Κινήσεις θωράκισης των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών λόγω κρίσης

Κινήσεις θωράκισης των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών λόγω κρίσης

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε «αμυντικές» κινήσεις προχωρούν από τις αρχές του έτους οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εκτεθειμένες στην αγορά της μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μέσω φορτηγών πλοίων. Η υποχώρηση των ναύλων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα ωθεί όλο και περισσότερες εταιρείες σε ενέργειες τόνωσης της ρευστότητάς τους, ώστε να «αντέξουν» τις συνεχιζόμενες ζημίες.

Στο πλαίσιο αυτό, η Euroseas Ltd., συμφερόντων της οικογένειας Πίττα, ανακοίνωσε εντός της εβδομάδας ότι θα προβεί σε πώληση δύο από τα μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία της (ένα μικρό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ναυπηγηθέν το 1990, κι ένα φορτηγό πλοίο ηλικίας 12 ετών), τα οποία θα οδηγηθούν προς διάλυση.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με τις πιστώτριες τράπεζές της ώστε να προβεί σε αναχρηματοδότηση των δανείων για έξι από τα υφιστάμενα πλοία της και να καθυστερήσει κατά πέντε μήνες την παραλαβή δύο από τα τρία υπό ναυπήγηση πλοίων που έχει παραγγείλει. Πλέον, τα εν λόγω πλοία θα παραληφθούν από την εταιρεία τον προσεχή Απρίλιο και Ιούλιο, ενώ το τρίτο υπό ναυπήγηση θα παραλειφθεί εν τέλει 15 μήνες αργότερα από το προβλεπόμενο και συγκεκριμένα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018. Για τα εν λόγω πλοία, η εταιρεία πρόκειται να λάβει νέο δάνειο, με ενέχυρο συνολικά επτά από τα υφιστάμενα πλοία της.

Σε σχετικές δηλώσεις του, ο κ. Πίττας επισήμανε ότι οι παραπάνω ενέργειες θα τονώσουν σημαντικά τη βραχυπρόθεσμη ρευστότητα της Euroseas, επιτρέποντάς της παράλληλα να παραλάβει όλα της τα υπό ναυπήγηση πλοία. Στόχος πλέον της εταιρείας είναι να εκμεταλλευτεί τον επόμενο ανοδικό κύκλο της αγοράς, έχοντας τα απαιτούμενα πλοία για να πράξει κάτι τέτοιο. Συνολικά, η εισηγμένη ελέγχει έναν στόλο από 11 πλοία, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι φορτηγά πλοία και τα υπόλοιπα επτά είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαφόρων τύπων και μεγεθών.

Ανάλογες κινήσεις ενίσχυσης της ρευστότητάς της πραγματοποίησε και η Star Bulk Carriers, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ξηρού φορτίου. Η εταιρεία του κ. Πέτρου Παππά και του επενδυτικού ομίλου της Oaktree γνωστοποίησε εντός της εβδομάδας την πώληση τεσσάρων πλοίων της τύπου Capesize, αντί συνολικού τιμήματος της τάξεως των 135,7 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω πλοία βρίσκονται ακόμα υπό ναυπήγηση στην Κίνα και πρόκειται να παραδοθούν σταδιακά έως το τέλος του φετινού πρώτου εξαμήνου. Οπως έγινε γνωστό, η εταιρεία αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα από την πώληση για να καλύψει τις υπόλοιπες δόσεις για την κατασκευή των συγκεκριμένων πλοίων, αλλά και για «γενικούς επιχειρηματικούς λόγους», μεταξύ των οποίων και οι κεφαλαιακές δαπάνες.

Οι κινήσεις αυτές των ελληνικών εταιρειών κρίνονται επιβεβλημένες, καθώς, με βάση τις σχετικές προβλέψεις αναλυτών και φορέων του κλάδου, πολύ δύσκολα θα επιστρέψουν άμεσα στην κερδοφορία και τουλάχιστον όχι πριν από το 2017. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πορεία του δείκτη Baltic Dry index συνεχίζει να υποχωρεί, ακολουθώντας παρόμοια πορεία με αυτή που διέγραψε κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2015. Πλέον, ο σχετικός δείκτης, ο οποίος αντανακλά την πορεία των τεσσάρων σημαντικότερων κατηγοριών φορτηγών πλοίων, διαπραγματεύεται κάτω από τις 470 μονάδες, έναντι πάνω από 11.000 μονάδων που είχε βρεθεί στο απόγειο της αγοράς ξηρού φορτίου περί τα μέσα του 2008.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή