Ελληνικό ενδιαφέρον για τον αγωγό Κασπίας – Περσικού

Ελληνικό ενδιαφέρον για τον αγωγό Κασπίας – Περσικού

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις αρχές του περασμένου Ιουνίου συναντήθηκαν στην Τεχεράνη 10 πολυεθνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι. Αιτία, η παρουσίαση των μεγάλων έργων υποδομών που σχεδιάζει να προκηρύξει το Ιράν.

Κάποιοι είχαν ταξιδέψει από την Ελλάδα. Στο forum εκείνο παρουσιάστηκαν έργα υποδομών εξόρυξης και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 43,8 δισ. δολαρίων. Κυρίως στα υπεράκτια πεδία του South Pars, το μεγαλύτερο κοίτασμα φυσικού αερίου στον κόσμο, το ένα τρίτο του οποίου βρίσκεται στα ιρανικά χωρικά ύδατα και τα δύο τρίτα στο Κατάρ.

Ενα άλλο έργο είναι ο αγωγός πετρελαίου μεταξύ της πόλης Νέκα στις όχθες της Κασπίας και του λιμένα Τζασκ στις βόρειες ακτές του Κόλπου του Ομάν, λίγο πριν τα Στενά του Ορμούζ. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 3,3 δισ. δολάρια και όταν κατασκευαστεί θα έχει την ικανότητα να μεταφέρει την παραγωγή πετρελαίου από κράτη της Κασπίας Θάλασσας στον Περσικό Κόλπο απ’ όπου ξεκινάει το μεγαλύτερο μέρος των θαλάσσιων μεταφορών αργού πετρελαίου. Δηλαδή Κασπία και Περσικός θα συνδεθούν.

Και κάπου εδώ εμπλέκεται και το ελληνικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές της «Κ», τα Σωληνουργεία Κορίνθου του ομίλου Βιοχάλκο βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις, προκειμένου να αναλάβουν μέρος του έργου κατασκευής των αγωγών. Και επειδή η μεταφορά των τμημάτων των αγωγών από τις υπάρχουσες μονάδες παραγωγής τους στο Ιράν κοστίζει και έτσι δεν είναι οικονομικά ανταγωνιστική, η ελληνική εταιρεία φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο διερεύνησης επένδυσης στην κατασκευή μονάδας στο Ιράν. Προοπτικά, η αγορά για τους αγωγούς μιας τέτοιας μονάδας περιλαμβάνει και άλλα μεγάλα έργα, εξηγούν πηγές με γνώση των σχετικών συζητήσεων. Υπενθυμίζεται πως στα μέσα Νοεμβρίου τα Σωληνουργεία Κορίνθου ανέλαβαν από τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP AG) τη σύμβαση προμήθειας σωλήνων μεγάλης διαμέτρου, μήκους περίπου 495 χιλιομέτρων, για το χερσαίο τμήμα του αγωγού στην Ελλάδα. Η σύμβαση αφορά συνολικά περίπου 270.000 τόνους χαλυβδοσωλήνων, διαμέτρου 48 ιντσών, και ανατέθηκε στα Σωληνουργεία Κορίνθου σε συνεργασία με την ιαπωνική Marubeni-Itochu Steel.

Ο αγωγός Neka-Jask στο Ιράν είναι μήκους περίπου 1.550 χιλιομέτρων και ενώνει δύο νευραλγικά λιμάνια του Ιράν. Η Τζασκ είναι μια πόλη-λιμάνι, περίπου 1.690 χιλιομέτρων νότια της Τεχεράνης, που βρίσκεται στον Κόλπο του Ομάν. Πριν δηλαδή τα στενά του Ορμούζ που οριοθετούν την είσοδο του Περσικού Κόλπου. Είναι επίσης η βάση του ιρανικού πολεμικού ναυτικού από τα τέλη του 2008 και η θέση της παρέχει στην Τεχεράνη τη δυνατότητα να κλείνει τα Στενά του Ορμούζ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή