Ισχυρό παραμένει το επενδυτικό ενδιαφέρον της κινεζικής Cosco για ΟΛΠ και Θριάσιο

Ισχυρό παραμένει το επενδυτικό ενδιαφέρον της κινεζικής Cosco για ΟΛΠ και Θριάσιο

3' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πριν από λίγες μέρες και ενώ η ελληνική κρίση κλιμακωνόταν ανεξέλεγκτα, η Deputy Managing Director της Cosco Container Lines, οικονομολόγος και μέλος της κεντρικής επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, ήρθε στην Ελλάδα. Πέρασε από τον Πειραιά και μετά από λίγο πραγματοποίησε και επιτόπου επίσκεψη στις εκτάσεις του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, στον διαγωνισμό για την παραχώρηση των οποίων συμμετέχει. Ξεναγήθηκε επί ώρες στην περιοχή από Ελληνες αξιωματούχους που εμπλέκονται στη διαδικασία. Οι οικοδεσπότες της έμειναν με τη βεβαιότητα πως το επενδυτικό ενδιαφέρον του ομίλου της παραμένει ισχυρό παρά την ατραπό στην οποία έχει εισέλθει η χώρα. Και μάλλον επιβεβαιώνονται.

Θετικοί

Λίγα 24ωρα μετά και ενώ το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος είχε γίνει γνωστό, κορυφαίοι κύκλοι της Cosco στην Ελλάδα, με τους οποίους επικοινώνησε η «Κ», απαντούσαν θετικά στο ερώτημα κατά πόσον εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στην Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Το κατά πόσον η διαδικασία του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ και της ΓΑΙΑΟΣΕ για το Θριάσιο θα προχωρήσουν και με τι ρυθμούς, συνδέεται ασφαλώς με την ευρύτερη τύχη της ελληνικής οικονομίας και των εξελίξεων από το μέτωπο των συζητήσεων της Αθήνας με τους Ευρωπαίους εταίρους.

Ομως σε κάθε περίπτωση οι κινεζικοί όμιλοι είναι οι μόνοι που εμφανίζονται διατεθειμένοι να προχωρήσουν σχεδόν απερίσπαστοι από τα τεκταινόμενα τα επενδυτικά τους σχέδια στη χώρα.

Και αυτό διότι, όπως εξηγούν, το ευρύτερο σχέδιο μέσα στο οποίο αυτά εντάσσονται είναι πολύ μεγαλύτερο και μακροπρόθεσμο από ό,τι γίνεται εκ πρώτης όψεως αντιληπτό. Πρόκειται άλλωστε για τον νέο δρόμο του μεταξιού στον οποίο η Κίνα επενδύει δισεκατομμύρια, από την Ασία έως την καρδιά της Ευρώπης. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως το Πεκίνο αδιαφορεί για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη. Αντιθέτως, το σύνολο σχεδόν των Κινέζων αξιωματούχων και στελεχών που ασχολούνται με τη χώρα μας επαναλαμβάνει, με μονότονη ευλάβεια, τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού της Κίνας, Λι Κεξιάνγκ: Το Πεκίνο επιθυμεί η Ελλάδα να παραμείνει στην Ευρωζώνη και να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ της Αθήνας και των πιστωτών της, αναφέρουν. Θυμίζουν, επίσης, ότι εκτροχιασμός από το ευρώ σημαίνει πως πολλά project που συνδέονται με το λιμάνι του Πειραιά, όπως τα logistics centers, θα επηρεαστούν δυσμενώς, απειλώντας ενδεχομένως μεσοπρόθεσμα το κυοφορούμενο δεύτερο στάδιο των επενδύσεων, όπως είναι η εν Ελλάδι εγκατάσταση γραμμών συναρμολόγησης προϊόντων που κατευθύνονται στις ευρωπαϊκές αγορές.

Από την ελληνική πλευρά η διάθεση συνεργασίας με την Κίνα αλλά και τους άλλους υποψηφίους επενδυτές είναι επίσης εμφανής αν κρίνει κανείς τόσο από την ετοιμότητα που επιδεικνύουν το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για τον ΟΛΠ όσο και η εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων του ΟΣΕ (ΓΑΙΑΟΣΕ) για το Θριάσιο. Το ίδιο ισχύει και για την κυβέρνηση, ειδικά για την Κίνα, αν κρίνει κανείς από τις δηλώσεις και δεσμεύσεις στις οποίες έχουν προβεί τόσο ο πρωθυπουργός κατά τις συζητήσεις του με τον πρωθυπουργό της Κίνας όσο και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και ο υπουργός Εξωτερικών κατά την επίσκεψή τους στο Πεκίνο. Η ενίσχυση της διακρατικής οικονομικής συνεργασίας με την Κίνα αναφέρεται εξάλλου και στις προγραμματικές αρχές του κυβερνώντος κόμματος, εξηγούν οικονομικοί παρατηρητές.

Αβεβαιότητα

Ομως «η πρωτόγνωρη ιστορικά αβεβαιότητα που έχει ενσκήψει στη χώρα, απουσία συμφωνίας, θα δοκιμάσει τις αντοχές των παραπάνω δεσμεύσεων και κυρίως την παροιμιώδη κινεζική υπομονή» αναφέρουν διπλωματικοί κύκλοι που παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις αυτές. Σε περίπτωση που Αθήνα και Ευρώπη κινηθούν τελικά προς συμφωνία, εκτιμάται αδιαμφισβήτητα πως σε αυτή θα περιλαμβάνονται και ιδιωτικοποιήσεις, με αυτήν του ΟΛΠ σε άμεση προτεραιότητα. Εκτός από την Cosco, στον διαγωνισμό συμμετέχουν, τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, και η θυγατρική της Maersk APM Terminals, καθώς και η International Container Terminal Services.

Στον διαγωνισμό, εφόσον προχωρήσει, προβλέπεται να διατεθεί τελικά το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ Α.Ε. και το υπόλοιπο 16% (μέχρι του 67% που είχε αρχικά προσφερθεί) σε βάθος χρόνου, και ανάλογα με την πορεία υλοποίησης των επενδύσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή