Με πέντε από τους οκτώ ενδιαφερομένους συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τον ΟΛΘ

Με πέντε από τους οκτώ ενδιαφερομένους συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τον ΟΛΘ

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τρεις «απώλειες» συνεχίζεται η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΘ (Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης), καθώς όπως προκύπτει, από τους οκτώ ομίλους που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση, εν τέλει επικαιροποίησαν το ενδιαφέρον τους (στο πλαίσιο σχετικής πρόσκλησης που απηύθυνε το ΤΑΙΠΕΔ) οι πέντε εξ αυτών.

Συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον τους διατηρούν η APM Terminals (θυγατρική της Maersk), που είχε ενδιαφερθεί και για τον ΟΛΠ, χωρίς πάντως να καταβάλει προσφορά, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (Russian Railways) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που εκτιμάται ότι θα προβούν σε κοινή κάθοδο στον διαγωνισμό, η αραβικών συμφερόντων DP World, που συμμετέχει στον διαγωνισμό μέσω της P&O, η ICTSI από τις Φιλιππίνες και το γερμανικό επενδυτικό fund της Deutsche Invest. Στον αντίποδα, σχεδόν απίθανο θεωρείται να υποβληθεί προσφορά από την ιαπωνική Mitsui, την τουρκική Yilport Holdings και την ελβετική Duferco, οι οποίες δεν ανανέωσαν το ενδιαφέρον τους.

Ασφαλώς, ουδείς μπορεί να εγγυηθεί ότι και από τους ομίλους που εν τέλει παραμένουν ως ενδιαφερόμενοι, θα υποβληθεί δεσμευτική οικονομική προσφορά. Για παράδειγμα, η ICTSI ανακοίνωσε πρόσφατα την περιστολή των επενδύσεών της στο εξωτερικό, εστιάζοντας στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στην εσωτερική αγορά της. Στον αντίποδα, ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της DP World, η οποία είχε ενδιαφερθεί δυναμικά για τον ΟΛΘ και στην προηγούμενη αποτυχημένη απόπειρα ιδιωτικοποίησης της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων, στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας. Μόλις στις αρχές της εβδομάδας, η εταιρεία που εδρεύει στο Ντουμπάι, υπέγραψε σύμβαση παραχώρησης 25 ετών για τη διαχείριση του λιμανιού της Λεμεσού στην Κύπρο, ενώ η θυγατρική της P&O Maritime ανέλαβε για τα επόμενα 15 χρόνια την παροχή μιας σειράς υπηρεσιών στο λιμάνι, όπως οι πλοηγήσεις και οι ρυμουλκήσεις. Οπως αντιλαμβάνεται κανείς, η παρουσία της εταιρείας στη Μεσόγειο επεκτείνεται και εκτιμάται ότι η προσθήκη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στο «οπλοστάσιο» του ομίλου, θα ενίσχυε κατακόρυφα τις συνέργειες με το λιμάνι της Κύπρου.

Αν δεν υπάρξει κάποια απρόοπτη εξέλιξη, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του Ιουλίου. Ολοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν ίδια κεφάλαια τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ. Το πενταετές πλάνο ανάπτυξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επί του οποίου θα πρέπει να «βαδίσουν» οι ιδιώτες επενδυτές περιλαμβάνει επενδύσεις 309 εκατ. ευρώ, που αφορούν ουσιαστικά την επέκταση του 6ου προβλήτα. Για το τρέχον έτος έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων η δημιουργία μιας νέας υπηρεσίας υποδοχής εγχώριων εμπορευματοκιβωτίων που προορίζονται για εξαγωγή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή