ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways θέλει η Γκριμάλντι

03s23pl1

Να προκαταλάβει τις εξελίξεις αναφορικά με την αξιοποίηση της συμμετοχής της Τράπεζας Πειραιώς στη Hellenic Seaways (HSW) εμφανίστηκε να επιχειρεί ο εκ των μεγαλομετόχων της ακτοπλοϊκής εταιρείας, Εμανουέλ Γκριμάλντι. Σε δημόσιες δηλώσεις του που έγιναν στο πλαίσιο συνεδρίου στην Ισπανία, ο Ιταλός εφοπλιστής, που ελέγχει ποσοστό της τάξης του 90% στη Minoan Lines και διά αυτής το 33,35% της Hellenic Seaways, διατύπωσε την πρόθεσή του να εξαγοράσει πλειοψηφικό πακέτο της Hellenic Seaways από την ελληνική τράπεζα, η οποία ελέγχει άμεσα και έμμεσα ποσοστό της τάξης του 40%.

Καλά πληροφορημένες πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας, αλλά και με επαφή με τον χρηματοπιστωτικό τομέα, που εκλήθησαν από την «Κ» να σχολιάσουν την παρέμβαση Γκριμάλντι, σημειώνουν πως επιδίωξη του επιχειρηματία είναι η απόκτηση του ελέγχου στη Hellenic μόνον εφόσον το τίμημα κριθεί ελκυστικό. «Ο όμιλος Γκριμάλντι επιθυμεί είτε να αγοράσει φθηνά είτε να πουλήσει ακριβά» αναφέρουν χαρακτηριστικά. Προσθέτουν δε, προς επιβεβαίωση αυτού, πως η Minoan Lines συμφερόντων του ομίλου Γκριμάλντι στις δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις έχει εγγεγραμμένη τη συμμετοχή της στη Hellenic Seaways στα «διαθέσιμα προς πώληση χρηματοοικονομικά στοιχεία» και μάλιστα σε ποσό που πλησιάζει τα επίπεδα των 50 εκατ. ευρώ. Ομως, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε σχετικές συζητήσεις στο πρόσφατο παρελθόν ο όμιλος Γκριμάλντι φέρεται να εμφανίστηκε διατεθειμένος να καταβάλει για το 40% ποσό όχι υψηλότερο των 10 εκατ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, η τρέχουσα χρηματοοικονομική θέση της Hellenic Seaways χαρακτηρίζεται σημαντικότατα βελτιωμένη. Η ακτοπλοϊκή, υπό το μάνατζμεντ του εκ των μετόχων διευθύνοντος συμβούλου της Αντώνη Αγαπητού, έχει επιστρέψει σε λειτουργική κερδοφορία, η οποία μάλιστα αναμένεται να αγγίξει τα 20 εκατ. στην τρέχουσα χρήση. Παράλληλα σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες έχει επιτύχει συμφωνία αναδιάρθρωσης των δανείων της, η οποία περιλαμβάνει μείωση των επιτοκίων δανεισμού, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής για 7 χρόνια και κεφαλαιοποίηση όλων των ληξιπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων. Να σημειωθεί πως η αξία του στόλου της Hellenic Seaways με βάση στοιχεία του πρώτου εξαμήνου ανέρχεται στα 248,8 εκατ. ευρώ και στο μετοχικό της κεφάλαιο (δεν είναι εισηγμένη) εκτός από την Πειραιώς, τη Minoan και τον Αντ. Αγαπητό συμμετέχουν ακόμα περί τις δύο χιλιάδες μέτοχοι.

Κύκλοι της Ακτής Μιαούλη «διαβάζουν» στις δηλώσεις Γκριμάλντι, σε αυτή τη χρονική στιγμή, διάθεση να προκαταλάβει ενδεχομένως εξελίξεις που μπορεί να σχετίζονται με την είσοδο νέου στρατηγικού επενδυτή στη Hellenic Seaways κατά τα πρότυπα της επένδυσης της Fortress Group στην ελληνική ακτοπλοϊκή Attica Group.

Το προφορικό, τουλάχιστον για την ώρα, ενδιαφέρον του Ιταλού επιχειρηματία συνδέεται σύμφωνα με τις παραπάνω πηγές και με τον γενικότερο ανταγωνισμό στον κλάδο. Η γενικότερη ανάταξη της ελληνικής ακτοπλοϊκής βιομηχανίας και ειδικά η βελτίωση των αποτελεσμάτων της Hellenic Seaways και της Attica Group ενδυναμώνουν τη θέση τους και στην αγορά της Αδριατικής όπου ο όμιλος Γκριμάλντι κατόρθωσε κατά την κρίση να αυξήσει σημαντικά τα μερίδιά του εις βάρος των ελληνικών εταιρειών, σημειώνουν χαρακτηριστικά.