Μειώθηκε κατά 7,3% ο όγκος πωλήσεων στο λιανεμπόριο τον Ιούλιο

Μειώθηκε κατά 7,3% ο όγκος πωλήσεων στο λιανεμπόριο τον Ιούλιο

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντική υποχώρηση, όπως άλλωστε αναμενόταν, σημείωσαν οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τον Ιούλιο, τον πρώτο στην ουσία μήνα επιβολής των capital controls. Τον ίδιο μήνα, υπενθυμίζεται, και συγκεκριμένα από τις 29 Ιουνίου έως τις 20 Ιουλίου, είχε επιβληθεί και υποχρεωτική τραπεζική αργία, επηρεάζοντας ακόμη περισσότερο την κίνηση στην αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) ο δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) στο λιανεμπόριο υποχώρησε κατά 8,7% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2014, ενώ σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2015 υποχώρησε κατά 7,7%. Μείωση της τάξης του 7,3% κατέγραψε ο δείκτης όγκου στο λιανεμπόριο (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) τον Ιούλιο του 2015 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2014.

Ο κύκλος εργασιών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, υποχώρησε σε όλες τις κατηγορίες καταστημάτων πλην των πωλήσεων εκτός καταστημάτων, ένδειξη της ανάπτυξης που είχε το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεπεία των capital controls. Η μεγαλύτερη μείωση, 24,1%, παρατηρείται στον τζίρο των καταστημάτων πώλησης επίπλων – ηλεκτρικών ειδών – οικιακού εξοπλισμού, ακολουθούν τα πρατήρια καυσίμων με μείωση του τζίρου κατά 19%, τα πολυκαταστήματα με μείωση του τζίρου κατά 14,9%, τα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης με μείωση 8,9%, τα φαρμακεία με μείωση 6,6%, τα μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων με μείωση 6,1%, τα βιβλιοχαρτοπωλεία με μείωση 5,6%, ενώ υποχώρηση του κύκλου εργασιών κατά 2,3% καταγράφεται ακόμη και στα σούπερ μάρκετ. Η υποχώρηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ και τα πρατήρια καυσίμων έρχεται να επιβεβαιώσει αυτά που ζήσαμε τις πρώτες ημέρες των capital controls: την αθρόα προσέλευση καταναλωτών σε σούπερ μάρκετ και σε πρατήρια καυσίμων υπό τον φόβο ελλείψεων, αλλά στη συνέχεια τη μείωση της κατανάλωσης -λόγω και της ύπαρξης πολλών αποθεμάτων στην πλειονότητα των νοικοκυριών- και τον περιορισμό των μετακινήσεων. Αύξηση του τζίρου έστω και μικρή (1%) παρατηρείται τον Ιούλιο μόνο στις πωλήσεις εκτός καταστημάτων.

Κάμψη σε όλες τις κατηγορίες καταστημάτων κατέγραψε τον Ιούλιο του 2015 και ο δείκτης όγκου στο λιανεμπόριο. Η μεγαλύτερη υποχώρηση του όγκου πωλήσεων, 21,5%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, παρατηρείται στα καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού, ακολουθούν τα πολυκαταστήματα με υποχώρηση του όγκου πωλήσεων κατά 12,8% παρά τις εκπτώσεις, τα πρατήρια καυσίμων με μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 11,9%, τα μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων με μείωση 7,3%, τα καταστήματα πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης με μείωση 5,6%, τα φαρμακεία με μείωση 4,6%, τα βιβλιοχαρτοπωλεία με μείωση 4,2% και τέλος τα σούπερ μάρκετ, όπου ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε μείωση 2,6%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή