Πτώση 25% στη διακίνηση εμπορευμάτων για την εγχώρια αγορά από τον Πειραιά

Πτώση 25% στη διακίνηση εμπορευμάτων για την εγχώρια αγορά από τον Πειραιά

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μείωση της τάξης του 25% καταγράφει, κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα, το εγχώριο εισαγωγικό-εξαγωγικό εμπόριο, όπως αυτό αποτυπώνεται στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, τις οποίες διαχειρίζεται ο κινεζικός όμιλος της Cosco. Στον αντίποδα, ανεπηρέαστη είναι η διακίνηση των εμπορευμάτων που διέρχονται από τον Πειραιά με τελικό προορισμό τρίτες χώρες. Ως εκ τούτου, όπως σημειώνουν στελέχη της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρικής της Cosco στην ελληνική αγορά, οι επιπτώσεις στη συνολική δραστηριότητα της εταιρείας δεν είναι προς το παρόν πολύ μεγάλες, δεδομένου ότι το εγχώριο εμπόριο αντιπροσωπεύει ένα μικρό μόνο μέρος της συνολικής δραστηριότητας της ΣΕΠ.

Η κάμψη αυτή οφείλεται, ως γνωστόν, στους κεφαλαιακούς ελέγχους και την αδυναμία αποστολής εμβασμάτων στο εξωτερικό. Μάλιστα, όσο περνούν οι μέρες τόσο πυκνώνουν οι δημόσιες παρεμβάσεις και εκκλήσεις των αρμόδιων φορέων, προκειμένου να υπάρξουν οι απαιτούμενες διευκολύνσεις για τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την εν λόγω κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΣΕΠ, αν η κατάσταση αυτή διατηρηθεί επί μακρόν, είναι αρκετά πιθανό να υπάρξουν κάποιες περικοπές, τουλάχιστον στις βάρδιες, καθώς δεν θα υπάρχει αντικείμενο εργασίας.

Από την άλλη πλευρά, θετική εξέλιξη είναι η χρονική συγκυρία του Αυγούστου, καθώς ο συγκεκριμένος μήνας χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από χαμηλή κίνηση. Ετσι, εκτιμάται ότι θα δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προκειμένου να εξομαλυνθεί σταδιακά η κατάσταση στην αγορά, βοηθούσης και της συμφωνίας για τη νέα δανειακή σύμβαση, η οποία, βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί, πρόκειται να έχει επιτευχθεί, εκτός απροόπτου, έως τα μέσα Αυγούστου.

Πάντως, μέχρι σήμερα, το 2015 έχει χαρακτηριστεί από σταθεροποίηση των όγκων των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΕΠ, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, κατά τον φετινό Ιούνιο, καταγράφηκε πτώση της τάξης του 2,9%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014. Συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 252,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 260,3 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Με την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου του έτους διατηρήθηκε, έστω και οριακά, η ανοδική τροχιά της σχετικής δραστηριότητας.

Συνολικά, διακινήθηκαν 1,487 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,47 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σημειωτέον ότι η πτώση του Ιουνίου δεν ήταν η πρώτη του 2015, καθώς ακόμα μεγαλύτερη ήταν η υποχώρηση της σχετικής δραστηριότητας τον Απρίλιο, με 13,2%, σε 225,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνουν φορείς της αγοράς, η πρόσφατη επίτευξη συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών, εφόσον ολοκληρωθεί και τυπικά έως τις 20 Αυγούστου, προβλέπεται να δώσει σημαντική ώθηση και στη δραστηριότητα της ΣΕΠ, καθώς θα αρθεί, ώς έναν βαθμό, και η αβεβαιότητα για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Μάλιστα, εκτιμάται ότι θα «τρέξει» πολύ πιο καλά και η συμφωνία της ΣΕΠ με την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Yang Ming Lines, βάσει της οποίας θα μεταφερθεί ένα σημαντικό μέρος του διαμετακομιστικού της εμπορίου στο λιμάνι του Πειραιά. Η συμφωνία ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε πιλοτική βάση τις τελευταίες εβδομάδες και σύντομα αναμένεται να αποδώσει καρπούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή