Στην τελική ευθεία οι ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων και ΟΛΠ

Στην τελική ευθεία οι ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων και ΟΛΠ

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρά τις αντιδράσεις αίσια έκβαση θα έχουν οι αποκρατικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων και του ΟΛΠ. Χθες το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι και οι τρεις ενδιαφερόμενοι για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ανανέωσαν την ισχύ των προσφορών τους και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση παραχώρησης. Από την άλλη πλευρά, όλα δείχνουν ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, ώστε αυτή να δοθεί στους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Σε ό,τι αφορά την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ο προσωρινός ανάδοχος στον σχετικό διαγωνισμό, η κοινοπραξία Fraport-Slentel, αργά το βράδυ της Τρίτης ανανέωσε την ισχύ της προσφοράς της προς το ΤΑΙΠΕΔ. Οι προσφορές του διαγωνισμού έληγαν χθες Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015 και λίγες ημέρες πριν ανανέωσαν τις προσφορές τους οι δύο διαγωνιζόμενοι, Corporation America-ΜΕΤΚA και Vinci-Ellaktor.

«Σχετικά με τον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας, ο προτιμητέος επενδυτής Fraport AG – Slentel Ltd και οι αναπληρωματικοί υποψήφιοι CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε. και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. ανανέωσαν τις προσφορές τους», ανέφερε η χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ. «Η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να υπογραφεί με τον προτιμητέο επενδυτή μέχρι το τέλος του έτους», κατέληγε η σχετική ανακοίνωση.

Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν χθες ότι η Fraport με τη Slentel (όμιλος Κοπελούζος), παρά τα όσα γράφτηκαν και λέχθηκαν το τελευταίο διάστημα, ποτέ δεν σταμάτησαν να ενδιαφέρονται για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Μάλιστα, η όποια καθυστέρηση σημειώθηκε, ήταν περισσότερο υπαιτιότητα της ελληνικής πλευράς, η οποία έπρεπε να κλείσει σημαντικά μέτωπα, όπως π.χ. η διαπραγμάτευση με τους πιστωτές και η διεξαγωγή των εκλογών, που θα οδηγούσε σε ένα σταθερό κυβερνητικό σχήμα. Μόλις αυτό επιτεύχθηκε, οι Γερμανοί ενδιαφερόμενοι ανέκαμψαν στα αεροδρόμια της χώρας, εκπροσωπούμενοι στο υψηλότερο δυνατόν επίπεδο. «Η επίσκεψη του επικεφαλής της εταιρείας, Στέφαν Σούλτε, στην Αθήνα και στα αεροδρόμια της χώρας, ήταν η καλύτερη απόδειξη του ενδιαφέροντος της Fraport», παρατηρούσε χθες στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ.

Σε ό,τι αφορά την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, όλα δείχνουν ότι θα έχει κλείσει μέχρι το τέλος της εβδομάδας το θέμα της σύμβασης παραχώρησης. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετοί που συνεχίζουν να υπονομεύουν τη διεξαγωγή του διαγωνισμού, η κυβέρνηση θα εγκρίνει το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης, βάσει του οποίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, έχει βρεθεί λύση σχετικά με την παραχώρηση μέρους του παράκτιου μετώπου στον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας, χωρίς να αλλοιώνονται οι όροι του διαγωνισμού παραχώρησης του λιμένα και κυρίως, χωρίς να θίγονται τα συμφέροντα των μετόχων και το τίμημα της αποκρατικοποίησης. Η λύση κρατιέται μυστική, καθώς αναμένει την έγκριση του Μεγάρου Μαξίμου. Σημειώνεται ότι η λύση θα ικανοποιεί και την πρόσφατη πρωθυπουργική δέσμευση, σχετικά με την ανάπλαση των λιπασμάτων της Δραπετσώνας. Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν ότι οι δεσμευτικές προσφορές θα πρέπει να αναμένονται στο τέλος του επόμενου μήνα. Το ενδιαφέρον είναι σημαντικό και από τους τρεις που παραμένουν στη διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή την κινεζική Cosco, τη δανική Maersk και την ICTS από τις Φιλιππίνες. «Και οι τρεις εκφράζουν σημαντικό ενδιαφέρον», παρατηρούσε χθες στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή