ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παιχνίδια καθυστερήσεων στα 14 αεροδρόμια

_mg_6959-thumb-large

Συνεπέστατος στις διατρανωμένες με κάθε ευκαιρία θέσεις του κατά της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης εμφανίζεται να δυσκολεύεται να προχωρήσει γρήγορα σε κρίσιμα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας ζητήματα. Ειδικότερα, καθυστερεί η προώθηση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Κάτι που δεν έχει διαφύγει βέβαια την προσοχή της αγοράς από όπου και διατυπώνονται πλέον εντονότατες ανησυχίες, καθώς ο χρόνος μέχρι τον Νοέμβριο, οπότε και πρέπει να παραδοθούν τα αεροδρόμια με βάση τα όσα συμφωνήθηκαν τελευταία με τον επενδυτή, λιγοστεύει. Μέχρι τότε θα πρέπει επίσης να έχει εξασφαλιστεί η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και να περάσει από τη Βουλή. Μνημονιακές υποχρεώσεις όλες, με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του μνημονίου να μιλάει για ψήφιση από τη Βουλή τον Ιανουάριο και παράδοση των αεροδρομίων τον Μάρτιο… Ομως η αναδιάρθρωση της ΥΠΑ αποτελεί κομβικό ζήτημα, αφού συνδέεται με την εποπτεία και τη ρύθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων και προκαλεί εντονότατες αντιδράσεις εργαζομένων.

Το νομοσχέδιο φέρεται μεν να ολοκληρώνεται πλην όμως τελεί υπό την ενδελεχή αξιολόγηση των δανειστών, οι οποίοι θεωρούν πως πρέπει να ιδρυθεί ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή πολύ πριν από την ανάληψη των αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Slentel, ώστε να υπάρξει συντεταγμένη και ομαλή μετάβαση. Μόνον εφόσον γίνουν όλα αυτά θα μπορέσει να παραλάβει τα αεροδρόμια η κοινοπραξία και να εισπράξει το Δημόσιο το εφάπαξ τίμημα του 1,234 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί πως το Δημόσιο θα λαμβάνει 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα και ετήσια αμοιβή που υπολογίζεται στο 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων.

Οι καθυστερήσεις πάντως δεν εκπλήσσουν όσους έχουν παρακολουθήσει τη χρονική σειρά των δηλώσεων του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών. Χθες σημείωνε πάντως πως «αν και είναι ένα πολύ μεγάλο ιδεολογικό πρόβλημα (…) τις εννέα ιδιωτικοποιήσεις που έχουμε δεσμευτεί θα τις προχωρήσουμε». Μένουν βέβαια τα έργα, σχολιάζουν στην αγορά.