Τρία νέα πλοία από HSW, ενώ μαίνεται ο πόλεμος για τον έλεγχό της

Τρία νέα πλοία από HSW, ενώ μαίνεται ο πόλεμος για τον έλεγχό της

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο από τα τρία νέα πλοία της εγκαινίασε η Hellenic Seaways χθες Τετάρτη στο λιμάνι της Ραφήνας. Πρόκειται για το «Hellenic Highspeed» που θα δρομολογηθεί στη γραμμή Ραφήνα – Κυκλάδες. Το ταχύπλοο επιβατηγό/οχηματαγωγό ανακαινίστηκε μηχανολογικά και ξενοδοχειακά στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, απασχολώντας περισσότερα από 70 άτομα κατά τη διάρκεια των 4 μηνών που διήρκεσε η σχετική διαδικασία.

Επενδυτικό πλάνο

Το επενδυτικό πλάνο της Hellenic Seaways περιλαμβάνει την εκ βάθρων ανακαίνιση ακόμη δύο πλοίων, του «Highspeed 7» και του «Νήσος Σάμος» με τις εργασίες στο δεύτερο να προχωρούν ήδη, επίσης στο Πέραμα.

Τα δύο τελευταία θα δρομολογηθούν από Θεσσαλονίκη και Πειραιά προς Μυτιλήνη και Χίο αντίστοιχα. Η επένδυση για το «Hellenic Highspeed», ιταλικής ναυπήγησης 1997, το οποίο αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων, ήταν της τάξεως των 2 εκατομμυρίων ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από ίδια κεφάλαια.

Με τον ίδιο τρόπο προχωρούν και οι εργασίες στα άλλα δύο πλοία εκ των οποίων το «Νήσος Σάμος» αγοράστηκε επίσης με ίδια κεφάλαια έναντι 3 εκατομμυρίων ευρώ στα τέλη του 2015.

Υπενθυμίζεται πως μαίνεται ο πόλεμος για τον έλεγχο της πλειοψηφίας της μη εισηγμένης ακτοπλοϊκής, τον οποίο διεκδικεί ο όμιλος Γκριμάλντι.

Ειδικότερα στο μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic Seaways συμμετέχουν με ποσοστό της τάξεως του 39,5% η Τράπεζα Πειραιώς και με ποσοστό 46% οι Μινωικές Γραμμές, συμφερόντων του ομίλου Γκριμάλντι, ενώ οι υπόλοιπες μετοχές βρίσκονται στη διασπορά, στα χέρια μικρομετόχων.

Ο ιταλικός όμιλος έχει ανεβάσει το τελευταίο δίμηνο τη συμμετοχή του σε αυτά τα επίπεδα (46%) από 33,5% προηγουμένως, εξαγοράζοντας τίτλους από μικρομετόχους στο πλαίσιο δημόσιας προσφοράς για την απόκτηση της πλειοψηφίας στην ακτοπλοϊκή. Ομως ο ρυθμός αύξησης του ποσοστού του έχει επιβραδυνθεί καθώς σημαντικό μέρος των εναπομενόντων μικρομετόχων εμφανίζεται να μην επιθυμεί την ολοκλήρωση της εξαγοράς από αυτά τα συμφέροντα. Από την πλευρά της η Τράπεζα Πειραιώς εμφανίζεται αποφασισμένη να αξιοποιήσει τη συμμετοχή της με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο για το συμφέρον των μετόχων της και της οικονομίας, και τηρεί έτσι στάση αναμονής ενώ μεγιστοποιείται η αξία του ποσοστού που διακρατεί.

Αγορές μετοχών

Σημειώνεται πως οι πρώτες αγορές μετοχών από τις Μινωικές έγιναν πλησίον του 1,5 ευρώ ανά μετοχή και η δημόσια πρόταση που ακολούθησε άγγιξε τα 2,5, ενώ πληροφορίες της αγοράς θέλουν να έχουν γίνει συναλλαγές και σε υψηλότερα επίπεδα.

Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, η Hellenic Seaways έκλεισε τη χρήση του 2015 με κύκλο εργασιών 132 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 25 εκατ. ευρώ και καθαρό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,9 εκατ. ευρώ.

Η αξία του στόλου της, που απαρτίζεται από 12 ταχύπλοα και 10 συμβατικά πλοία και εξυπηρετεί 35 προορισμούς, υπολογίζεται στα 230,3 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή