ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Cosco: αύξηση 1,6% στη διακίνηση κοντέινερ

cosco-ayxisi-1-6-sti-diakinisi-konteiner-2119716

Με μικρή άνοδο ολοκληρώθηκε το 2015 αναφορικά με την πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τη Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η μητρική Cosco Pacific, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η θυγατρική της στην Ελλάδα, διακινήθηκαν εν τέλει 3,03 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που συνιστά αύξηση της τάξεως του 1,6% σε σχέση με το 2014, όταν και είχαν διακινηθεί συνολικά 2,98 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Διακυμάνσεις

Με τον τρόπο αυτό ολοκληρώθηκε μία χρονιά γεμάτη διακυμάνσεις, καθώς υπήρξαν και ανοδικοί μήνες, αλλά και μήνες με υποχώρηση, κατά τη σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Ειδικότερα, υπήρξαν μήνες με αύξηση έως 21%, όπως για παράδειγμα ο Μάρτιος ή ο Οκτώβριος όταν η άνοδος άγγιξε το 10,7%, αλλά και μήνες, όπου σημειώθηκε έντονη υποχώρηση, όπως ο Απρίλιος, όταν σημειώθηκε πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, της τάξεως του 13,2%.

Παράλληλα, το 2015 αποτέλεσε και το πρώτο έτος από την έναρξη της δραστηριοποίησης της Cosco στον Πειραιά, που ολοκληρώνεται χωρίς διψήφιο ποσοστό ετήσιας αύξησης. Οσον αφορά την πορεία κατά τον τελευταίο μήνα του έτους, δηλαδή τον Δεκέμβριο, η ΣΕΠ ανακοίνωσε ότι διακινήθηκαν συνολικά 258.000 εμπορευματοκιβώτια, αυξημένα κατά 1,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, όταν και είχαν διακινηθεί συνολικά 254,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Πάντως, η σχετική επίδοση για το σύνολο του έτους, θεωρείται ιδιαίτερα θετική, αν συνεκτιμηθεί το ότι το 2015, η οικονομία της χώρας επέστρεψε σε τροχιά ύφεσης, ενώ παράλληλα, επιβλήθηκαν και οι κεφαλαιακοί έλεγχοι, που ανέστειλαν ένα μέρος της δραστηριότητας, τουλάχιστον κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου.

Πλέον, η Cosco προετοιμάζεται για μια χρονιά αλλαγών, όπως θα αποδειχθεί το 2016, μετά την επικράτησή της στον πρόσφατο διαγωνισμό για την ανάληψη πλειοψηφικού ποσοστού στον ΟΛΠ, εν όψει της εκ νέου επιτάχυνσης της ανάπτυξης της σχετικής δραστηριότητας, αρχής γενομένης από το 2017 και μετά. Οπως ανέφεραν, σε ανύποπτο χρόνο, στελέχη της ΣΕΠ, στόχο της εταιρείας, εφόσον επικρατήσει στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ, είναι «να φέρουμε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες του λιμανιού, στην ίδια υψηλή ταχύτητα λειτουργίας και παραγωγικότητας, όπως συμβαίνει σήμερα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων».

Το τρέχον έτος

Αναφορικά με το τρέχον έτος, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για νέα ήπια άνοδο της εν λόγω δραστηριότητας, εκτός κι αν υπάρξει κάποιος απρόοπτος παράγοντας. Ορόσημο για την εταιρεία θεωρείται η υπό κατασκευή του νέου δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, με το 70% των εργασιών να προβλέπεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον προσεχή Ιούνιο ή Ιούλιο.

όταν και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ, που κατασκευάζει αυτήν την περίοδο η ΣΕΠ. Το συμβατικό χρονοδιάγραμμα είναι για 36 μήνες, ενώ η έναρξη των εργασιών έγινε τον Φεβρουάριο του 2015.

Ο προϋπολογισμός του έργου για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ είναι 143,3 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθούν σύντομα (αρχής γενομένης από την επομένη της υπογραφής της νέας σύμβασης μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Cosco για την παραχώρηση του πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΠ) και οι μελλοντικές επενδύσεις του κινεζικού ομίλου στα υπόλοιπα σκέλη του λιμανιού, δεδομένου ότι υπάρχει δέσμευση για ελάχιστες επενδύσεις της τάξεως των 350 εκατ. ευρώ από τους νέους επενδυτές.