ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπουργικά εμπόδια και στην ιδιωτικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος»

05s20aer1

Αυξάνεται η δυσαρέσκεια των Καναδών επενδυτών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελ. Βενιζέλος».

Στελέχη του καναδέζικου συνταξιοδοτικού επενδυτικού κεφαλαίου PSP συναντήθηκαν προχθές με τον πρόεδρο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιο Πιτσιόρλα, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά τους σχετικά με την πορεία που έχουν λάβει οι διαπραγματεύσεις για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του μεγαλύτερου αερολιμένα της χώρας.

Επίσης, εξέφρασαν έντονες αντιρρήσεις για τις πρωτοβουλίες του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του ΔΑΑ, κ. Παναγιώτη Ρουμελιώτη.

Η συνάντηση

Στη χθεσινή συνάντηση στο ΤΑΙΠΕΔ, τα στελέχη της PSP Investmetns συνοδεύονταν από τον Καναδό πρέσβη στην Ελλάδα και τον εμπορικό ακόλουθο της καναδικής πρεσβείας στην Αθήνα. Η PSP, ήδη κάτοχος του 40% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ενδιαφέρεται να προχωρήσει η διαπραγμάτευση της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης. Ομως, το θέμα της παράτασης φέρεται να καθυστερεί ο πρόεδρος του «Ελ. Βενιζέλος», μη εισάγοντας το σχετικό θέμα προς συζήτηση στο διοικητικό συμβούλιο του Αεροδρομίου. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, σε σχετική ερώτηση του Καναδού πρέσβη, ο κ. Ρουμελιώτης απάντησε ότι το θέμα θα εισέλθει στο Δ.Σ. μόλις συμφωνήσει ο αρμόδιος υπουργός, Χρ. Σπίρτζης.

Ετσι, ο κ. Ρουμελιώτης φέρεται να έχει καταστεί το «κόκκινο» πανί για τους Καναδούς, καθώς εμφανίζεται ως το πρόσωπο που παρακωλύει μια σημαντική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, η οποία εκτός του ότι συνιστά μνημονιακή υποχρέωση, μπορεί να αποφέρει 200 έως 250 εκατ. ευρώ. Το ακριβές ύψος θα εξαρτηθεί και από τους επιμέρους όρους της σύμβασης.

To ασφαλιστικό ταμείο PSP Investmetns είναι ένα από τα μεγαλύτερα του Καναδά με συνολικό ενεργητικό 112 δισ. δολαρίων. Το PSP επενδύει για τα ταμεία του Δημοσίου και του καναδικού στρατού και αστυνομίας.

Και μειώσεις αμοιβών

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης, χθες, απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο του ΔΑΑ, ζητώντας τη μείωση των αποδοχών των στελεχών της εταιρείας, ύστερα από σχετικά δημοσιεύματα.

Στην επιστολή του ο υπουργός Μεταφορών κάνει λόγο για προκλητικές αμοιβές σε μια περίοδο που σύμφωνα με τον ίδιο δεν δικαιολογείται. Γι’ αυτό ζήτησε τη μείωσή τους, ένα θέμα που θα φέρει στην προσεχή συνεδρίαση του Δ.Σ. ο κ. Ρουμελιώτης.

Ωστόσο, όπως συνέβη και στην περίπτωση του ΟΤΕ, θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να γίνει κάποια μείωση αμοιβών, τουλάχιστον με ένδικα μέσα.
Το μάνατζμεντ της εταιρείας το έχουν οι Καναδοί -όπως η Deutsche Telekom στον ΟΤΕ- οι οποίοι και αποφασίζουν για τις αμοιβές στη διοίκηση και το προσωπικό της εταιρείας.

Νέα διοίκηση απέκτησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Νέος πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέλαβε ο κ. Παν. Θεοχάρης και διευθύνων σύμβουλος ο κ. Φιλ. Τσαλίδης. Χθες η αρμόδια επιτροπή της ελληνικής Βουλής υπερψήφισε τη σχετική πρόταση του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, με 11 ψήφους υπέρ. Επτά μέλη της επιτροπής δήλωσαν «παρών», ενώ υπήρξε αποχή, μία καταψήφιση (ΚΚΕ) της πρότασης και μία απουσία ενός μέλους. Ο κ. Τσαλίδης προέρχεται από τους ΑΝΕΛ, ενώ ο κ. Θεοχάρης προέρχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ και θεωρείται πρόσωπο της εμπιστοσύνης του υπουργού Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρη. Χθες ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη σπουδή που επέδειξε για την αλλαγή διοίκησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι ο ίδιος περίμενε μέχρι την αποκρατικοποίηση. Σημείωσε ότι και ο νέος διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να μην καταλήξει, και σαν συνέπεια δεν μπορούσε να περιμένει για τον διορισμό έμπιστης διοίκησης στην εταιρεία. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί σε Δημόσιο και δανειστές ότι η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προχωρήσει. Επομένως, κατά τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ, θα «πρέπει να υπάρχει μια διοίκηση την οποία εμπιστεύεται η κυβέρνηση».