Μειωμένος 20,8% ο τζίρος στα καταστήματα την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων

Μειωμένος 20,8% ο τζίρος στα καταστήματα την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περαιτέρω συρρίκνωση σημείωσε ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων κατά τις χειμερινές εκπτώσεις υποχωρώντας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων, κατά 20,8% σε σύγκριση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2015. Σε σύγκριση δε με το 2010, ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων βρίσκεται σχεδόν στο ήμισυ, καθώς φέτος υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκε στα 4,49 δισ. ευρώ, ενώ το 2010 ήταν 8,32 δισ. ευρώ. Η νέα υποχώρηση στον τζίρο των εκπτώσεων αποδίδεται τόσο στη μείωση της αγοραστικής κίνησης όσο και στην πτώση των τιμών, ειδικά στην κατηγορία των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

Από τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρήσεων (ΕΣΕΕ) με βάση τις εκτιμήσεις των κατά τόπους εμπορικών συλλόγων, προκύπτει ότι στην Αθήνα η μείωση του τζίρου κυμάνθηκε από 10% έως 20%, στη Θεσσαλονίκη από 20% έως 30%, στον Πειραιά από 8% έως 10%, στην Πάτρα οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 25%, στα Ιωάννινα από 20% έως 30%. Σε σύνολο 60 εμπορικών συλλόγων, μόνο σε δύο περιπτώσεις (στη Νέα Ιωνία και στη Σύρο) οι έμποροι εκτιμούν πως η αγορά κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Με βάση την έρευνα της ΕΣΕΕ, το 42% των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις με το ποσοστό να κυμαίνεται μεταξύ 20% και 40%, ενώ μία στις τέσσερις επιχειρήσεις πραγματοποίησε πωλήσεις με ποσοστό έκπτωσης άνω του 40%. Μία στις τρεις επιχειρήσεις κατέγραψε απώλεια τζίρου σε σύγκριση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2015, ενώ μόλις 2% των επιχειρήσεων διαπίστωσαν καλύτερες επιδόσεις στις πωλήσεις τους σε σχέση με πέρυσι. Οι μεταβολές του ποσοστού της πτώσης των πωλήσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος κινούνται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Μία στις τρεις επιχειρήσεις εμφάνισε απώλεια τζίρου μεγαλύτερη του 40%, μία στις δέκα 31% με 40% και μία στις πέντε 21% με 30%.

Οι έμποροι σε ποσοστό 48,3% δήλωσαν ότι η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ήταν από τις 15/1/2016 έως τις 31/1/2016, ακολουθεί η περίοδος 1/2/2016 έως 15/2/2016 με ποσοστό 43,31% και, τέλος, η περίοδος 16/2/2015 έως το τέλος των εκπτώσεων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι από τις πρώτες φορές που το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων δεν υπερισχύει με ένταση σε σύγκριση με τις άλλες περιόδους.

Αρνητικά είναι για μία ακόμη φορά και τα αποτελέσματα από τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 17 Ιανουαρίου. Το 87% των εμπόρων πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, ενώ το 13% εκτιμά πως ο τζίρος επηρεάστηκε θετικά. Την ίδια ώρα, διαπιστώνεται ότι το μέτρο δεν έχει επιδράσει στην αύξηση της μισθωτής απασχόλησης στο λιανεμπόριο. Και αυτό διότι μόλις το 3% δήλωσε ότι έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο για να καλύψει τις ανάγκες της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Το 78% δηλώνει ότι έχει επωμισθεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης, ενώ το υπόλοιπο 19% των επιχειρήσεων έχει επεκτείνει το ωράριο των ήδη υφιστάμενων υπαλλήλων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή