Στην Ελλάδα η πιο υψηλή φορολογία για τις ναυτιλιακές στην Ε.Ε.

Στην Ελλάδα η πιο υψηλή φορολογία για τις ναυτιλιακές στην Ε.Ε.

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την υψηλότερη φορολογία στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και συγκριτικά με άλλες περιοχές, όπως η Ασία και οι ΗΠΑ, δηλαδή εκεί όπου εδρεύει μεγάλο μέρος του ανταγωνισμού τους, πληρώνουν ήδη οι ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα. Αυτό ισχυρίστηκαν χθες, στο πλαίσιο σχετικής συζήτησης που διεξήχθη στην ημερίδα Marine Money, εκπρόσωποι του κλάδου. Οπως τόνισε ο κ. Ηρακλής Προκοπάκης, ανώτατο στέλεχος της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, Danaos Corporation, μετά και την υποχρεωτική αυξημένη συνεισφορά των εταιρειών του κλάδου, που ανέρχεται σε περίπου 110 εκατ. ευρώ ετησίως έως το 2017, αλλά και την ήδη υφιστάμενη φορολογία στο πλαίσιο του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax), ήδη οι εταιρείες του κλάδου που εδρεύουν στην Ελλάδα φορολογούνται περισσότερο από τις αντίστοιχες του εξωτερικού και δη της Ε.Ε.

Χαρακτηριστική ήταν και η τοποθέτηση του πλοιοκτήτη κ. Γιώργου Γουρδομιχάλη, διευθύνοντος συμβούλου της Blue Wall Shipping Limited, ο οποίος ανέφερε ότι είναι «ιδιαίτερα ανησυχητικό για εμάς το γεγονός ότι η Ε.Ε. ζητεί μετ’ επιτάσεως από την ελληνική κυβέρνηση να αυξήσει τη φορολόγηση της ελληνικής ναυτιλίας και την ίδια στιγμή, κάθε μήνα, μας γίνονται κρούσεις με κάθε επισημότητα και σε ανώτατο επίπεδο από τουλάχιστον πέντε κράτη-μέλη της Ε.Ε., προκειμένου να μεταφέρουμε εκεί τις δραστηριότητές μας, με πολύ χαμηλότερη φορολογία από την Ελλάδα». Μάλιστα, ο κ. Γουρδομιχάλης δεν δίστασε και να κατονομάσει τις εν λόγω χώρες, αναφέροντας τη Γερμανία, τη Μεγ. Βρετανία, τη Μάλτα, το Λουξεμβούργο και την Κύπρο.

Ο κ. Γουρδομιχάλης προσέθεσε ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες αύξησαν την οικονομική τους συνεισφορά στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και παρέμειναν στην Ελλάδα, παρότι η πλειοψηφία δεν εμφάνισε κέρδη, καθώς η διεθνής ναυλαγορά κινείται σε «ρηχά νερά». Ενας από τους λόγους και ταυτόχρονα ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, είναι η ύπαρξη σημαντικού πλήθους ποιοτικών στελεχών και υψηλού επιπέδου υπηρεσιών για τη ναυτιλία. Από την άλλη πλευρά, «δεν υπάρχει κάποια ανταποδοτικότητα από το ελληνικό κράτος. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μη μας φέρνει η Πολιτεία σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών μας και να μας προσφέρει ένα σταθερό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον», επισήμανε ο κ. Γουρδομιχάλης.

Στην εύκολη πρόσβαση σε ικανά στελέχη στάθηκε και ο κ. Γιώργος Παλαιοκρασσάς, της Watson, Farley & Williams, ως ένα από τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας. Ταυτόχρονα, εκτίμησε ότι είναι σημαντικό να διατηρηθεί, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, το σημερινό φορολογικό καθεστώς, η επιτυχία του οποίου δύσκολα αμφισβητείται.

Πάντως, κατά τον κ. Προκοπάκη, το χειρότερο σενάριο για τις εταιρείες του κλάδου είναι το να μην μπορούν να λειτουργήσουν, κάτι που εν μέρει συνέβη κατά την αρχική περίοδο της επιβολής των κεφαλαιακών ελέγχων και την κορύφωση της κρίσης χρέους με την πιθανή έξοδο από την Ευρωζώνη. «Δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε δόσεις για πλοία που είχαμε αγοράσει, ενώ υπήρχαν και ζητήματα με μετακινήσεις πληρωμάτων», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Προκοπάκης. Πάντως, κατά τον ίδιο, αν δεν υπάρξουν σοβαρές αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς, δεν τίθεται λόγος μετεγκατάστασης στο εξωτερικό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή