Την επιστροφή μεγάλων έργων προσδοκούν οι κατασκευαστές

Την επιστροφή μεγάλων έργων προσδοκούν οι κατασκευαστές

1' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την προσδοκία για την επιστροφή των μεγάλων έργων στο προσκήνιο εισήλθε το 2016 για τις διοικήσεις των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας, οι οποίοι επικεντρώθηκαν στην υλοποίηση υφιστάμενων συμβάσεων και τη διεκδίκηση νέων στις αγορές του εξωτερικού κατά τη διάρκεια του 2015, κυρίως στα Βαλκάνια και στις αγορές της Μέσης Ανατολής. Ταυτόχρονα, αναμένεται να «ξεμπλοκαριστεί» και μια σειρά έργων που καρκινοβατούσαν τα τελευταία χρόνια, αρχής γενομένης από το μετρό Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα οι προοπτικές για τον κλάδο να διαφαίνονται θετικές.

Στη λίστα των πρώτων μεγάλων έργων που αναμένεται να ανατεθούν φέτος, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου και η αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, για το οποίο έχει ήδη προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, με την προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών να έχει οριστεί για τις 31 Μαΐου. Πρόκειται για έργα αξίας άνω των 2 δισ. ευρώ, που θα προσφέρουν σημαντική ώθηση στην οικονομία και θα ενισχύσουν την απασχόληση, όπως έχει αποδειχθεί σε αντίστοιχες περιπτώσεις μεγάλων έργων στο παρελθόν.

Σημειωτέον ότι φέτος θα πρέπει να επιταχυνθεί κατακόρυφα και ο ρυθμός των εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες, καθώς δεν υπάρχει πλέον περιθώριο για άλλες καθυστερήσεις.

Παράλληλα, αναμένεται η σημαντική επιτάχυνση των διαδικασιών για την προκήρυξη νέων έργων ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα), καθώς μέσω αυτών αναμένεται να απελευθερωθεί το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων του περίφημου πακέτου Γιουνκέρ, που συμφωνήθηκε πριν από λίγους μήνες με τους δανειστές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 αποτέλεσε ένα από τα ελάχιστα έτη κατά το οποίο απουσίασαν οι μεγάλες συμβάσεις έργων. Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΑΤΕ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών), κατά τον προηγούμενο χρόνο δημοπρατήθηκαν συνολικά 200 έργα. Από αυτά, ανατέθηκαν τα 150 (τα υπόλοιπα 50 αντιμετώπισαν καθυστερήσεις και αναβολές), συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή