Cosco – ΟΛΠ μείωσαν 30% τις χρεώσεις αποθήκευσης εμπορευμάτων

Cosco – ΟΛΠ μείωσαν 30% τις χρεώσεις αποθήκευσης εμπορευμάτων

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια κίνηση σημαντικής διευκόλυνσης του εμπορικού κόσμου προχώρησε χθες η ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της κινεζικής Cosco, η οποία διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά. Συγκεκριμένα, η εταιρεία προχώρησε σε μείωση των χρεώσεων αποθήκευσης των εμπορευμάτων στο λιμάνι του Πειραιά κατά 30%, δεδομένου ότι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί τον τελευταίο μήνα από την τραπεζική αργία και τους κεφαλαιακούς ελέγχους έχουν οδηγήσει στον αποκλεισμό δεκάδων εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία δεν μπορούν να εκτελωνιστούν λόγω έλλειψης ρευστότητας. Μάλιστα, ανάλογη έκπτωση θα προσφέρεται πλέον και στην προβλήτα Ι, που διαχειρίζεται ο ίδιος ο ΟΛΠ, αν και ο αριθμός των εγκλωβισμένων εμπορευματοκιβωτίων εκεί είναι πολύ μικρός.

Σημειωτέον ότι η έκπτωση αυτή αφορά αποκλειστικά και μόνο τα εμπορευματοκιβώτια που αφίχθησαν στο λιμάνι από τις 29 Ιουνίου και έπειτα, δηλαδή από την επιβολή της τραπεζικής αργίας και μετά. Αντιθέτως, δεν αφορά τα εμπορευματοκιβώτια που βρίσκονται στους χώρους αποθήκευσης του λιμανιού από τις αρχές Μαΐου ή Ιουνίου. Συνολικά, στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ βρίσκονται σήμερα περίπου 1.200-1.500 εμπορευματοκιβώτια, με ένα μικρό μέρος αυτών να αφορά όσα έχουν εγκλωβιστεί λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων. Υπενθυμίζεται ότι το ημερήσιο κόστος αποθήκευσης ανέρχεται σε 7,5 ευρώ για τα μικρά και σε 14 ευρώ για τα μεγάλα εμπορευματοκιβώτια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, πριν από περίπου 10 ημέρες, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), κ. Βασίλης Κορκίδης, με επιστολές του είχε ζητήσει από τον ΟΛΠ και από τη ΣΕΠ Α.Ε. απαλλαγή ή έκπτωση των χρεώσεων αποθήκευσης των εμπορευμάτων στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω της παρατεταμένης αργίας των τραπεζών.

Το προσεχές διάστημα θα πρέπει να αναμένονται ανάλογες πρωτοβουλίες και από τον ΟΛΘ, δεδομένου ότι και εκεί έχουν ενισχυθεί οι πιέσεις του επιχειρηματικού κόσμου, ο οποίος δεν μπορεί να εκτελωνίσει τα αφιχθέντα εμπορεύματα. Μάλιστα, το θέμα ετέθη στην πρόσφατη σύσκεψη της διοίκησης του λιμανιού με την ομάδα εργασίας για την επιβατική κίνηση του Συμβουλίου Φορέων Λιμένος Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του δήμου, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδος (ΣΕΒΕ), του Συλλόγου Εκτελωνιστών, των επιμελητηρίων Εμποροβιομηχανικό (ΕΒΕΘ), Επαγγελματικό (ΕΕΘ) και Βιοτεχνικό Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), του Εμπορικού Συλλόγου, της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης και του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή