Δημοφιλή τα σούπερ μίνι Ι.Χ., στα αζήτητα οικογενειακά, πολυτελή

Δημοφιλή τα σούπερ μίνι Ι.Χ., στα αζήτητα οικογενειακά, πολυτελή

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μικρό είναι όμορφο (small is beautiful) αλλά κυρίως πιο οικονομικό. Το δεύτερο αυτό χαρακτηριστικό, δηλαδή το χαμηλότερο κόστος αγοράς αλλά και χρήσης φαίνεται ότι κυριαρχεί στη σκέψη όσων λίγων τολμούν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο στις μέρες μας. Πλέον δημοφιλής κατηγορία στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων είναι τα σούπερ μίνι, ενώ στα «αζήτητα» βρίσκονται πλέον όχι μόνο τα πολυτελή αλλά ακόμη και τα λεγόμενα οικογενειακά αυτοκίνητα που πριν από λίγα χρόνια βρίσκονταν ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Τελευταία, βεβαίως, μετά τις αλλαγές που επήλθαν στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, οι επίδοξοι αγοραστές θα έχουν να κάνουν ακόμη μια πιο δύσκολη επιλογή.

Τα στοιχεία για τις πωλήσεις και τα μερίδια ανά κατηγορία αυτοκινήτων είναι κάτι παραπάνω από αποκαλυπτικά για την αναγκαστική στροφή που έχουν κάνει οι καταναλωτές στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά την επιλογή αυτοκινήτου. Η κατηγορία των σούπερ μίνι αυτοκινήτων είναι πλέον η κυρίαρχη με το μερίδιό της στις πωλήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2015 να διαμορφώνεται σε 39,9%. Σημειώνεται ότι πρόκειται για αυτοκίνητα με μήκος από 3,7 έως 4,15 μέτρα και κυβισμού λίγο μεγαλύτερα από τα μικρά αυτοκίνητα πόλης και μικρότερα από τα κλασικά σεντάν οικογενειακά και κυρίως με πολύ καλές επιδόσεις χωρίς να είναι μεγάλου κυβισμού. Το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2009, χρονιά κατά την οποία η αγορά αυτοκινήτου δεν είχε υποστεί ακόμη τα μεγάλα πλήγματα που δέχθηκε από το 2010 και μετά, όταν η χώρα εισήλθε σε καθεστώς Μνημονίου, το μερίδιο των σούπερ μίνι διαμορφωνόταν σε 25%.

Σημαντική άνοδος παρατηρείται και στις πωλήσεις της πιο μικρής κατηγορίας, των αυτοκινήτων μίνι. Το μερίδιό της διαμορφώνεται μέχρι στιγμής για την τρέχουσα χρονιά σε 16,2%, ενώ το 2009 βρισκόταν στο 10,8%. Τα λεγόμενα μεσαία αυτοκίνητα κατέχουν πλέον το 2015 μερίδιο μόλις 4%, έναντι 12,2% το 2009. Η διαφορά στο τότε και στο σήμερα μοιάζει χαοτική αν δει κανείς όχι μόνο τα μερίδια, αλλά και τα απόλυτα νούμερα των πωλήσεων. Το μερίδιο 12,2% αντιστοιχούσε σε πωλήσεις 23.544 οχημάτων αυτής της κατηγορίας το 2009. Το μερίδιο 4% που διαμορφώνεται στο δεκάμηνο του 2015 αντιστοιχεί σε πωλήσεις μόλις 2.779 οχημάτων, δηλαδή στο 1/9 περίπου αυτών του 2009.

Η διαφοροποίηση αυτή είναι πολύ πιο εμφανής στις μεγαλύτερες κατηγορίες, στα λεγόμενα μεγάλα και πολυτελή αυτοκίνητα. Την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2009 το μερίδιο των μεγάλων αυτοκινήτων ήταν χαμηλό, 0,8% και αντιστοιχούσε σε πωλήσεις 1.614 οχημάτων. Το 0,2% που είναι το μερίδιο της ίδιας κατηγορίας εν έτει 2015 αντιστοιχεί σε πωλήσεις μόλις 142 αυτοκινήτων.

Ελάχιστες, βεβαίως, είναι οι πωλήσεις των λεγόμενων πολυτελών αυτοκινήτων -μόλις 25 οχήματα στο δεκάμηνο του 2015- και γι’ αυτό στα επίσημα στοιχεία το μερίδιο της κατηγορίας εμφανίζεται μηδενικό. Το αντίστοιχο διάστημα του 2009 το μερίδιο της κατηγορίας ήταν 0,2%, μεταφραζόταν, όμως, σε πωλήσεις 314 αυτοκινήτων. Η μοναδική κατηγορία που διατηρείται σε επίπεδο μεριδίων και μόνο στα ίδια επίπεδα με το 2009 είναι αυτή των λεγόμενων μικρομεσαίων μοντέλων. Βεβαίως, το μερίδιο 28,2% σήμαινε τότε πωλήσεις 54.325 αυτοκινήτων, ενώ το σημερινό 28% μόλις 17.685 αυτοκίνητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή