ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοιξε στην Κόρινθο το νέο εμπορικό κέντρο του ομίλου Βιοχάλκο

anoixe-stin-korintho-to-neo-emporiko-kentro-toy-omiloy-viochalko-2100531

Οι αντοχές που φαίνεται να έχουν επιδείξει μέχρι σήμερα τα σύγχρονα εμπορικά κέντρα στην οικονομική κρίση και την μεγάλη πτώση της κατανάλωσης, σε συνδυασμό με τις ιστορικά χαμηλές τιμές των εμπορικών ακινήτων, λειτουργούν ως δέλεαρ για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές στον κλάδο της ανάπτυξης εμπορικών κέντρων. Αλλωστε, η Ελλάδα διαθέτει ακόμα σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου, ο οποίος μάλιστα θα μεγεθυνθεί κατακόρυφα, όταν αρχίσει να ενισχύεται και η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Στο πλαίσιο αυτό χθες εγκαινιάστηκε το νέο εμπορικό κέντρο του ομίλου Βιοχάλκο στην Κόρινθο. Ο λόγος για το Mare West, το οποίο προσφέρει συνολική εκμισθώσιμη επιφάνεια της τάξεως των 13.500 τ.μ., ενώ έχει κατασκευαστεί επί έκτασης 72 στρεμμάτων, όπου στο παρελθόν φιλοξενούνταν οι εγκαταστάσεις της Σωληνουργίας Κορίνθου. Το νέο κέντρο αποτέλεσε επένδυση της τάξεως των 9 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με σχετικές προβλέψεις του ομίλου, τα ετήσια έσοδα από την ενοικίαση των καταστημάτων προβλέπεται να διαμορφωθούν σε περίπου 1,8 εκατ. ευρώ. Ηδη στο Mare West φιλοξενούνται καταστήματα των αλυσίδων Σκλαβενίτης, Μουστάκας (είδη παιχνιδιών) και Nike (αθλητικά είδη).

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος λειτουργεί ήδη με επιτυχία το εμπορικό κέντρο River West επί της Λ. Κηφισού. Μάλιστα μελετά την επέκτασή του μέσω της αγοράς γειτονικών κτιρίων. Υπενθυμίζεται ότι το κέντρο ξεκίνησε τη λειτουργία του την άνοιξη του 2011, με το κόστος της επένδυσης να ανέρχεται σε 35 εκατ. ευρώ. Το κέντρο των 20.000 τ.μ. (15.000 τ.μ. η επιφάνεια εκμίσθωσης) ξεκίνησε να λειτουργεί έχοντας μισθωμένο το 70% της επιφάνειάς του. Σήμερα, το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνά το 90%, δείγμα της αποδοχής του από την αγορά.

Εκτός όμως από τα εμπορικά κέντρα, τα ιδιαίτερα χαμηλά ενοίκια των εμπορικών καταστημάτων προσελκύουν και νέες ή υφιστάμενες εμπορικές αλυσίδες, προκειμένου να τοποθετηθούν στην αγορά μέσω νέων καταστημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εκ Δανίας ορμώμενη αλυσίδα ειδών σπιτιού JYSK, η οποία στις 24 Σεπτεμβρίου πρόκειται να εγκαινιάσει το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το νέο κατάστημα θα λειτουργήσει στα Κάτω Πατήσια, επί της οδού Κουρτίδου 41, σε ακίνητο της τάξεως των 1.000 τ.μ., που στο παρελθόν φιλοξενούσε κατάστημα της αλυσίδας Lidl. Η εταιρεία σχεδιάζει επιπλέον τρία καταστήματα έως το τέλος του έτους, ένα ακόμα στην Αττική (στο Ελληνικό), όπως επίσης και από ένα κατάστημα σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα.