Υποχώρησαν κατά 14,7% οι πωλήσεις το δεκαήμερο των εκπτώσεων

Υποχώρησαν κατά 14,7% οι πωλήσεις το δεκαήμερο των εκπτώσεων

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με διάψευση των προσδοκιών του εμπορικού κόσμου για αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης ολοκληρώθηκαν χθες οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις. Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε η λαϊκή ρήση «κάθε πέρσι και καλύτερα», καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπορικών συλλόγων τις οποίες συγκέντρωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), οι πωλήσεις στο δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων υποχώρησαν μεσοσταθμικά πανελλαδικά κατά 14,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Από τις απαντήσεις που οι ίδιοι οι έμποροι έδωσαν, προκύπτει, εξάλλου, ότι ούτε το μέτρο της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων έχει αποδώσει τα προσδοκώμενα τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και σε επίπεδο απασχόλησης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, μία στις δύο επιχειρήσεις είδε τον τζίρο της να μειώνεται σε σύγκριση με πέρυσι, έστω και οριακά. Το 36% απάντησε ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ μόλις το 14% διαπίστωσε αύξηση του τζίρου.

Αρκετές είναι οι διακυμάνσεις που παρατηρούνται μεταξύ των διάφορων μεγάλων πόλεων σε ό,τι αφορά την αγοραστική κίνηση κατά το δεκαήμερο των εκπτώσεων. Στην Αθήνα, για παράδειγμα, η αγοραστική κίνηση εκτιμάται ότι αυξήθηκε έως 10% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ υπήρχαν περιοχές εντός της Αττικής όπου η αγοραστική κίνηση ήταν πολύ πιο αυξημένη, όπως για παράδειγμα στην Κηφισιά (30%), ή πολύ μειωμένη, όπως για παράδειγμα στη Γλυφάδα (έως 30%). Στη Θεσσαλονίκη, η αγοραστική κίνηση εκτιμάται ότι κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ στον Πειραιά σημείωσε οριακή μείωση. Η μεγαλύτερη μείωση, της τάξης του 50%, παρατηρήθηκε στην Κω και στο Κιλκίς.

Μία στις τρεις επιχειρήσεις έκανε εκπτώσεις στα προϊόντα της από 11% έως 20%, ενώ από 41% έως 50% έκανε το 4% και πάνω από 50% μόλις το 1%. Το 64% των επιχειρήσεων διέθεσε σε χαμηλότερες τιμές το μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών, εν είδει διαφήμισης. Ωστόσο, αυτό μπορεί να λειτουργεί εν μέρει αποτρεπτικά για τους καταναλωτές που μπορεί να περιμένουν να αγοράσουν σε ακόμη χαμηλότερες τιμές τα ίδια είδη κατά τις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινούν τον Ιανουάριο.

Η πλειονότητα των εμπόρων και συγκεκριμένα το 58% θεωρεί ότι το εκπτωτικό δεκαήμερο δεν είχε καμία επίδραση, ούτε θετική ούτε αρνητική, στον τζίρο των επιχειρήσεών τους. Μάλιστα, το 23% θεωρεί ότι έχει αρνητική επίδραση και μόλις το 19% πιστεύει ότι έχει θετική.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ούτε το γεγονός πως τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά την Κυριακή, 1η Νοεμβρίου, πρώτη ημέρα των ενδιάμεσων εκπτώσεων αξιολογείται θετικά ως προς τον τζίρο. Συγκεκριμένα, το 69% πιστεύει ότι απλώς ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε τον τζίρο των προηγούμενων και των επόμενων ημερών.

Απογοητευτικά, τέλος, είναι τα αποτελέσματα σε σχέση με την απασχόληση. Καμία από τις επιχειρήσεις που συμμετείχε στην έρευνα δεν προσέλαβε επιπλέον υπάλληλο για να καλύψει τις ανάγκες της κυριακάτικης λειτουργίας. Το 63% επωμίστηκε προσωπικά την κάλυψη των αναγκών, ενώ το 37% επέκτεινε το ωράριο των υφιστάμενων υπαλλήλων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή