Εστίαση και διασκέδαση στηρίζουν την αγορά των επαγγελματικών ακινήτων της Αθήνας

Εστίαση και διασκέδαση στηρίζουν την αγορά των επαγγελματικών ακινήτων της Αθήνας

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από μπουτίκ υψηλής ραπτικής σε φούρνο και από εμπορικό κατάστημα υπόδησης σε καφετέρια-μπαρ. Κάπως έτσι διαμορφώνεται σήμερα η εικόνα στην αγορά των εμπορικών ακινήτων, καθώς όλο και περισσότεροι επιτηδευματίες επιχειρούν στον χώρο της εστίασης και της διασκέδασης, διαπιστώνοντας ότι η λειτουργία ενός αμιγώς εμπορικού καταστήματος σήμερα, όσο χαμηλό κι αν είναι το ενοίκιο, δύσκολα μπορεί να καταστεί επιτυχημένη.

Η άποψη αυτή έχει αρχίσει να αναδιαμορφώνει τον χάρτη των εμπορικών ακινήτων του λεκανοπεδίου της Αττικής, καθώς, όπως τονίζουν μεσίτες με γνώση της συγκεκριμένης αγοράς, αν κλείσει ένα κατάστημα, είναι σχεδόν απίθανο να επαναλειτουργήσει μελλοντικά ως τέτοιο. Αυτός είναι ο γενικός κανόνας που έχει επικρατήσει στην αγορά τα τελευταία χρόνια, δείγμα της πτώσης του όγκου του λιανικού εμπορίου.

Σύμφωνα με τον κ. Λευτέρη Ποταμιάνο, αντιπρόεδρο του Συλλόγου Μεσιτών Αθηνών – Αττικής, πλέον η ζήτηση αφορά κυρίως σε αρτοποιεία, εστίαση-ταχυφαγεία (κυρίως σουβλατζίδικα) και καφετέριες, και απορρέει τόσο από αλυσίδες όσο και από ιδιώτες επιχειρηματίες.

Η τάση αυτή έχει κατορθώσει να συγκρατήσει εν μέρει και τις τιμές των ενοικίων των καταστημάτων, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα είχαν καταρρεύσει οι τιμές, λόγω της έλλειψης ζήτησης και των πολλών κενών καταστημάτων. Ακόμα κι έτσι, βέβαια, η ζήτηση περιορίζεται στα κεντρικότερα σημεία των εμπορικότερων περιοχών. Για παράδειγμα, στην Κηφισιά, στο κέντρο της αγοράς, οι τιμές των ενοικίων διατηρούνται σε επίπεδο της τάξεως των 70-80 ευρώ/τ.μ. μηνιαίως, ενώ αντίστοιχα στην περιοχή του Κολωνακίου φέτος έχουν γίνει μισθώσεις τέτοιων καταστημάτων αντί ποσών της τάξεως των 100 ευρώ/τ.μ. μηνιαίως.

Οπως πάντως αναφέρει ο κ. Ποταμιάνος, «οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι δεν γνωστοποιούν στους ιδιοκτήτες την αλλαγή χρήσης που σκοπεύουν να κάνουν (δηλαδή από εμπορικό κατάστημα σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος), παρά την τελευταία στιγμή. Αυτό γίνεται, γιατί, συνήθως, οι ιδιοκτήτες επιχειρούν να ζητήσουν παραπάνω ενοίκιο, γνωρίζοντας και οι ίδιοι ότι η νέα χρήση θα έχει σαφώς καλύτερη τύχη απ’ ό,τι ακόμα ένα εμπορικό κατάστημα». Πάντως, σε άλλες συνοικίες, λιγότερο εμπορικές, όπως, π.χ., στη Νέα Ιωνία, ακόμα και τα καταστήματα εστίασης εντοπίζονται μόνο στα πολύ κεντρικά σημεία και όχι στις δευτερεύουσες οδούς, όπου το ενδιαφέρον είναι ελάχιστο.

Επιπλέον, σταδιακά είναι πιθανό να δημιουργηθεί και κορεσμός, καθώς η αγορά δεν είναι ανεξάντλητη. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε αρκετούς δήμους των βορείων προαστίων, όπως, για παράδειγμα, στο Χαλάνδρι, στην Κηφισιά και στο Νέο Ψυχικό, απαγορεύεται πλέον η έκδοση νέων αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, με αποτέλεσμα όσοι επιθυμούν κάτι τέτοιο, να υποχρεώνονται να αναζητήσουν κάποιο ακίνητο που ήδη διαθέτει τη σχετική άδεια.

Ακόμα όμως και η σχετική δραστηριότητα δεν επαρκεί για να σταθεροποιήσει την αγορά των εμπορικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος, κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου, οι τιμές πώλησης υποχώρησαν κατά 4,4% στο σύνολο της χώρας, έναντι των προηγούμενων έξι μηνών, όταν κατά το δεύτερο εξάμηνο οι τιμές υποχωρούσαν με ρυθμό μόλις 0,3%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή