ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κερδίζουν χώρο στα ράφια ξένων σούπερ μάρκετ τα ελληνικά προϊόντα

87151055

Δίοδο στις αγορές του εξωτερικού βρίσκουν τα ελληνικά προϊόντα, μέσω των ελληνικών επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ ή ξένων αλυσίδων που δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα. Η μέθοδος αυτή, μάλιστα, παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα για τους Ελληνες προμηθευτές, καθώς καλούνται να κάνουν διαπραγματεύσεις με γνώριμα κανάλια διανομής, σε σύγκριση με το να απευθύνονταν κατευθείαν σε λιανεμπορικές επιχειρήσεις, με τις οποίες δεν έχουν καμία σχέση μέχρι τώρα.

Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας ανάμεσα σε στελέχη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στο Βουκουρέστι με τον γενικό διευθυντή της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Mega Image. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η εύρεση τρόπων ενίσχυσης της παρουσίας των ελληνικών προϊόντων στο δίκτυο της εν λόγω αλυσίδας, καθώς διαπιστώθηκε περιθώριο διείσδυσης ελληνικών προϊόντων, κατά βάση τροφίμων, στην εν λόγω αλυσίδα, η οποία ενδιαφέρεται να διευρύνει την προσφορά της στο καταναλωτικό κοινό. Σε μια προσπάθεια να διευκολύνει τη συνεργασία των Ελλήνων προμηθευτών με τη Mega Image, το Γραφείο ΟΕΥ θα αναλαμβάνει τη συγκέντρωση των αιτημάτων και την προώθησή τους στη ρουμανική αλυσίδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα Mega Image ανήκει στον βελγικό όμιλο Delhaize, εκεί δηλαδή όπου ανήκει και μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, η ΑΒ Βασιλόπουλος. Μάλιστα, επικεφαλής της Delhaize στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εκεί όπου ανήκει και η δραστηριότητα της Ρουμανίας, είναι ο κ. Κώστας Μαχαίρας, γνωστός από την πολύχρονη παρουσία του ως επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο κ. Μαχαίρας σήμερα είναι ταυτόχρονα και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Delhaize. Ωστόσο θα αποχωρήσει το προσεχές διάστημα από τη θέση αυτή, έπειτα από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης του βελγικού ομίλου με την ολλανδική Ahold.

Η Mega Image δραστηριοποιείται στη Ρουμανία από το 1995 και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες με περισσότερα από 400 καταστήματα στο Βουκουρέστι, στην Κονστάντσα, στο Πλοέστι, στο Μπρασόβ και το Ταργκόβιστε, ενώ κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην πρωτεύουσα, το οποίο ανέρχεται σε 27%.

Πάνω από 250 κωδικοί ελληνικών προϊόντων βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων της Lidl σε ευρωπαϊκές χώρες. Μάλιστα, η διείσδυση των ελληνικών προϊόντων δεν παρατηρείται μόνο σε χώρες με έντονο ελληνικό στοιχείο, αλλά και σε άλλες, όπως, για παράδειγμα, στη Φινλανδία. Μόνο το 2014 η αξία των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της αξίας προώθησης, ανήλθε στα 800 εκατ. ευρώ ετησίως. Εκατοντάδες κωδικοί ελληνικών προϊόντων διατίθενται εδώ και χρόνια στη γειτονική ΠΓΔΜ στα ράφια των καταστημάτων Vero (συμφερόντων Βερόπουλου), καθώς και στη Βουλγαρία, στην Αλβανία και στην Κύπρο, όπου αναπτύσσει το σήμα Carrefour ο ελληνικός όμιλος Μαρινόπουλου. Ο όμιλος Μαρινόπουλου αναπτύσσει καταστήματα με το σήμα Carrefour και στην ΠΓΔΜ.