Επανεκκίνηση των εργοταξίων του Μορέα σε Σπάρτη και Καλαμάτα

Επανεκκίνηση των εργοταξίων του Μορέα σε Σπάρτη και Καλαμάτα

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το «πράσινο φως» για την επανεκκίνηση των εργοταξίων του Μορέα έδωσε η δημοσίευση, χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, των τροποποιήσεων στη σύμβαση παραχώρησης. Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα, το τμήμα Λεύκτρου – Σπάρτης θα παραδοθεί τον Απρίλιο και η περιφερειακή Καλαμάτας τον Αύγουστο του 2016. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, ο Μορέας συμφώνησε σε μια σειρά από εκπτώσεις στα διόδια και στην εκπόνηση μελετών για άλλα οδικά έργα, υποχρεώσεις που ωστόσο δεν προκύπτουν από το νομοσχέδιο.

Παρά τις επισημάνσεις βουλευτών, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στη Βουλή, ο κ. Σπίρτζης δεν κατέθεσε τις συμφωνίες απαιτήσεων (αποζημιώσεων) του παραχωρησιούχου και του κατασκευαστή, από τις οποίες θα προέκυπτε η πλήρης εικόνα για τη συμφωνία. Μιλώντας στη Βουλή όμως υποστήριξε ότι έχουν συμφωνηθεί μια σειρά από μέτρα όπως:

• Ο Μορέας αναλαμβάνει να εκπονήσει τρεις μελέτες οδικών τμημάτων της Μεσσηνίας για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών. Πρόκειται για το Καλό Νερό – Τσακώνα, προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ, την αναβάθμιση του τμήματος Καλαμάτας – Ριζόμυλου, προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ και του οδικού τμήματος Ρυζόμυλου – Πύλου (παράκαμψη Μεθώνης), προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ.

• Ο Μορέας θα προχωρήσει στην παροχή κλιμακωτών εκπτώσεων μέχρι και 70% σε συχνούς τοπικούς χρήστες. Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι ο Μορέας είναι ο μόνος από τους επτά παραχωρησιούχους (συμπεριλαμβανομένων της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Α.Ε.) που δεν διαθέτει δικό του πομποδέκτη.

• Οι κάτοικοι του Σπαθοβουνίου θα αποκτήσουν «ελευθέρας» στον τοπικό σταθμό διοδίων.

Οσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα των αποζημιώσεων, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε στη Βουλή ότι θα δοθούν 56,5 εκατ. ευρώ στον κατασκευαστή και 23 εκατ. ευρώ στον παραχωρησιούχο «και έχουμε έναν χρόνο πρόσθετο για αποζημιώσεις», πιθανότατα εννοώντας ότι ο Μορέας θα λαμβάνει για τους 8 μήνες που μεσολαβούν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου και επιδότηση λειτουργίας (στην αρχική σύμβαση η επιδότηση λειτουργίας ξεκινούσε μετά την παράδοση όλου του έργου), αλλά και αποζημίωση για τα διαφυγόντα έσοδα από τα διόδια (μη λειτουργία διοδίων Πελάνας, υποτιμολόγηση άλλων σταθμών). Ωστόσο απέφυγε να καταθέσει στη Βουλή τις σχετικές συμφωνίες απαιτήσεων παραχωρησιούχου και κατασκευαστή (αντίθετα με τον προκάτοχό του Μιχ. Χρυσοχοΐδη, που στα τέλη του 2013 έδωσε όλες τις συμφωνίες και τα παραρτήματα στη δημοσιότητα).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή