«Ζεστοί» παραμένουν για ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Ιταλοί

«Ζεστοί» παραμένουν για ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Ιταλοί

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ιταλική εταιρεία Trenitalia, η οποία είχε εκφράσει προφορικά ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει εκδηλώσει και εγγράφως το ενδιαφέρον της στο ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα, η εταιρεία που ανήκει στον κρατικό όμιλο Gruppo Ferrovie Stato Italiane (Gruppo FS Italiane) υπέβαλε εγγράφως το ενδιαφέρον της σχεδόν 15 ημέρες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας που είχε θέσει το ΤΑΙΠΕΔ. Υπενθυμίζεται ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έχει θέσει ως χρονικό όριο για την υποβολή του μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 15 Απριλίου 2016.

Η σπουδή της Trenitalia να υποβάλει προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδίδεται στην πρόθεσή της να καταστεί άμεσα νόμιμα ενδιαφερόμενος διεκδικητής. Απώτερος στόχος της διοίκησης της ιταλικής εταιρείας είναι να αποκτήσει πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν τόσο την ιδιωτικοποίηση όσο και την ίδια την εταιρεία. Πάντως, όπως διευκρινίζουν αξιόπιστες πηγές, η συγκεκριμένη προσφορά παραμένει μη δεσμευτική και δεν προδικάζει και την υποβολή μιας δεσμευτικής προσφοράς που έχει προγραμματιστεί από το ΤΑΙΠΕΔ για τις 31 Μαΐου 2016.

Στο ΤΑΙΠΕΔ ωστόσο θεωρούν πολύ θετικό το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνει η ιταλική εταιρεία. Επίσης ελπίζουν ότι μέχρι τις 15 Απριλίου 2016, που λήγει η σχετική προθεσμία, θα υπάρξουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι, όπως π.χ. η ίδια η Cosco ή κάποια άλλη κινεζική εταιρεία, αλλά και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι οποίοι επανήλθαν ως ενδιαφερόμενοι για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Καταλύτης ωστόσο θεωρείται η κινεζική Cosco. Ειδικά μετά την απόκτηση του ελέγχου του Λιμένα Πειραιά, η εταιρεία μπορεί να καταστεί ο μεγαλύτερος πελάτης της TΡΑΙΝΟΣΕ, με απόσταση από τον δεύτερο. Σήμερα ωστόσο, εκτός από την Cosco, στους μεγάλους πελάτες της ελληνικής εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών ανήκει και ο όμιλος Goldair, τα εμπορεύματα του οποίου αντιστοιχούν περίπου στο 25% του εμπορευματικού έργου της TΡΑΙΝΟΣΕ. Για τον λόγο αυτό, η Goldair πρόσφατα αιτήθηκε την απόκτηση μιας άδειας εκτέλεσης σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών σε συνεργασία με τη Rail Cargo Logistics Austria. Επίσης, αίτηση στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) υπέβαλε πριν από μερικές ημέρες και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics Limited, μια εταιρεία που ιδρύθηκε τον Μάιο του 2015 στη Βρετανία και διαχειριστής της είναι ο Ελληνικής καταγωγής Αντ. Παναγόπουλος.

Στο ΤΑΙΠΕΔ ωστόσο εκτιμούν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ακόμη το προβάδισμα στον ανταγωνισμό. Η εταιρεία γνωρίζει καλά το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, διαθέτει το προσωπικό και επιπλέον της έχουν εκχωρηθεί οι Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) για τα επόμενα πέντε χρόνια. Από την υπηρεσία αυτή η εταιρεία θα λάβει περίπου 250 εκατ. ευρώ, και το έσοδο αυτό συνιστά ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τον στρατηγικό επενδυτή που θα την αναλάβει. Το μεγαλύτερο εμπόδιο ωστόσο, τόσο στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και στην είσοδο νέων παικτών στην αγορά, είναι το ημιτελές σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ. Η μονή γραμμή και η απουσία ηλεκτροκίνησης κατά μήκος της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ συνιστούν τα πιο σημαντικά βαρίδια στην αξία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αρχικά το δίκτυο θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι το 2016 και τώρα ο προγραμματισμός μιλάει για το 2018.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, η νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποποιηθεί τις ευθύνες της. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Φίλιππος Τσαλίδης, σε πρόσφατη συνάντηση με την Ομοσπονδία των Σιδηροδρομικών, εκμυστηρεύθηκε ότι το πρόβλημα τον ξεπερνά και ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε περισσότερο από το να περιμένει η κυβέρνηση να αδειάσει από μετανάστες τη γραμμή και την Ειδομένη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή