Οι πρωταγωνιστές

2' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΑΡΤΙΝ ΣΚΡΕΛΙ

Ο πιο μισητός άνθρωπος του Διαδικτύου

Με τρόπο ανενδοίαστο και χωρίς δεύτερη σκέψη, ένας νεαρός επιχειρηματίας στις ΗΠΑ, ο οποίος απέκτησε πρόσφατα τα πνευματικά δικαιώματα ενός αντιβιοτικού ευρείας χρήσης, του Daraprim, αποφάσισε να αυξήσει κατά 5.000% την τιμή του. Ο Μάρτιν Σκρέλι, πρώην διαχειριστής κεφαλαίων και ιδρυτής της νεοφυούς φαρμακοβιομηχανίας Turing, αγόρασε την πατέντα τον Αύγουστο και το Daraprim εκτινάχθηκε από τα 13,5 στα 750 δολάρια (!). Είναι σκεύασμα που χρησιμοποιείται από ενηλίκους και παιδιά και ασθενείς του έιτζ, και αφορά όσους έχουν εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ συνήθως λαμβάνεται για μακρά διαστήματα. Η αντίδραση στην απόφασή του ήταν άμεση και πολύ εκτεταμένη στους πολιτικούς κύκλους των ΗΠΑ, στον Τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο Μάρτιν Σκρέλι ανακηρύχθηκε στον «πιο μισητό άνθρωπο του Διαδικτύου» από το Facebook και το Twitter, ενώ η υποψήφια των Δημοκρατικών για τις προεδρικές εκλογές Χίλαρι Κλίντον χαρακτήρισε «εξοργιστική και απαράδεκτη» την αύξηση της τιμής. Επίσης, πρότεινε να τεθεί ανώτατο όριο στις τιμές φαρμάκων στην αμερικανική αγορά, ώστε να αποφεύγονται τέτοια φαινόμενα. Μετά την κατακραυγή, o Μάρτιν Σκρέλι δήλωσε πως θα μειώσει την τιμή του Daraprim σε πιο προσιτά επίπεδα.

ΤΙΜ ΚΟΥΚ

Σχεδιάζει το ηλεκτροκίνητο I.X. της Apple

Ο Τιμ Κουκ, ο επικεφαλής της Apple, ακολουθεί κατά πόδας το παράδειγμα της ρηξικέλευθης καινοτομίας του ιδρυτή της, Στιβ Τζομπς. Η εταιρεία εισέρχεται δυναμικά στη νέα αγορά των ηλεκτροκίνητων «πράσινων» αυτοκινήτων. Mέχρι το 2019 στόχο έχει να κατασκευάσει το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο υπό την επωνυμία της Apple. Η σχεδίαση και ανάπτυξή του θα διεκπεραιωθεί εντός της εταιρείας, καθώς όπως ανέφεραν στελέχη της, πρόκειται για ένα σχέδιο για το οποίο έχει δεσμευθεί η Apple. H πρώτη επαφή της με τα αυτοκίνητα έλαβε τη μορφή του λογισμικού CarPlay, το οποίο διασυνδέει τα iPhone με την οθόνη του ταμπλό του οχήματος. Το κωδικό όνομα του έργου είναι «Τιτάνας» και έχει δοθεί η άδεια να τριπλασιαστεί η ομάδα των 600 ατόμων, που ήδη εργάζονται σε αυτό. Η Apple και ο Τιμ Κουκ θέλουν μείζονα ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και αυτό θα συμβεί με μοχλό την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση της Apple στην ανάπτυξη των iPhone και ιδίως σε τομείς όπως οι μπαταρίες, οι αισθητήρες και η ενσωμάτωση χαρντγουέαρ και λογισμικού. Ολα τα ανωτέρω θα τα συνθέσει και εφαρμόσει στα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς, ενώ σε πιο μακρινό ορίζοντα ενδιαφέρεται να ασχοληθεί και με τα μοντέλα χωρίς οδηγό.

ΝΤΑΓΚ ΟΜΠΕΡΧΕΛΜΑΝ

Σε δύσκολη θέση ο επικεφαλής της Caterpillar

Σε δραστικές περικοπές 10.000 θέσεων εργασίας έως το 2018 προχωρεί η Caterpillar λόγω της ριζικής αναθεώρησης των προβλεπόμενων εσόδων της το τρέχον έτος. Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρός της, Νταγκ Ομπερχέλμαν, ανακοίνωσε πως φέτος τα έσοδα θα μειωθούν ενδεχομένως κατά 1 δισ. δολ. Με την προοπτική αυτή και εξαιτίας της σοβαρής κάμψης στον κλάδο της ενέργειας και της εξόρυξης, ο όμιλος, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος στην παραγωγή εξοπλισμού για τις κατασκευές και την εξόρυξη σε διεθνή κλίμακα, θα αναγκαστεί να μειώσει έως και κατά 10.000 άτομα το προσωπικό του. Η τιμή της μετοχής της Caterpillar, η οποία ήδη έχει πληγεί εξαιτίας της επιβράδυνσης της βιομηχανικής δραστηριότητας της Κίνας, υποχώρησε έως και 8% την Πέμπτη μετά την ανακοίνωση της αναθεώρησης των εσόδων. Ειδικότερα, ο κ. Ομπερχέλμαν ανέφερε πως τα έσοδα το 2015 και για τρίτη χρονιά θα μειωθούν έως και κατά 1 δισ. δολ., στα 48 δισ. δολ., ενώ σχετικά με το 2016, τα έσοδα εκτιμάται πως θα ελαττωθούν περαιτέρω κατά 5%. Μέχρι την εκπνοή του 2016 θα περικοπούν από 4.000 έως 5.000 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων οι περισσότερες φέτος. Στα τέλη Δεκεμβρίου 2014 η Caterpillar απασχολούσε 114.233 υπαλλήλους. Η αναδιοργάνωσή της εκτιμάται ότι θα της εξοικονομήσει 1,5 δισ. δολ. ετησίως.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT