Αλλεπάλληλα ραντεβού του ΤΑΙΠΕΔ με τους ενδιαφερόμενους για το 67% του ΟΛΘ

Αλλεπάλληλα ραντεβού του ΤΑΙΠΕΔ με τους ενδιαφερόμενους για το 67% του ΟΛΘ

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλλεπάλληλα ραντεβού με τους υποψήφιους επενδυτές γα το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης πραγματοποιεί τις τελευταίες ημέρες το ΤΑΙΠΕΔ. Οι επαφές, που έχουν στόχο την ενεργή επανεκκίνηση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση, αναμένεται να ολοκληρωθούν αυτή την εβδομάδα, με κυρίαρχη, το τελευταίο διάστημα, τη δεύτερη συνάντηση μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και αντιπροσωπείας της θυγατρικής της AP Moller Maersk, APM Terminals.

Πηγές με γνώση των αποφάσεων του δανικού ναυτιλιακού ομίλου αναφέρουν στην «Κ» πως συμμετέχουν με αυξημένο ενδιαφέρον στη διαδικασία και πιθανότατα θα καταθέσουν προσφορά, αν και θεωρούν ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν έχει πρωτεύοντα ρόλο στους ευρύτερους σχεδιασμούς ανάπτυξης του λιμενικού τους δικτύου στη Μεσόγειο. Στην ερώτηση γιατί δεν κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά για τον ΟΛΠ, όπως είχαν αφήσει να εννοηθεί επανειλημμένως, απαντούν διπλωματικά πως εκτίμησαν ότι «δεν διασφαλίζονταν επαρκώς οι ευκαιρίες που θα ήθελαν να έχουν».

Εντονο ενδιαφέρον επιδεικνύει πάντως για τη Θεσσαλονίκη, μεταξύ άλλων, και η International Container Terminal Services που επισκέφτηκε ήδη την οδό Κολοκοτρώνη.

Με βάση τον τρέχοντα προγραμματισμό, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να αναρτηθεί στο VDR του διαγωνισμού (virtual data room) και η σύμβαση παραχώρησης με βάση την οποία θα λειτουργήσει το λιμάνι όταν ιδιωτικοποιηθεί. Αν και υπήρξαν αντιδράσεις για το ζήτημα του προβλήτα Ι και ετέθη θέμα ενδεχόμενης εξαίρεσής του από την παραχώρηση, τελικά αυτές φέρονται να ξεπεράστηκαν.

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνει πάντως σε κάθε περίπτωση ευρύτερη κοινωνική και θεσμική συναίνεση των φορέων της Βορείου Ελλάδος από ό,τι η αντίστοιχη του Πειραιά. Αναμένεται να τρέξει έτσι με ταχύτερους ρυθμούς και οι δεσμευτικές προσφορές πιθανόν να ζητηθούν όχι αργότερα από τα μέσα του καλοκαιριού.

Η πώληση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ θα γίνει με το ίδιο μοντέλο με αυτό του Πειραιά. Δηλαδή στη σύμβαση ο νέος ιδιοκτήτης του 67% του ΟΛΘ θα αναλαμβάνει εκτός από την καταβολή του τιμήματος, την πραγματοποίηση επενδύσεων, ενώ η μεταβίβαση του ποσοστού θα γίνει σε δύο φάσεις, 51% και 16%, εφόσον υλοποιηθούν οι συμφωνηθείσες επενδύσεις.

Υπενθυμίζεται πως για το 67% του ΟΛΘ προκαταρκτικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και προκριθεί στην τρέχουσα β΄ φάση από το καλοκαίρι του 2014 οκτώ επενδυτικά σχήματα: η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων Russian Railways JSC με τη ΓΕΚ Τέρνα, η τουρκική Yilport Holding, η P&O Steam Navigation Company (θυγατρική της DP World από το Ντουμπάι), η ολλανδική θυγατρική της Maersk, APM Terminals, η Deutsche Invest Equity Partners, η Duferco Particiption Holding, η International Container Terminal Services (ICTS) και η ιαπωνική Mitsui & Co.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή