτό στη χώρα μας, που ωστόσο αποτελεί «αναπόσπαστο στοιχείο της επιχειρηματικότητας, ενώ και η business στρατηγική μιας εταιρείας είναι στην ουσία η marketing στρατηγική.

Ομως μάρκετινγκ δεν σημαίνει μόνο διαφήμιση, προβολή και πωλήσεις. Είναι όλα αυτά μαζί, όπως και τα δίκτυα είτε οι άνθρωποι, οι οποίοι εμπλέκονται. Είναι το όλον σε μιαν επιχείρηση και είναι ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας, σε μια πολύ δύσκολη οικονομικά συγκυρία», όπως ανέφερε κατά την εκδήλωση ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΙΜ κ. Μάρκος Φραγκουλόπουλος.

Εργαλείο

Χαρακτήρισε την καθιέρωση του Μarketing Barometer ως «εργαλείο μέσω του οποίου θα παρακολουθούμε το μάρκετινγκ μέσα από τις απόψεις των ανθρώπων που το υπηρετούν. Θα τις καταγράφουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα και μέσω αυτής της εντεινόμενης συμμετοχής θα έχουμε πραγματικά στοιχεία που θα δίνουν αξία στη δουλειά μας και στην επιχειρηματικότητα».

Πρόκειται για μιαν ερευνητική προσπάθεια βαθύτερης κατανόησης του κλάδου και των εξελίξεων στον συγκεκριμένο χώρο, στην οποία συμμετείχαν 151 στελέχη μάρκετινγκ από ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις. Διεξήχθη από τον Δεκέμβριο 2014 ώς τον Μάρτιο 2015 και κατέγραψε τις τάσεις στον χώρο του μάρκετινγκ στην Ελλάδα, όπως και τις στάσεις και τις συμπεριφορές των στελεχών μάρκετινγκ, αλλά και την αξία που προσφέρει το μάρκετινγκ τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στην κοινωνία.

«Το μάρκετινγκ είναι η πιο σημαντική λειτουργία της επιχείρησης και της οικονομίας, αφού οι επιχειρήσεις που είναι προσανατολισμένες σε αυτό είναι περισσότερο κερδοφόρες και είναι εκείνες που επιβιώνουν σε περιόδους κρίσης. Η ανάπτυξη μιας επιχείρησης έρχεται μέσα από τη λειτουργία μάρκετινγκ» ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, καθηγητής κ. Γιώργος Αυλωνίτης, και υπογράμμισε ότι η χώρα μας έχει ανάγκη από αγροτικό, διεθνές, Β2Β (Business to Business), ναυτιλιακό και τουριστικό μάρκετινγκ, «κάτι που φαίνεται να αγνοούμε στην Ελλάδα, τόσο σε μικρο- όσο και σε μακροοικονομικό επίπεδο». Χαρακτήρισε επίσης τον κλάδο αυτό ως τον πλέον παρεξηγημένο. «Ο κόσμος όταν ακούει μάρκετινγκ δημιουργεί αρνητικούς συνειρμούς. Πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν αντιληφθεί τι πραγματικά σημαίνει μάρκετινγκ». Κάτι που έχει επιβεβαιωθεί και από παλαιότερη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σύμφωνα με την οποία μόνο το 24,2% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα αντιλαμβάνεται τι σημαίνει μάρκετινγκ.

Το ποσοστό αυτό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ήταν 14% και για τις μεγάλες 30%.

Κατά την παρουσίαση των ευρημάτων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν τα αναφερόμενα στην «Ηγεσία μάρκετινγκ». Οπως δήλωσαν τα στελέχη, υψηλό βαθμό αρμοδιότητας έχουν σε συγκεκριμένες δραστηριότητες μάρκετινγκ – δηλαδή στη διαφήμιση και στην προβολή στα παραδοσιακά και στα ψηφιακά μέσα, στην προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις προωθητικές ενέργειες για πελάτες/καταναλωτές, στην έρευνα ανταγωνισμού, στο branding, στο marketing analytics, στην τοποθέτηση «positioning», στις προωθητικές ενέργειες στα κανάλια διανομής και στις δημόσιες σχέσεις. Αντιθέτως, χαμηλότερο βαθμό αρμοδιότητας και ευθύνης έχουν στην τιμολόγηση του προϊόντος και της υπηρεσίας, στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών και στην έρευνα αγοράς.

Ψηφιακά μέσα

Οταν ερωτήθηκαν για το τι θα τους βοηθούσε να ανταποκριθούν καλύτερα στις σημερινές προκλήσεις, τα περισσότερα στελέχη δήλωσαν ότι θα ήθελαν εκπαίδευση σε ψηφιακά μέσα, μεγαλύτερο πεδίο ευθύνης και ολιστικής προσέγγισης, περισσότερη ευελιξία και αποκεντρωτική διοίκηση, σεμινάρια και ημερίδες. Σχετικά με την εικόνα του μάρκετινγκ στην επιχείρηση -αλλά γενικά και για τον κλάδο- αναφέρθηκαν στις απολαβές τους. Για τις οποίες, στην πλειονότητά τους, ανέφεραν ότι όχι μόνο δεν είναι ευχαριστημένοι, αλλά ότι είναι -συγκριτικά με αυτές των στελεχών άλλων ειδικοτήτων- σημαντικά μικρότερες.

Σχετικά με το κατά πόσον ενσωματώνονται αποτελεσματικά στη στρατηγική μάρκετινγκ των επιχειρήσεων οι ενέργειες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η πλειονότητα (60%) απάντησε θετικά, και ουδέτερα έως αρνητικά μόνο το 20%. Προβληματισμό επίσης προκαλούν και τα ευρήματα στην ενότητα «Επικέντρωση Πελάτη/Καταναλωτή», σύμφωνα με τα οποία, ενώ στην πλειονότητά τους (80%) τα στελέχη συμφωνούν ότι προσφέρουν υψηλής ποιότητας παροχή υπηρεσιών στον πελάτη και παρά το γεγονός ότι και οι επιχειρήσεις δείχνουν να είναι προσανατολισμένες στον πελάτη/καταναλωτή, ωστόσο το 48% δηλώνει ότι δεν χρησιμοποιεί μοντέλα τμηματοποίησης πελατών. Ακόμη, ενώ το 78% συμφωνεί ότι διαθέτει βαθιά γνώση των αναγκών του πελάτη και το 75% ότι έχει πελατοκεντρική εταιρική κουλτούρα, ωστόσο το 43% δεν χρησιμοποιεί δεδομένα ερευνών ικανοποίησης πελατών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή