ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βασιλάκης: «Η Aegean πέτυχε ραγδαία ανάπτυξη χωρίς να λάβει έκπτωση στο σπατόσημο»

Βασιλάκης: «Η Aegean πέτυχε ραγδαία ανάπτυξη χωρίς να λάβει έκπτωση στο σπατόσημο»

Επαναφέρει η Ryanair τη γνώριμη τακτική των εκβιασμών ανακοινώνοντας ότι θα τερματίσει νωρίτερα, κατά δύο μήνες, το θερινό πρόγραμμα πτήσεων στη χώρα, ενώ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι αγνόησε τα επανειλημμένα αιτήματά της για μηδενισμό των τελών χρήσης σε ορισμένα περιφερειακά αεροδρόμια.

«Χωρίς να λάβει ποτέ έκπτωση από το σπατόσημο έστω και ενός ευρώ αναπτύχθηκε η Aegean από 1 εκατ. επιβάτες σε σχεδόν 12 εκατ. επιβάτες και από 2 σε 150 προορισμούς», σχολίασε ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, ο οποίος δεν παρέλειψε να τονίσει ότι η εταιρεία λειτουργεί σε όλα σχεδόν τα αεροδρόμια και για όλο τον χρόνο.

«Δεκάδες φορές έχουμε δηλώσει ότι η ανταγωνιστικότητα των χρεώσεων και της λειτουργίας των αεροδρομίων και των υποδομών είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη. Ειδικά, το αεροδρόμιο της Αθήνας, με εξαιρετική υποδομή και λειτουργία, έχει πολύ υψηλό κόστος για τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες, γιατί η σύμβαση παραχώρησης έχει μικρή διάρκεια. Η πρόσφατη υπογραφή συμφωνίας με τη Fraport για 50 χρόνια για τα περιφερειακά αεροδρόμια έδειξε ότι οι επενδύσεις και το τίμημα για το Δημόσιο μπορούν να συμβαδίσουν με διατήρηση χαμηλών χρεώσεων. Το ίδιο πρέπει να γίνει με την παράταση για την Αθήνα, που τώρα ξεκινάει να συζητάει η κυβέρνηση με τους Καναδούς μετόχους. Περισσότερος χρόνος στις συμβάσεις παραχώρησης σημαίνει χαμηλότερες χρεώσεις για τους επιβάτες και τις αεροπορικές και χρεώσεις πιο κοντά στην Κωνσταντινούπολη και στη Βαρκελώνη, τους βασικούς ανταγωνιστές μας. Αυτή είναι η λύση για ανάπτυξη! Και φυσικά έχει σημασία και οι χρεώσεις στα αεροδρόμια να είναι χαμηλότερες τον χειμώνα για να αμβλυνθεί η εποχικότητα. Ολοι οι φορείς του τουρισμού και η Aegean πληρώνουμε χρόνια τώρα το τίμημα της μικρής σεζόν. Ανταγωνιστικές χαμηλότερες χρεώσεις για όλους, τους πλέον των 100 αερομεταφορέων, που δραστηριοποιούνται στη χώρα, χωρίς διακρίσεις», υποστήριξε ο κ. Βασιλάκης. Στα ειρωνικά σχόλια του κ. Ο’ Μπράιαν, ο οποίος δήλωσε ότι η αρμόδια υπουργός (σ.σ. Τουρισμού) δεν ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά του γιατί «ήταν πολύ απασχολημένη με την έκθεση στο Μαϊάμι», η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Ελενα Κουντουρά απάντησε:

«Είναι γνωστό το αίτημα που έχουν θέσει στις εκάστοτε κυβερνήσεις κατ’ επανάληψη, να μην πληρώνει η εν λόγω εταιρεία το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων 12 ευρώ ανά επιβάτη. Πρόσφατα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας επανήλθε με επιστολή του, για το αεροδρόμιο της Κω, ζητώντας την άμεση απαλοιφή του εν λόγω τέλους», περιγράφει η κ. Κουντουρά, που εξηγεί ότι ξεκαθάρισε πως το συγκεκριμένο αίτημα δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά της. «Τέτοιου είδους θέματα εντάσσονται στο πλαίσιο της κεντρικής κυβερνητικής πολιτικής, που αφορά και τις αεροπορικές εταιρείες και του συνέστησα να απευθυνθεί στα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών». Η Ryanair έχει ζητήσει για την ίδια μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός υψηλής περιόδου, με απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων (12 ευρώ/επιβάτη), καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ryanair θα προχωρήσει τελικώς μόνο στη διακοπή, δύο μήνες νωρίτερα, των πτήσεων από την Κω.