Οι ελληνικές ναυτιλιακές, πρώτες στις παραγγελίες νέων δεξαμενόπλοιων

Οι ελληνικές ναυτιλιακές, πρώτες στις παραγγελίες νέων δεξαμενόπλοιων

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αδιαφιλονίκητους νικητές της άτυπης «κούρσας» για την υποβολή των περισσότερων παραγγελιών νεότευκτων δεξαμενόπλοιων έχουν αναδειχθεί φέτος οι Ελληνες πλοιοκτήτες. Σύμφωνα με στοιχεία του Clarksons Platou, του μεγαλύτερου ναυλομεσιτικού οίκου παγκοσμίως, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν υποβάλει τις διπλάσιες παραγγελίες (με βάση το μέγεθος των πλοίων) συγκριτικά με την αμέσως επόμενη ομάδα, που είναι οι Κινέζοι πλοιοκτήτες.

Ειδικότερα, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει συνολικά 51 νέα δεξαμενόπλοια, συνολικού μεγέθους 4,4 εκατ. τόνων, το οποίο αποτελεί και το 25% των παγκόσμιων παραγγελιών που έχουν δοθεί για δεξαμενόπλοια φέτος. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται 11 VLCCs (πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια άνω των 300.000 τόνων) και 18 δεξαμενόπλοια τύπου Suezmax. Ως εκ τούτου, το ελληνικό υπόλοιπο παραγγελιών για δεξαμενόπλοια έχει αυξηθεί κατά 40% φέτος (με βάση το μέγεθος των πλοίων) και αποτελεί πλέον το 15% του συνολικού μεγέθους του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων, που ανέρχεται σε 67,5 εκατ. τόνους.

Υπενθυμίζεται ότι οι Ελληνες ελέγχουν τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως, με μερίδιο της τάξεως του 30%.

Στη δεύτερη θέση με βάση τις φετινές παραγγελίες δεξαμενόπλοιων βρίσκονται οι Κινέζοι πλοιοκτήτες, με 30 πλοία μεγέθους 2,3 εκατ. τόνων, που αποτελεί και το υψηλότερο μέγεθος από το 2006. Πλέον, το «βιβλίο παραγγελιών» των Κινέζων σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια αντιστοιχεί στο 32% του εν λειτουργία στόλου.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η κρατικά ελεγχόμενη Cosco Dalian είναι υπεύθυνη για το 50% των παραγγελιών που υποβλήθηκαν φέτος.

Σε κάθε περίπτωση, τα δεξαμενόπλοια αποτελούν πλέον τη δημοφιλέστερη κατηγορία πλοίων, χάρις στη μεγάλη άνοδο που έχουν καταγράψει οι ναύλοι από το δεύτερο εξάμηνο του 2014 μέχρι σήμερα, ως αποτέλεσμα της ανόδου της ζήτησης πετρελαίου, που με τη σειρά της οφείλεται στην πτώση της τιμής. Ταυτόχρονα, ο κλάδος έχει ευνοηθεί από τον περιορισμένο ρυθμό επέκτασης του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα να έχουν αποφευχθεί φαινόμενα υπερπροσφοράς πλοίων, που είχαν πλήξει τη ναυλαγορά στο πρόσφατο παρελθόν.

Στο πλαίσιο αυτό, φέτος έχουν υποβληθεί παραγγελίες για 207 δεξαμενόπλοια, συνολικού μεγέθους 16,6 εκατ. τόνων. Σύμφωνα με την Clarksons, αν και σε απόλυτο νούμερο προκύπτει πτώση κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, εντούτοις, τα πλοία που έχουν παραγγελθεί φέτος είναι μεγαλύτερα κατά 38% σε ετήσια βάση, καθώς, η έμφαση έχει δοθεί στα μεγάλα δεξαμενόπλοια τύπου VLCCs μεταφοράς αργού πετρελαίου. Αλλο ένα χαρακτηριστικό των φετινών παραγγελιών είναι ότι έχουν υποβληθεί από μόλις 74 πλοιοκτήτες, έναντι μέσου αριθμού 119 πλοιοκτητών κατά την περίοδο από το 2010 έως το 2014.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή