Μεγαλοοφειλέτες και Botas «πονοκέφαλος» για τη ΔΕΠΑ

Μεγαλοοφειλέτες και Botas «πονοκέφαλος» για τη ΔΕΠΑ

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανησυχίες για τις επιπτώσεις στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας από τα χρέη μεγαλοοφειλετών που ανέρχονται περίπου στα 125 εκατ. ευρώ και την αναμενόμενη απόφαση της διαιτησίας με την τουρκική Botas, που εκτιμάται ότι μπορεί να επιφέρει επιβάρυνση μέχρι και το ποσό των 150 εκατ. ευρώ, εκφράζει η διοίκηση της ΔΕΠΑ. Μιλώντας χθες στους δημοσιογράφους ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θοδωρής Κιτσάκος δεν έκρυψε την ανησυχία για πιθανή αντιστροφή της υγιούς πορείας της ΔΕΠΑ, αναγνωρίζοντας τόσο την αρνητική εξέλιξη της δικαστικής διαμάχης με την Botas, στην οποία αναφέρθηκε χθες με εκτενές ρεπορτάζ η «Κ», ενημερώνοντας μάλιστα ότι η τελική απόφαση που αναμενόταν μέσα στον Δεκέμβριο του 2015 αναβλήθηκε με ορίζοντα το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2016.

Η διαμάχη με την τουρκική εταιρεία αφορά την ανατιμολόγηση ποσοτήτων φυσικού αερίου της περιόδου 2008-2012. O κ. Κιτσάκος δεν επιβεβαίωσε πάντως πρόθεση της εταιρείας για διακοπή του συμβολαίου προμήθειας με την Βotas και υποκατάσταση των ποσοτήτων από αμερικανικό LNG. Σημείωσε μάλιστα ότι η τιμή που προσφέρει η αμερικανική Cheniere είναι υψηλότερη από αυτή που η ΔΕΠΑ εισάγει από την Botas, όπως και από αυτή που η εταιρεία πέτυχε μέσα από διαπραγματεύσεις με την αλγερινή Sonatrach. O κ. Κιτσιάκος υποβάθμισε συνολικότερα τη δυνατότητα εισαγωγής αμερικανικού LNG στην παρούσα φάση, ενώ αξιολογώντας το project του τερματικού σταθμού Αλεξανδρούπολης, τόνισε ότι είναι ένα προχωρημένο έργο από αδειοδοτικής άποψης, όχι όμως αρκετά ώριμο επενδυτικά, καθώς συνδέεται με την πορεία του αγωγού IGB. Σε ό,τι αφορά το έργο του IGB, τόνισε ότι κρατάει «μεσαίο καλάθι» καθώς παραμένει ανοιχτό το θέμα της χρηματοδότησης. Η πορεία του, είπε, θα κριθεί από τα αποτελέσματα του δεύτερου market test που ολοκληρώνεται στις 29 Φεβρουαρίου. Σε ό,τι αφορά τα έργα διεθνούς ενδιαφέροντος όπου εμπλέκεται η ΔΕΠΑ, ο κ. Κιτσάκος εστίασε στον ελληνοϊταλικό αγωγό που προωθείται από κοινού με την ιταλική Edison, υποστηρίζοντας ότι η μεγάλη αγορά της Ιταλίας μπορεί να στηρίξει τη βιωσιμότητά του.

Ο ίδιος πάντως τόνισε την ανάγκη στροφής της εταιρείας σε επέκταση των δραστηριοτήτων της στην εσωτερική αγορά. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι τίθεται σε προτεραιότητα η επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου σε ολόκληρη τη χώρα, ξεκινώντας από τις περιοχές όπου υπάρχει δίκτυο. Τόνισε ότι υπάρχουν ήδη επαφές με περιφερειάρχες στη Δυτική Ελλάδα, στη Στερεά Ελλάδα και την Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, με σκοπό τη στήριξη του προγράμματος επέκτασης της χρήσης του φυσικού αερίου μέσα από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ. Ο πλέον ώριμος υποψήφιος αυτή τη στιγμή είναι η Στερεά Ελλάδα, με τις πόλεις της Χαλκίδας, της Λαμίας και της Αταλάντης να βρίσκονται πρώτες στη λίστα για τη χρήση φυσικού αερίου.

Ενα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΔΕΠΑ, σύμφωνα με τον κ. Κιτσάκο, είναι οι ανεξόφλητες οφειλές μεγάλων πελατών. Κατονόμασε τη ΒΦΛ με χρέη περίπου 90 εκατ. ευρώ, τις ΟΣΥ (πράσινα λεωφορεία) με χρέη 23 εκατ. ευρώ που τρέχουν με περίπου 700.000 ευρώ τον μήνα και την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης με χρέη 10 εκατ. ευρώ. Στα 2,5 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι οφειλές της χαρτοποιίας Diana που έκλεισε και, όπως είπε, θα πρέπει να διαγραφούν. Περί τα 40 εκατ. ευρώ, τέλος, κατέβαλε η ΔΕΠΑ στην Gazprom για τη ρήτρα take or pay το έτος 2014 ως πρώτη δόση, ενώ η δεύτερη ισόποση θα καταβληθεί τον Μάρτιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή