Χωρίς ελληνικές ναυτιλιακές το ταμπλό στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου

Χωρίς ελληνικές ναυτιλιακές το ταμπλό στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τέλος εποχής σηματοδοτεί το 2016 για την παρουσία ελληνικών ναυτιλιακών στο ταμπλό του LSE (Χρηματιστήριο του Λονδίνου). Οι δύο τελευταίες εισηγμένες εκεί έχουν ήδη δρομολογήσει την έξοδό τους από την κεφαλαιαγορά της Γηραιάς Αλβιώνας, έκαστη για τους δικούς της λόγους. Υψηλά κόστη συμμόρφωσης, πρακτικά μηδενική κάλυψη των εταιρειών από αναλυτές, χαμηλές κεφαλαιοποιήσεις και έλλειψη επαρκούς εμπορευσιμότητας και βάθους αγοράς για τον κλάδο αναφέρονται ευρέως διεθνώς ως κίνητρα για την έξοδο από το London Stock Exchange (LSE). Αλλωστε το Λονδίνο μπορεί πάντοτε να αποτελούσε σημαντικότατο διεθνές ναυτιλιακό επιχειρηματικό κέντρο, αλλά ποτέ δεν απείλησε ούτε κατ’ ελάχιστον τη χρηματιστηριακή πρωτοκαθεδρία της Νέας Υόρκης, ειδικά στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας, όπου περισσότερες από είκοσι ελληνικές ναυτιλιακές παραμένουν εισηγμένες. Για πολλούς επιχειρηματίες ακόμα και η κεφαλαιαγορά του Οσλο της Νορβηγίας θεωρείται ελκυστικότερη από αυτήν του Λονδίνου.

Ετσι δεν αποτέλεσε έκπληξη για τους παροικούντες την ελληνόκτητο ποντοπόρο ναυτιλία το γεγονός ότι η Γενική Συνέλευση των μετόχων της Hellenic Carriers, συμφερόντων Φωτεινής Α. Καραμανλή, υπερψήφισε τη Δευτέρα το σχέδιο για τη διαγραφή των τίτλων της από την αγορά του AIM (Alternative Investment Market) του London Stock Exchange. H ναυτιλιακή, που ιδρύθηκε το 2007 και ελέγχει σήμερα στόλο πέντε φορτηγών πλοίων, θα συνεχίσει τη λειτουργία της ως ιδιωτική εταιρεία.

Δύο εβδομάδες νωρίτερα, στα τέλη Μαρτίου, μία άλλη Γενική Συνέλευση ελληνικής ναυτιλιακής αποφάσιζε το πρώτο βήμα προς την ίδια κατεύθυνση: οι μέτοχοι της Goldenport Holdings Inc., συμφερόντων Πάρη Δράγνη, υπερψήφιζαν το σχέδιο πώλησης όλων των πλοίων στον βασικό της μέτοχο, υπό την αίρεση της επίτευξης συμφωνίας με τις δανείστριες τράπεζες για την ανανέωση, την αναδιάρθρωση και τη μεταφορά των δανείων που βαρύνουν τον στόλο της ναυτιλιακής στον νέο ιδιοκτήτη. «Σε περίπτωση που και οι τρεις δανειστές χορηγήσουν την επίσημη συγκατάθεσή τους, η διοίκηση της εταιρείας θα επιδιώξει σε επόμενη Γενική Συνέλευση την έγκριση των μετόχων για τη διάλυση της εταιρείας», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Goldenport.

Η τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης των μετοχών της Hellenic Carriers θα είναι η 19η Απριλίου, ενώ στην περίπτωση της Goldenport θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος, καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, εφόσον επιτευχθεί συμφωνία με τις πιστώτριες Commerzbank, RBS και UniCredit. Ο στόλος της Goldenport απαρτίζεται από 6 φορτηγά πλοία –τα δύο εκ των οποίων είναι πλέον αγκυροβολημένα στην Ελευσίνα, εξαιτίας της κρίσης στις ναυλαγορές– και 2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αποτιμήθηκαν στα 60,7 εκατ. δολ., ενώ τα υπόλοιπα των δανείων που τα βαρύνουν ανέρχονται στα 111,3 εκατ. δολ.

Η έξοδος των δύο τελευταίων ελληνικών εισηγμένων στο Λονδίνο ναυτιλιακών εταιρειών έρχεται μία δεκαετία μετά τις πρώτες εισαγωγές. Ηταν το 2005, όταν η Global Oceanic Carriers, συμφερόντων Β. Βιντιάδη, χτυπούσε την πόρτα του λονδρέζικου χρηματιστηρίου, στο οποίο διαπραγματεύονταν οι μετοχές της για τα επόμενα 4 περίπου χρόνια, ενώ στο LSE είχε αρχικά εισαχθεί το 2007 και η Globus Maritime, συμφερόντων Γ. Φειδάκη, η οποία όμως τρία χρόνια αργότερα «μετακόμισε» στο Nasdaq, αναζητώντας βαθύτερες και μεγαλύτερης εμπορευσιμότητας κεφαλαιαγορές.

Την ώρα, πάντως, που μηδενίζεται ο αριθμός των ελληνικών συμφερόντων εισηγμένων ναυτιλιακών στο Λονδίνο, περισσότερες από είκοσι άλλες ελληνικές επιχειρήσεις τής ποντοπόρου ναυτιλίας παραμένουν εισηγμένες στη Wall Street, μοιρασμένες μεταξύ New York Stock Exchange και Nasdaq.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή