Προώθηση ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων με το υποπρόγραμμα Media

Προώθηση ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων με το υποπρόγραμμα Media

4' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύτηκε πρόσκληση υποβολής προτάσεων, στο πλαίσιο του Προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη (2014-2020) και ειδικά στο υποπρόγραμμα Media. Οπως αναφέρεται στη δημοσιευμένη ανακοίνωση, στο πλαίσιο του ειδικού στόχου της προώθησης της διακρατικής κυκλοφορίας, δύο από τις προτεραιότητες του υποπρογράμματος Media θα είναι οι εξής:

– Στήριξη της διακρατικής εμπορίας (μάρκετινγκ), της δημιουργίας εμπορικού σήματος (branding) και της διανομής οπτικοακουστικών έργων μέσω όλων των άλλων πλατφορμών, εκτός των κινηματογραφικών.

– Προώθηση νέων τρόπων διανομής ώστε να καταστεί εφικτή η ανάδειξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων.

Μέσω της συγκεκριμένης πρόσκλησης, το υποπρόγραμμα Media παρέχει στήριξη για τα εξής μέτρα:

Δημιουργία συστημάτων στήριξης για τη διανομή μη εγχώριων ευρωπαϊκών ταινιών μέσω της κινηματογραφικής διανομής και με άλλες πλατφόρμες, καθώς και για δραστηριότητες διεθνών πωλήσεων, και συγκεκριμένα τον υποτιτλισμό, τη μεταγλώττιση και την ακουστική περιγραφή οπτικοακουστικών έργων.

Καινοτόμες ενέργειες που δοκιμάζουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και εργαλεία σε τομείς που είναι πιθανό να επηρεαστούν από την εισαγωγή και χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών.

Επιλέξιμοι αιτούντες

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, το πρόγραμμα είναι ανοικτό σε φορείς (ιδιωτικές επιχειρήσεις, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, ενώσεις, φιλανθρωπικές οργανώσεις, ιδρύματα, δήμους/δημοτικά συμβούλια, κ.λπ.) με έδρα σε μία από τις χώρες που συμμετέχουν στο υποπρόγραμμα Media και τελούν υπό την κυριότητα, είτε άμεσα είτε με πλειοψηφική συμμετοχή, υπηκόων αυτών των χωρών.

Επιλέξιμες είναι οι αιτήσεις από νομικά πρόσωπα εγκατεστημένα σε μία από τις ακόλουθες χώρες:

– Κράτη-μέλη της Ε.Ε.

– Προσχωρούσες χώρες, υποψήφιες και δυνητικά υποψήφιες χώρες για τις οποίες υπάρχει προενταξιακή στρατηγική, σύμφωνα με τις γενικές αρχές και τους γενικούς όρους για τη συμμετοχή των χωρών αυτών στα προγράμματα της Ενωσης, αρχές και όροι που θεσπίζονται στις αντίστοιχες συμφωνίες-πλαίσια, στις αποφάσεις του Συμβουλίου Σύνδεσης και σε παρόμοιες συμφωνίες.

– Χώρες της ΕΖΕΣ που είναι μέλη του ΕΟΧ, σύμφωνα με τις διατάξεις της Συμφωνίας ΕΟΧ (Ισλανδία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία).

– Η Ελβετική Συνομοσπονδία, με βάση διμερή συμφωνία που πρόκειται να συναφθεί με τη χώρα αυτή.

– Οι χώρες που καλύπτονται από την Ευρωπαϊκή Πολιτική Γειτονίας σύμφωνα με τις διαδικασίες που καθορίζονται με τις εν λόγω χώρες βάσει των συμφωνιών-πλαισίων για τη συμμετοχή τους σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το πρόγραμμα είναι ανοικτό σε δράσεις διμερούς ή πολυμερούς συνεργασίας που απευθύνονται ειδικά σε επιλεγμένες χώρες ή περιφέρειες με βάση συμπληρωματικές πιστώσεις που θα καταβάλλουν αυτές οι χώρες ή περιφέρειες, σύμφωνα με ειδικό διακανονισμό που θα συμφωνηθεί με αυτές.

Επιπρόσθετα καθιστά εφικτές τη συνεργασία και τη λήψη κοινών ενεργειών με χώρες που δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα και με διεθνείς οργανισμούς, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον πολιτιστικό και τον δημιουργικό τομέα, όπως η UNESCO, το Συμβούλιο της Ευρώπης, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης ή ο Παγκόσμιος Οργανισμός Διανοητικής Ιδιοκτησίας, βάσει της από κοινού συμβολής τους στην υλοποίηση των στόχων του προγράμματος.

Οι προτάσεις των αιτούντων από χώρες εκτός Ε.Ε. μπορούν να επιλεγούν υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία της απόφασης ανάθεσης έχουν υπογραφεί συμφωνίες με τις οποίες καθορίζονται οι όροι για τη συμμετοχή των χωρών αυτών στο πρόγραμμα, που είχε θεσπιστεί με τον κανονισμό που αναφέρεται ανωτέρω.

Επιλέξιμες δράσεις

Οπως αναφέρεται στη δημοσιευμένη πρόσκληση, το πρόγραμμα διαδικτυακής (online) διανομής θα παρέχει στήριξη στις εξής δράσεις:

Δράση 2: προετοιμασία ψηφιακών πακέτων που διευκολύνουν την εμπορική διάθεση των ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων σε υπηρεσίες VOD, παρεχόμενες σε χώρες στις οποίες δεν διατίθενται τα εν λόγω έργα.

Δράση 3: καινοτόμες προσεγγίσεις για την κυκλοφορία σε πολλές πλατφόρμες ενός ή πολλών ευρωπαϊκών ταινιών σε τουλάχιστον δύο χώρες που συμμετέχουν στο υποπρόγραμμα Media.

Επισημαίνεται ότι οι αιτούντες που υποβάλλουν σχέδια για διαφορετικές δράσεις πρέπει να υποβάλλουν ξεχωριστή αίτηση για κάθε δράση.

Η δράση πρέπει να ξεκινήσει την 01/01/2016 και να ολοκληρωθεί το αργότερο στις 31/12/2016, δηλαδή η μέγιστη διάρκεια της δράσης είναι 12 μήνες.

Προϋπολογισμός

Ο συνολικός προϋπολογισμός που προορίζεται για τη συγχρηματοδότηση σχεδίων εκτιμάται σε 2,15 εκατομμύρια ευρώ.

Το πλήρες κείμενο των κατευθυντήριων γραμμών καθώς και τα έντυπα της αίτησης διατίθενται στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://eacea.ec.europa.eu/creative-europe/funding/support-for-online-distribution-eacea-282015_en

Οι προτάσεις πρέπει να κατατεθούν το αργότερο στις 17/09/2015 στις 12.00 π.μ. (ώρα Βρυξελλών), με τη χρήση του σχετικού ηλεκτρονικού εγγράφου (eForm). Καμία άλλη μέθοδος υποβολής αιτήσεων δεν γίνεται δεκτή.

Κριτήρια ανάθεσης

Οι επιλέξιμες αιτήσεις/σχέδια θα αξιολογηθούν με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

Δράση 2

1. Σημασία και ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία: Το παρόν κριτήριο αξιολογεί τη συνάφεια του περιεχομένου της δράσης συμπεριλαμβανομένης της ευρωπαϊκής διάστασης σε σχέση με τους στόχους της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων. (30 βαθμοί)

2. Ποιότητα του περιεχομένου και των δραστηριοτήτων: Το παρόν κριτήριο αξιολογεί τη συνοχή και τον πιθανό αντίκτυπο του προτεινόμενου καταλόγου ως προς τον κοινό στόχο και την προτεινόμενη στρατηγική εμπορίας (μάρκετινγκ) σε συνδυασμό με τη σκοπιμότητα και την αποδοτικότητα ως προς το κόστος. (40 βαθμοί)

3. Γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων, του αντίκτυπου και της βιωσιμότητας του έργου: Το παρόν κριτήριο εκτιμά τον αντίκτυπο της στήριξης στη διαθεσιμότητα, την προβολή και το πιθανό ακροατήριο των ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων. (20 βαθμοί)

4. Ποιότητα της ομάδας του έργου και της σύμπραξης: Το παρόν κριτήριο θα συνεκτιμήσει την ευρύτητα της σύμπραξης και την ανταλλαγή γνώσης εντός της σύμπραξης σε σχέση με τους στόχους της δράσης. (10 βαθμοί)

Δράση 3

Στη δράση αυτή τα κριτήρια αξιολόγησης 1 και 4 είναι κοινά με τα αντίστοιχα της δράσης 2, ενώ τα άλλα δύο (2 και 3) διαμορφώνονται ως εξής:

2. Ποιότητα του περιεχομένου και των δραστηριοτήτων: Το παρόν κριτήριο αξιολογεί την επάρκεια της μεθοδολογίας ως προς τους στόχους, συμπεριλαμβανομένων του επιχειρηματικού μοντέλου, των καινοτόμων πτυχών, των μεθόδων επιλογής, της στρατηγικής εμπορίας (μάρκετινγκ), της σκοπιμότητας και της αποδοτικότητας ως προς το κόστος. (40 βαθμοί)

3. Γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων, του αντίκτυπου και της βιωσιμότητας του έργου: Το παρόν κριτήριο αξιολογεί τη διάδοση των αποτελεσμάτων του σχεδίου προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταλλαγή των πληροφοριών/διαφάνεια, καθώς και τον αντίκτυπο της στήριξης στο πιθανό ακροατήριο των ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων. (20 βαθμοί)

* Η κ. Μ. Πασπαλιάρη είναι στέλεχος της ΑΜΒΙΟ Α.Ε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή