Ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις για επέκταση της παραχώρησης του ΔΑΑ

Ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις για επέκταση της παραχώρησης του ΔΑΑ

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξεκίνησαν μετά καθυστέρηση άνω των τριών μηνών αλλά και σφοδρές αντιδράσεις μερίδας της κυβέρνησης, οι πρώτες επαφές μεταξύ στελεχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Οι συναντήσεις που πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες εστιάζουν προς το παρόν στη διαμόρφωση της ατζέντας των θεμάτων που πρέπει να συζητηθούν αλλά και στην κατάρτιση σαφούς χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωσή τους και την επίτευξη συμφωνίας, αναφέρουν κορυφαίες πηγές της εταιρείας.

Η εν λόγω συμφωνία βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής των θεσμών, καθώς αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2015 για να προχωρήσει και η διάθεση μέσω διεθνούς διαγωνισμού του 30% των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Η προκήρυξη του διαγωνισμού με βάση τα προβλεπόμενα στο τρίτο μνημόνιο έπρεπε μάλιστα να έχει γίνει τον Δεκέμβριο.

Το ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του έτους απέστειλε στον πρόεδρο του ΔΑΑ επιστολή πρόσκλησης για διαπραγματεύσεις όσον αφορά την επέκταση της παραχώρησης για 20 επιπλέον χρόνια, καθώς το σχετικό δικαίωμα του έχει εκχωρηθεί ως περιουσιακό του στοιχείο όπως και το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ. Ομως ακολούθησε ορυμαγδός αντιδράσεων από την κυβέρνηση και τον επιλεγμένο από τον υπουργό ΠΟΜΕΔΙ, Χρήστο Σπίρτζη, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του ΔΑΑ, Παναγιώτη Ρουμελιώτη. Συγκεκριμένα, ο Π. Ρουμελιώτης δεν προωθούσε το θέμα στο διοικητικό συμβούλιο ακόμα και μετά τη δεύτερη σχετική επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη Ιανουαρίου. Ο πρόεδρος του ΔΑΑ με δημόσιες δηλώσεις του είχε ταχθεί εξ ολοκλήρου κατά της διαδικασίας, ενώ τόσο εκ του ιδίου όσο και εκ του υπουργείου διαμηνυόταν πως εάν προχωρήσει η χρονική επέκταση της παραχώρησης θα πρέπει να αναθεωρηθεί και η σύμβαση. Ομως άνοιγμα της συζήτησης για αλλαγές σε όλα τα θέματα που ρυθμίζει η υπάρχουσα σύμβαση, θα πυροδοτούσε κατά πάσα βεβαιότητα την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία αναμένεται να αξιώσει ακόμα και νέο διαγωνισμό.

Το θέμα είχε λάβει βέβαια και διεθνείς διαστάσεις, καθώς μέτοχος με 40% είναι το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments και έτσι το πλήγμα στο διεθνές επενδυτικό κλίμα για τη χώρα είναι ίσως αυτονόητο.

Η ένταση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το ζήτημα κλιμακώθηκε καθ’ όλο σχεδόν το πρώτο δίμηνο του 2016 αλλά στα τέλη του Φεβρουαρίου το Δ.Σ. του ΔΑΑ έλαβε τελικά απόφαση να αρχίσει τις διαπραγματεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ. Πηγές με γνώση των όσων διημείφθησαν, σημείωναν πως χρειάστηκε να αναλάβει το θέμα ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης.

Ακολούθησε στις αρχές Μαρτίου διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσληψη συμβούλου για το θέμα. Στους όρους αυτού του διαγωνισμού η διαπραγμάτευση για τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ προσδιορίζεται ως έργο διάρκειας περίπου τεσσάρων μηνών. Εξ αυτού συνάγεται πως το τότε χρονοδιάγραμμα στόχευε σε ολοκλήρωση έως τα μέσα Ιουλίου.

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συστάθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για 30 χρόνια, βάσει της σχετικής σύμβασης παραχώρησης που λήγει έτσι το 2026. Μέτοχοι του ΔΑΑ σήμερα είναι το ελληνικό Δημόσιο (25%), το ΤΑΙΠΕΔ (30%), οι συμφερόντων PSP Investments, Avi Alliance GmbH (26,7%) και AviAlliance Capital GmbH (13,3%) και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5%).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή