Οι δύσκολοι πελάτες βλάπτουν την υγεία των εργαζομένων

Οι δύσκολοι πελάτες βλάπτουν την υγεία των εργαζομένων

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επειδή την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών και των μυοσκελετικών προβλημάτων που πλήττουν τους εργαζομένους θα πρέπει οι εργοδότες να πάψουν κάποτε να τη διαχειρίζονται ως «ευσεβή πόθο», αλλά και να αξιολογούν τα προβλήματα αυτά ως υπαρκτό κίνδυνο και να τον προλαμβάνουν με τα δέοντα μέτρα, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία (EU-OSHA) πραγματοποίησε έρευνα σε σχεδόν 50.000 εργασιακούς χώρους σε 36 χώρες, μεταξύ των οποίων και στα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε. Τα πορίσματα της έρευνας αυτής τα υπέβαλε πρόσφατα κατευθείαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.

Πρόκειται για τη «Δεύτερη Ευρωπαϊκή Ερευνα σε Επιχειρήσεις για Νέους και Αναδυόμενους Κίνδυνους» με την οποία αναδεικνύεται με σαφή και λεπτομερή τρόπο το πώς οι κίνδυνοι για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων αντιμετωπίζονται στους εργασιακούς χώρους στην Ευρώπη. Ο πλέον κοινός παράγοντας κινδύνου που αναφέρθηκε -από το 58% των ερωτωμένων στα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε.- συνδέεται με «τους δύσκολους πελάτες, τους δύσκολους ασθενείς και τους δύσκολους μαθητές». Ενα στοιχείο που εν μέρει αντανακλά και τη συνεχιζόμενη αύξηση του τομέα παροχής υπηρεσιών. Οσο για τους παράγοντες εκείνους που προκαλούν τα μυοσκελετικά προβλήματα, αυτοί καταγράφονται πολύ συχνά σε κάθε τομέα εργασιακής δραστηριότητας και, συνήθως, είναι οι στάσεις του σώματος που είναι κουραστικές είτε που προκαλούν πόνο, όπως και οι γνωστές επαναλαμβανόμενες κινήσεις του χεριού είτε και του βραχίονα. Περιέργως, τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουν το 76% των οργανισμών να διεξάγουν τακτικά αξιολογήσεις κινδύνων, ενώ το 90% τις θεωρεί χρήσιμο τρόπο για τη διαχείριση της ασφάλειας και της υγείας.

Ενα άλλο κυρίαρχο συμπέρασμα της έρευνας αφορά το επίπεδο της συμμετοχής των εργαζομένων -επισήμως είτε ανεπισήμως- κάτι που αποτελεί δείκτη για την καλή ποιότητα της εργασίας και, ειδικότερα, για την αποτροπή των ψυχοκοινωνικών κινδύνων. Αλλωστε, έχει ήδη διαπιστωθεί ότι η άμεση συμμετοχή των εργαζομένων για τη διαχείριση των ψυχοκοινωνικών κινδύνων, όπως και των κινδύνων για την υγεία και την ασφάλειά τους, αποτελεί «το κλειδί» για την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών που εφαρμόζουν οι εταιρείες προκειμένου να αποτρέψουν τους κινδύνους αυτούς στους εργασιακούς χώρους τους.

Συνιστάται επίσης να υπάρχουν προγράμματα ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης των μάνατζερ με στόχο τη συμμετοχή όλων των εργαζομένων και την αλλαγή της εργασιακής κουλτούρας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή