ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Μαύρος» Νοέμβριος για τις πωλήσεις στο λιανεμπόριο

mayros-noemvrios-gia-tis-poliseis-sto-lianemporio-2120244

Δραστική μείωση σημείωσαν τον Νοέμβριο του 2015 οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο, με τον μήνα αυτό να αποδεικνύεται ένας από τους χειρότερους των τριών τελευταίων ετών σε ό,τι αφορά την αξία, αλλά και τον όγκο πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο υποχώρησε τον Νοέμβριο του 2015 κατά 5,5% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2014. Ο γενικός δείκτης όγκου υποχώρησε κατά 4,5% τον Νοέμβριο του 2015 σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2014.

Εξάλλου, από την εξέταση των στοιχείων για τη διαχρονική εξέλιξη των σχετικών δεικτών προκύπτει ότι ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών διαμορφώθηκε τον Νοέμβριο του 2015 στις 68,4 μονάδες. Σε τόσο χαμηλό σημείο είχε να βρεθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο και πρόκειται για τη χαμηλότερη επίδοση τουλάχιστον των τριών τελευταίων ετών. Αντιστοίχως, ο γενικός δείκτης όγκου διαμορφώθηκε τον Νοέμβριο του 2015 στις 67,2 μονάδες, που αποτελεί τη χειρότερη επίδοση των τριών τελευταίων ετών. Η προηγούμενη χειρότερη επίδοση ήταν τον Μάρτιο του 2014 (67,5 μονάδες). Ο κλάδος με τη μεγαλύτερη μείωση αξίας πωλήσεων ήταν αυτός της πωλήσεων εκτός καταστημάτων (π.χ. ηλεκτρονικό εμπόριο), όπου παρατηρήθηκε υποχώρηση του τζίρου κατά 24,8%. Αξιοσημείωτη είναι η μείωση κατά 14,9% στα πρατήρια καυσίμων –λόγω και της υποχώρησης των τιμών των καυσίμων– και στα σούπερ μάρκετ κατά 7,1%.

Μεγαλύτερη έκπληξη προκαλούν τα στοιχεία για τον όγκο πωλήσεων, καθώς η μεγαλύτερη μείωση σε ετήσια βάση παρατηρείται στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και είναι 7,1%. Ακολουθούν τα πολυκαταστήματα, με μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 5,1%, και τα πρατήρια καυσίμων, όπου ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 4,6%. Αύξηση 4,9% παρατηρείται στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης.