Ανάκαμψη στις ναυλαγορές των φορτηγών – Πολλαπλασιάζονται οι αγορές ευκαιρίας

Ανάκαμψη στις ναυλαγορές των φορτηγών – Πολλαπλασιάζονται οι αγορές ευκαιρίας

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διευρύνεται η ανάκαμψη στις ναυλαγορές ξηρού φορτίου που ξεκίνησε στις αρχές του Μαρτίου, με την άνοδο του δείκτη-βαρόμετρου του κλάδου Baltic Dry Index να έχει υπερδιπλασιάσει την αξία του μέσα σε ενάμιση μήνα. Ομως τα θεμελιώδη της προσφοράς πλοίων και της ζήτησης για μεταφορές δεν δικαιολογούν ακόμη αισιοδοξία για μακροημέρευση της εν εξελίξει ανάκαμψης. Ο Baltic Dry Index κυμαίνεται πλέον κοντά στα επίπεδα των 660 μονάδων όταν στις 11 Φεβρουαρίου σημείωσε ιστορικό χαμηλό στις 290 μονάδες. Η άνοδος έκτοτε είναι της τάξεως του 125%. Αν και απέχει πολύ από τα επίπεδα των 1.222 μονάδων που ήταν το υψηλό του 2015, σηματοδοτεί τις πρώτες ακτίνες φωτός σε μια κατά τα άλλα έντονα υφεσιακή ναυλαγορά. Η αίσθηση όμως ολοένα και περισσότερων πως τα χειρότερα μπορεί να έχουν περάσει, έχει οδηγήσει σε αυξανόμενο αριθμό αγορών μεταχειρισμένων πλοίων από όσους τουλάχιστον διαθέτουν την απαραίτητη ρευστότητα και την απαραίτητη διάθεση ανάληψης ρίσκου.

Τη βασική ώθηση στη ναυλαγορά όπως και στην επενδυτική δραστηριότητα παρείχε για μία ακόμη φορά η αντιστροφή του κλίματος στα μεγαλύτερα πλοία Capes και Panamax. Βέβαια, μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τον Γιώργο Λογοθέτη του ναυλομεσιτικού οίκου George Moundreas & Company S.A., τα Capes και τα Panamax βρίσκονται σε επίπεδα όπου ο μέσος όρος ημερήσιων εσόδων ακόμη δεν καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ενώ τα μικρότερα Supramax και τα Handysize βρίσκονται λίγο υψηλότερα και ισορροπούν μεταξύ εξόδων και εσόδων. Αλλά όχι και χρηματοδοτικών δαπανών.

«Την τελευταία δεκαετία, οι πρώτοι δύο μήνες κάθε έτους χαρακτηρίζονται από υποαπόδοση της ναυλαγοράς, με μείωση του μέσου όρου ημερήσιων εσόδων για όλους τους τύπους των πλοίων κατά 15% περίπου, συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες του έτους», σημειώνει ο Γ. Λογοθέτης. Ιδιαίτερα το 2016 όμως η πτώση έως τις αρχές Μαρτίου ήταν συντριπτική, με τον μέσο όρο εσόδων για όλους τους τύπους των πλοίων τον Ιανουάριο να είναι μειωμένος κατά 41% σε ετήσια βάση, κατά 48% χαμηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Την αγορά πάντως φαίνεται πως υποβοηθά η εντεινόμενη απόσυρση παλαιότερων φορτηγών πλοίων που δίνονται για παλιοσίδερα. Η πορεία των διαλύσεων οδεύει προς νέο ιστορικό ρεκόρ, σημειώνουν οι αναλυτές, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 40 εκατ. τόνους ολικής χωρητικότητας (DWT) που έχουν αποσυρθεί. Προοπτικά ευνοϊκή εικόνα ίσως να σκιαγραφούν οι μειωμένες παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις νέων παραγγελιών. Οπως επίσης σημειώνουν από τον οίκο George Moundreas & Company, η ραγδαία πτώση των τιμών των πλοίων εν μέσω της κρίσης έχει ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον αρκετών πλοιοκτητών, μεταξύ αυτών και Ελλήνων, οι οποίοι αγοράζουν μεταχειρισμένα πλοία. Το πρώτο τρίμηνο έγιναν 145 αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ή το 33% του συνόλου των πράξεων του 2015 (455). Ελληνες αγόρασαν τα 46 από τα 145, αλλά ταυτόχρονα πούλησαν 40.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή