Επιπτώσεις στην κρουαζιέρα από την απεργία των ναυτεργατών

Επιπτώσεις στην κρουαζιέρα από την απεργία των ναυτεργατών

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις πρώτες αρνητικές συνέπειες έχει αρχίσει να καταγράφει ο επιχειρηματικός κόσμος από τη συνεχιζόμενη απεργία των ναυτεργατών, με τον κλάδο της κρουαζιέρας να βρίσκεται σε δυσχερή θέση, καθώς πλήττεται η αξιοπιστία της χώρας ως τουριστικού προορισμού. Υπενθυμίζεται ότι οι ναυτεργάτες απεργούν από τη Δευτέρα και μέχρι τουλάχιστον το πρωί της Παρασκευής για σειρά ζητημάτων που τους αφορούν, όπως η κατάργηση της αυτοτέλειας του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) και οι συνθέσεις των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη, όπως καταγγέλλει σε σχετική επιστολή της η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), η όλη κατάσταση προβληματίζει τις διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων και, όπως αναφέρουν εκπρόσωποι της συγκεκριμένης ένωσης στην Ελλάδα, υπάρχουν σοβαρές σκέψεις για την τροποποίηση προγραμμάτων δρομολογίων των πλοίων στο μέλλον, αποφεύγοντας τα ελληνικά λιμάνια. Μεγάλο ζήτημα έχει προκληθεί από το γεγονός ότι ενώ τη Δευτέρα, πρώτη μέρα της απεργίας, επιτράπηκε από τα κατά τόπους λιμεναρχεία η είσοδος πλοίων σε διάφορα λιμάνια, όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Καβάλα και το Ηράκλειο, χωρίς πλοηγό (πρόκειται για κατηγορία εργαζομένων που συμμετέχουν στην απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας), εντούτοις, την Τρίτη κάτι τέτοιο απαγορεύτηκε, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί έντονη δυσαρέσκεια και στις διαχειρίστριες εταιρείες και στους χιλιάδες επιβάτες. Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική καταγγελία της ΕΕΚΦΝ, υπήρξε και περίπτωση πλοιάρχου, στον οποίο επιβλήθηκε πρόστιμο 500 ευρώ επειδή εισήλθε στο λιμάνι χωρίς πλοηγό την πρώτη μέρα της απεργίας με την έγκριση της αρμόδιας λιμενικής αρχής, και εκ των υστέρων, όταν ελήφθη η εντολή να απαγορευτεί η είσοδος την επόμενη μέρα, επιβλήθηκε το σχετικό πρόστιμο.

Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, είναι υποχρεωτική η ύπαρξη πλοηγού στα υπό ξένη σημαία πλοία, προκειμένου αυτά να προσεγγίσουν τα ελληνικά λιμάνια. Ωστόσο, όπως τονίζει η ΕΕΚΦΝ, στην προκειμένη περίπτωση, δεν υπήρξαν περιπτώσεις αρνήσεως των πλοιάρχων να παραλάβουν πλοηγό. Αντιθέτως, αυτός δεν διατίθετο, κάτι που θα μπορούσε να συμβεί ακόμα και για άλλους λόγους, άσχετους με την απεργία. «Η μη επιβίβαση πλοηγού στο πλοίο οφείλεται αποκλειστικά στην άρνηση του ίδιου, και ο πλοίαρχος δεν μπορούσε με κανέναν τρόπο να το επιβάλει. Παρόμοιες καταστάσεις στο παρελθόν αντιμετωπίσθηκαν με πρακτικό τρόπο και αντικειμενικά κριτήρια, όπου τα πλοία εισήλθαν χωρίς πλοηγό και με απόλυτη ασφάλεια».

Η ΕΕΚΦΝ αναφέρει ότι «ποτέ στην ιστορία δεν αντιμετωπίσαμε παρόμοια γεγονότα. Με όλες αυτές τις συμπεριφορές είναι βέβαιον ότι το κλίμα κάθε άλλο παρά θετικό στοιχείο θα αποτελέσει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Η δυσαρέσκεια που προκαλείται και οι αντιδράσεις των διαχειριστριών εταιρειών του εξωτερικού οφείλονται στο ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται για τη λειτουργία των λιμένων είναι εντελώς άστοχες, δίδοντας την εντύπωση ότι δεν τηρούνται σωστές πολιτικές σε έναν κλάδο που δραστηριοποιείται διεθνώς», καταλήγει η Ενωση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT