Οι εξελίξεις στην Τουρκία ευνοούν την ελληνική κρουαζιέρα

Οι εξελίξεις στην Τουρκία ευνοούν την ελληνική κρουαζιέρα

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανατροπή της τελευταίας στιγμής καταγράφεται στον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς το 2015 αναμένεται εν τέλει να ολοκληρωθεί με άνοδο της επιβατικής κίνησης, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις (μέχρι και τον Ιούλιο) για πτώση της τάξεως του 3-5% σε σχέση με το 2014. Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία που επεξεργάστηκε η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), προκύπτει ότι από το τέλος Ιουλίου και μετά, έχει αυξηθεί αισθητά η ροή κρουαζιερόπλοιων και επιβατών προς την Ελλάδα, ως αποτέλεσμα των εξελίξεων, κυρίως στην Τουρκία, αλλά και γενικά στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Εν ολίγοις, υπήρξαν πολλές επιπλέον και απρογραμμάτιστες επισκέψεις, κυρίως από πλοία που ήταν προγραμματισμένα να προσεγγίσουν τουρκικά λιμάνια. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι ούτως ή άλλως, το διάστημα από τον Σεπτέμβριο κι έως τον Νοέμβριο του κάθε έτους, η κίνηση κρουαζιέρας είναι αυξημένη στην περιοχή μας, καθώς μεγάλος αριθμός κρουαζιεροπλοίων, μετά την ολοκλήρωση των δρομολογίων τους στη Βόρεια Ευρώπη, εκτελούν αρκετές κρουαζιέρες στη Μεσόγειο, έως ότου αναχωρήσουν για τους προγραμματισμένους χειμερινούς προορισμούς τους.

Ως εκ τούτου, η εκτίμηση των φορέων της κρουαζιέρας είναι ότι εν τέλει, το 2015 θα ολοκληρωθεί με άνοδο του αριθμού των πλοίων και των επιβατών κρουαζιέρας. Πάντως, αυτό δεν σημαίνει ότι τα προβλήματα αίφνης επιλύθηκαν. Αλλωστε, η εφαρμογή των κεφαλαιακών ελέγχων έχει δημιουργήσει αρκετά ζητήματα στη διαχείριση της κρουαζιέρας, αλλά και στις συναλλαγές των επιβατών, ωστόσο, δεν υπήρξαν ακυρώσεις αφίξεων. Τα προβλήματα εντοπίστηκαν κυρίως στις προμήθειες των πλοίων στην Ελλάδα, αλλά και στις εκτελέσεις διατραπεζικών συναλλαγών για τις ανάγκες των πληρωμάτων και επιβατών, που είχαν δυσκολίες στις πληρωμές τους στην ελληνική αγορά. Τα στοιχεία αυτά πιθανώς να οδήγησαν εν τέλει σε πτώση της οικονομικής συνεισφοράς από την κρουαζιέρα, παρά τον αυξημένο αριθμό αφίξεων.

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους λιμάνια, για άλλη μια χρονιά ξεχωρίζουν τα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης, όπου καταγράφεται σημαντική άνοδος σε σχέση με το 2014. Μεγάλη επισκεψιμότητα φέτος καταγράφει και το λιμάνι του Λαυρίου, κυρίως λόγω της επιλογής του ως λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας από την Celestyal Cruises (πρώην Louis Cruises). Το Λαύριο παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς είναι πιο κοντά στο αεροδρόμιο, έναντι του Πειραιά, ενώ είναι κι εγγύτερα προς τα δημοφιλή νησιά του Αιγαίου, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα έξοδα διαχείρισης.

Σημαντική άνοδος καταγράφεται επίσης και στο λιμάνι της Καλαμάτας, γεγονός που, σύμφωνα με την ΕΕΚΦΝ, οφείλεται στο γεγονός ότι το εναλλακτικό λιμάνι κρουαζιέρας του Γυθείου, ήταν υπό ανακατασκευή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ικανοποιητική αύξηση φέτος, σημείωσαν επίσης τα λιμάνι της Μήλου, των Χανίων, της Λήμνου και του Ναυπλίου, τα οποία θεωρούνται νέοι προορισμοί για τους τουριστικούς πράκτορες, μαζί με εξίσου αξιόλογους προορισμούς που θα αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο και το 2016, όπως η Ιος και η Υδρα.

Αναφορικά με τα λιμάνια κρουαζιέρας του Ανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, αυτά αντιμετώπισαν κάποια θέματα με αλλαγές στα προγράμματα των δρομολογίων κρουαζιέρας, λόγω του προβλήματος με την έξαρση των μεταναστευτικών ροών, με αποτέλεσμα να υπάρχουν φέτος απώλειες σε νησιά όπως η Ρόδος, η Κως, η Μυτιλήνη, η Σάμος και η Σύμη.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή