ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων για την ΑΒ Βασιλόπουλος

04s21abbasilop

Αύξηση πωλήσεων και μεριδίου εξακολούθησε να καταγράφει το πρώτο τρίμηνο του 2016 ο ΑΒ Βασιλόπουλος, αποδεικνύοντας ότι η οικονομική κρίση και τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετώπισαν σημαντικοί ανταγωνιστές της, όπως ο Μαρινόπουλος και ο Βερόπουλος, λειτούργησαν προς όφελός της. Η αύξηση των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2016, που μάλιστα σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων είναι διψήφια, αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, δεδομένου ότι η αγορά ταχυκίνητων αγαθών (αγαθά που καταναλώνονται γρήγορα και έχουν συχνές πωλήσεις, αποτελούν στην ουσία τις βασικότερες κατηγορίες προϊόντων σούπερ μάρκετ) συρρικνώθηκε το ίδιο διάστημα κατά 11%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Delhaize, όπου ανήκει ο ΑΒ Βασιλόπουλος, τα έσοδά της συνολικά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 διαμορφώθηκαν σε 6,15 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Ειδικά στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στην περιοχή όπου εντάσσεται και η δραστηριότητα του ΑΒ Βασιλόπουλου, τα έσοδα της Delhaize διαμορφώθηκαν σε 894 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016, καταγράφοντας αύξηση 16,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Τα λειτουργικά κέρδη στην ίδια περιοχή αυξήθηκαν κατά 101,5%, στα 36 εκατ. ευρώ, ενώ το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στο 4,1% από 2,3% το πρώτο τρίμηνο του 2015.

Κατά τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων με τους οικονομικούς αναλυτές, η διοίκηση της Delhaize αναφέρθηκε ουκ ολίγες φορές στις επιδόσεις που σημειώνει ο όμιλος, μέσω του ΑΒ Βασιλόπουλου, στην ελληνική αγορά. Εκανε λόγο για άριστες επιδόσεις στην Ελλάδα, οι οποίες, σύμφωνα με τον ίδιο, οφείλονται στην εμπορική πολιτική του ομίλου, στον πιο αδύναμο πλέον ανταγωνισμό αλλά και στην περαιτέρω επέκταση του ΑΒ. «Θα ήθελα να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στους συνεργάτες μας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς εκεί οι αγορές αποδείχθηκαν πολύ δύσκολες τα τελευταία χρόνια. Στην Ελλάδα οι αγορές των ταχυκίνητων αγαθών υποχωρούσαν ακόμη και κατά 11% τον Μάρτιο. Ωστόσο καταφέραμε να αναπτυχθούμε με διψήφιο ποσοστό, μέσω των προσφορών και των προσπαθειών μας στο μάρκετινγκ, αλλά και από τη διακοπή της λειτουργίας κάποιων εκ των ανταγωνιστών μας. Η κρίση αυτή καθαυτή και τα προβλήματα ρευστότητας προκάλεσαν σε κάποιους ανταγωνιστές ελλείψεις στα ράφια, περισσότερες από αυτές που κανονικά θα είχαν. Εμείς έχουμε επωφεληθεί από αυτή την κατάσταση. Πόσο θα διαρκέσει αυτό; Δεν γνωρίζω. Πάντως τα στοιχεία δείχνουν σταθερή ανάπτυξη και τον Απρίλιο», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Delhaize, Φρανς Μίλερ. Ερωτηθείς ο ίδιος για το ακριβές ποσοστό αύξησης των πωλήσεων στην Ελλάδα, κατά το πρώτο τρίμηνο, δεν το αποκάλυψε. Σημείωσε, ωστόσο, ότι σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων αυτό ήταν διψήφιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που παρουσίασε η Delhaize στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η αύξηση πωλήσεων σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων ήταν της τάξης του 10,8% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2015.

Ο ίδιος, αναφερόμενος στους στόχους του ομίλου, τόνισε ότι σε αυτούς περιλαμβάνεται η περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων στην Ελλάδα και η επέκταση του δικτύου του ΑΒ Βασιλόπουλου. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την προηγούμενη παρουσίαση του κ. Μίλερ, ο οποίος είχε τονίσει ότι στο στόχαστρο της Delhaize βρίσκεται η Βόρεια Ελλάδα.