Δάνειο 15 εκατ. ευρώ από ΕΤΕπ εξασφάλισε η εταιρεία Creta Farm

Δάνειο 15 εκατ. ευρώ από ΕΤΕπ εξασφάλισε η εταιρεία Creta Farm

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ, εξασφάλισε, σύμφωνα με πληροφορίες, η κρητική αλλαντοβιομηχανία Creta Farm, εγκαινιάζοντας την πρώτη ελληνική επένδυση που εντάσσεται προς χρηματοδότηση. Το δάνειο που, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της έρευνας, της καινοτομίας και της διεθνούς ανάπτυξης της εταιρείας, στο πλαίσιο της διερεύνησης νέων αγορών και του μετασχηματισμού της σε εταιρεία τροφίμων.

Η χρηματοδότηση της Creta Farm από την ΕΤΕπ σηματοδοτεί την πρώτη ιδιωτική ελληνική επένδυση που εντάσσεται στο πακέτο Γιούνκερ, ενώ αιτήματα χρηματοδότησης έχουν κατατεθεί και από άλλες ελληνικές εταιρείες, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να έχουν αξιολογηθεί και να έχουν αποσπάσει έγκριση εκταμίευσης. Το άνοιγμα του πακέτου για την Ελλάδα με την ένταξη του πρώτου ελληνικού επενδυτικού σχεδίου είχε ανακοινώσει την προηγούμενη εβδομάδα ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, στο πλαίσιο διάσκεψης που διοργάνωσε στην Eυρωπαϊκή Επιτροπή το European Political Strategy Centre, με θέμα «Europe As an Investment Destination», στην οποία είχε λάβει μέρος η ευρωβουλευτής της Ν.Δ. και του ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη. Να σημειωθεί ότι τη Δευτέρα επισκέπτεται την Ελλάδα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γίρκι Κατάινεν, ο οποίος θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Ο κ. Κατάινεν θα εκφωνήσει την ομιλία «Το Επενδυτικό Σχέδιο και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων στην Ελλάδα», λίγο πριν από την ολοκλήρωση της εκδήλωσης «Info Day: Επενδυτικό Σχέδιο Γιούνκερ για την Ευρώπη», που διοργανώνεται από την Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Τις δυνατότητες που ανοίγονται για τον ιδιωτικό τομέα είχε υπογραμμίσει η ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Μαρία Σπυράκη, σημειώνοντας ότι αποτελεί «το βασικό εργαλείο του πακέτου Γιούνκερ για την απασχόληση και την ανάπτυξη στην Ευρώπη». Σημειώνεται ότι έως τώρα μοχλεύτηκαν 82 δισ. ευρώ, και στην Ελλάδα δεν προβλεπόταν ούτε μία επένδυση.

Οπως εξηγεί η κ. Σπυράκη, «η χρηματοδότηση από το EFSI δεν χρειάζεται ούτε κυβερνητική έγκριση ούτε κρατική στήριξη. Είναι η μεγάλη πρόκληση για τον ιδιωτικό τομέα, όχι μόνο για τις μεγάλες, αλλά και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Από τη στήριξη ταμείων για τη δανειοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, έως τη χρηματοδότηση επενδύσεων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στις ευρυζωνικές υποδομές, στις καινοτόμες δομές υγείας, ακόμη και στην αλλαγή χρήσης πλοίων (retrofitting). Επίσης, οι ιδιοκτήτες ακινήτων μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το EFSI, αρκεί να συνεργαστούν».

Ηδη για τη Γαλλία εγκρίθηκε πρόγραμμα 800 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 400 εκ. προέρχονται από την EIB και το EFSI, ώστε οι ιδιοκτήτες να βελτιώσουν τη μόνωση και τα συστήματα θέρμανσης και εξαερισμού. Από εκείνο το πρόγραμμα θα προκύψουν 6.000 θέσεις εργασίας, ενώ θα οδηγηθούμε σε εξοικονόμηση ενέργειας, ισοδύναμη με 288.000 MWh, περίπου όση καταναλώνουν 9.600 νοικοκυριά. 

Εκτός από αμιγώς ιδιωτικά έργα, δυνατότητα συμμετοχής στο πακέτο Γιούνκερ έχουν και έργα που μπορεί να προταθούν από εθνικές κυβερνήσεις, με την προϋπόθεση ότι θα ενεργοποιηθούν ιδιωτικά κεφάλαια. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Οικονομίας δημοσιοποίησε κατάλογο 42 έργων που προτείνονται από την κυβέρνηση για χρηματοδότηση από EFSI. Ο συνολικός προϋπολογισμός τους είναι 5,6 δισ. ευρώ και για να προκριθούν για χρηματοδότηση θα πρέπει να γίνουν μέσω ΣΔΙΤ, στον βαθμό που το πακέτο Γιούνκερ είναι μηχανισμός υποβοήθησης ιδιωτικών επενδύσεων. Μεταξύ των έργων είναι ο τερματικός σταθμός LNG Βορείου Ελλάδος – Αλεξανδρούπολης, η ανάπτυξη δικτύων διανομής στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας, το υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου, ενώ στην κατηγορία της έρευνας και καινοτομίας περιλαμβάνεται το εθνικό ευρυζωνικό σχέδιο για πρόσβαση στο Διαδίκτυο με υψηλής και υπερυψηλής ταχύτητας συνδέσεις, η ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων κ.λπ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή