ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι Ελληνες εφοπλιστές διαφωνούν με την Κομισιόν για τη φορολογία

oi-ellines-efoplistes-diafonoyn-me-tin-komision-gia-ti-forologia-2119239

Την έκδηλη αντίδρασή της εξέφρασε χθες η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στην πρόσφατη κίνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αποστείλει προς τις ελληνικές αρχές σειρά προτάσεων που θα πρέπει να υιοθετήσει η χώρα μας, ώστε να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί ισότιμης φορολογικής μεταχείρισης, σε ό,τι αφορά τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών και προκειμένου να μην παραπεμφθεί για παράνομες επιδοτήσεις. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Επιτροπή, είναι παράνομες όσες διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας προβλέπουν την απαλλαγή φορολόγησης των μερισμάτων που καταβάλλονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά και τη μη φορολόγηση της υπεραξίας που σχετίζεται με την κατοχή μετοχών σε ναυτιλιακές εταιρείες και την απαλλαγή των εταιρειών αυτών από τον φόρο κληρονομιάς. Παράλληλα, η Επιτροπή αναφέρει ότι όσες εταιρείες διαχειρίζονται εμπορικά πλοία, όπως φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια, θα μπορούν μεν να διατηρούν το σημερινό προνομιακό τους καθεστώς, αναφορικά με τη φορολόγηση με βάση το σύστημα της χωρητικότητας των πλοίων τους, αλλά μόνο υπό την προϋπόθεση ότι οι εταιρείες εκμετάλλευσης αυτών των πλοίων θα διατηρούν αμετάβλητο το μερίδιο του στόλου τους στις σημαίες των χωρών-μελών της Ε.Ε. Στόχος είναι να αποτραπεί η φυγή των πλοιοκτητών προς άλλες σημαίες.

Σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες, το ελληνικό ναυτιλιακό πλαίσιο αποτελεί προενταξιακό δίκαιο, το οποίο αναγνωρίσθηκε πλήρως κατά την εισδοχή της Ελλάδας το 1981 στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα και δεν έχει αμφισβητηθεί έως σήμερα, αποτελώντας σημαντικό τμήμα της εθνικής πολιτικής για την προσέλκυση επενδύσεων στον ναυτιλιακό τομέα. Μάλιστα, τονίζουν ότι η παρούσα έρευνα και η σχετική απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG COMP) δεν είναι απόρροια επίσημης καταγγελίας. Επίσης, η ΕΕΕ αναφέρει ότι «η απόφαση της Επιτροπής όσον αφορά το ελληνικό σύστημα φορολογίας της ναυτιλίας και η δήλωσή της ότι η υπόθεση αυτή θα χρησιμοποιηθεί ως προηγούμενο για την επανεκτίμηση και των άλλων ευρωπαϊκών ναυτιλιακών συστημάτων, θα διαταράξει σοβαρά τον ναυτιλιακό τομέα στην Ε.Ε. έπειτα από είκοσι χρόνια επιτυχούς ανάπτυξης, χωρίς επίσημες καταγγελίες και χωρίς ουσιώδη μετακίνηση πλοίων μεταξύ των κοινοτικών σημαιών ή μετεγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών», συμπληρώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία δεν ήταν ποτέ μέρος του προβλήματος του χρέους του ελληνικού κράτους.