Στην ακτοπλοϊκή σύνδεση ΗΠΑ – Κούβας προχωρά η Attica Group

Στην ακτοπλοϊκή σύνδεση ΗΠΑ – Κούβας προχωρά η Attica Group

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις θάλασσες της Καραϊβικής είναι τα επόμενα λιμάνια ανάπτυξης για την ελληνική ακτοπλοϊκή Attica Group η οποία εξασφάλισε άδεια από τις ΗΠΑ για τη σύνδεσή τους με την Κούβα. Η Attica είναι η δεύτερη, αλλά η μεγαλύτερη, ελληνικών συμφερόντων εταιρεία που μέσα σε λίγους μήνες μπαίνει σε μια αγορά η οποία αναμένεται να τρέξει με ραγδαίους ρυθμούς ύστερα από την αποκατάσταση των σχέσεων μεταξύ Αβάνας–Ουάσιγκτον. Προηγήθηκε η United Caribbean Lines Florida συμφερόντων Αλέξανδρου Π. Παναγόπουλου. Τώρα, σε μια πολύ μεγαλύτερη κίνηση, είναι η 100% αμερικανική θυγατρική της Attica, Superfast Ferries (USA) LLC η οποία ζήτησε και έλαβε ειδική άδεια από το καθ’ ύλην αρμόδιο U.S Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control, για την παροχή υπηρεσιών μεταφορών με δύο επιβατηγά πλοία της.

Η αποκατάσταση των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών μετά από μισό αιώνα οικονομικού αποκλεισμού της Κούβας, η αναδυόμενη τουριστική άνοιξη του μεγαλύτερου προορισμού στην Καραϊβική και τα εκατομμύρια των ομογενών Κουβανών στην αμερικανική πλευρά της Καραϊβικής δημιουργούν προϋποθέσεις για σημαντικότατη ανάπτυξη.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Attica Group, Σπύρος Πασχάλης εξηγεί πως το πλάνο για την κάλυψή της συνίσταται σε καθημερινά απευθείας δρομολόγια ανάμεσα στα λιμάνια του Μαϊάμι στη Φλόριντα και της Αβάνας στην Κούβα με δύο από τα συνολικά 13 πλοία του στόλου του ομίλου. Η απόσταση των 230 μιλίων θα καλύπτεται σε λιγότερο από 10 ώρες. Η Superfast Ferries (USA) LLC έχει ήδη προχωρήσει και τη διαδικασία αίτησης για τις απαραίτητες κανονιστικές και άλλες άδειες και από την κυβέρνηση της Κούβας.

Σύμφωνα με κύκλους του ελληνικού ακτοπλοϊκού ομίλου αυτή η κίνηση δεν θα είναι η τελευταία, καθώς εξετάζει την περαιτέρω δραστηριοποίησή της στις διεθνείς αγορές, ενώ παράλληλα αναμένεται να συμμετάσχει εκ νέου στον νέο διαγωνισμό για τη γαλλική Nationale Maritime Corse Méditerranée.

Η εξέλιξη έρχεται σε μια στιγμή που το χτύπημα της ελληνικής κρίσης στην ακτοπλοΐα αναμένεται να αφαιρέσει το 20-30% της φετινής επιβατικής κίνησης ενώ διατυπώνονται ανησυχίες για ακόμα μεγαλύτερη πτώση το 2016 σε περίπτωση ενδεχόμενων δυσμενών εξελίξεων για τη χώρα.

Η ίδια η διοίκηση της Attica άλλωστε επισημαίνει πως «στις δύσκολες αυτές ημέρες που διανύει η χώρα μας, o όμιλος υπερήφανα αποδεικνύει ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα δεν γνωρίζει σύνορα και διαρκώς αναζητεί νέες αγορές και νέες περιοχές δραστηριοποίησης».

Και άλλες ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες όμως αναζητούν καλύτερες αγορές στο εξωτερικό είτε με ναυλώσεις πλοίων είτε με εξ ολοκλήρου ανάληψη δρομολογιακών γραμμών, ενώ και εταιρείες κρουαζιέρας όπως η Celestyal έχουν ήδη οικοδομήσει σημαντική δραστηριότητα στη Βόρεια Αμερική.

Αρχικά κάποιοι προχώρησαν σε ναυλώσεις πλοίων τους, σε εποχιακή ή και μονιμότερου χαρακτήρα βάση, σε γραμμές της Ανατολικής Μεσογείου αλλά και της Μαύρης Θάλασσας. Κατόπιν προχώρησαν με ενεργητικό τρόπο στη διεκδίκηση γραμμών στην δυτική Μεσόγειο και τώρα και τη βόρειο Αμερική εγγράφοντας παρακαταθήκη για την εκεί ανάπτυξή τους. Πολλοί γνωρίζουν ότι η επομένη μεγάλη αγορά είναι ήδη η Ασία και βρίσκονται ήδη σε επαφές. Αλλοι προχωρούν σε πωλήσεις πλοίων τους σε χώρες της Λατινικής Αμερικής. Αρκεί μόνον να σταθεί όρθια και η ελληνική αγορά πριν γνώριμα, σε όλους όσοι ταξιδεύουν και κατοικούν στο Αιγαίο, σκαριά ξενιτευτούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή